Foto bij Het tweede middelbaar

Dit was het jaar waarop ik licht zag, pas later kwam ik erachter dat ik het zwarte licht zag.

Het tweede jaar, ik reed nog altijd met Zoë en Lara naar school, het enige verschil was dat Lara nu in BSO zit en met andere mensen omging. Tot spijt was dat het krapul van onze school. Nu we in het tweede zaten, waren wij de baas van de 1ste jaartjes. Dus zaten we altijd te loeren op hen en uit te lachen en over hen te roddelen net zoals ze vorig jaar bij ons deden. Maar toen deden ze dat wel over mij vooral ... Ik vond het ook niet leuk een knal/flechi roze lange jas te dragen maar ja ik had hem dus moest ik hem wel dragen. Gelukkig was hij dit jaar te klein, ik had een nieuwe jas gekregen, deze was lang maar tenminste donkerblauw. Een hele opluchting. Er waren wat klasgenoten weggegaan of afgezakt en er kwamen ook een paar nieuwe leerlingen bij. Maar nog steeds was ik op zoek naar de 'perfecte' vriendin, of toch een die bij mij aansluit. En op 7 januarie leerde ik haar kennen. Gitte was haar naam. Ik kan echt alles tegen haar kwijten en zij betekende echt alles voor mij, we zaten vaak apart waardoor we ons afsloten voor de klas. Maar daar had ik geen zorg op, want ik had een BFF. Alhoewel die laatste 'F' die klopt niet echt. Tijdes het schooljaar vertelde Rune en Ann me dat ze vals is en liegt. Maar daar geloofde ik niet in want Gitte was echt alles voor me. We gingen samen gaan zwemmen, Spraken af, ... Één keer spraken we af dat ik, Gitte, Laurens: een jongen op wie Gitte verliefd was (wederzijds) en de beste vriend van de Laurens; Mathias. We gingen gaan zwemmen in Lier en daar werd Gitte dan ook een koppel met Laurens. Ik liet hen dan ook vaak in de steek niet letterlijk maar ik bedoel dat ik soms even apart ging met Mathias om hun wat privacy te geven. En om hun te laten zoenen. Soms verdwenen we zelfs voor een kwartier ofzo ... Dat was grappig en zo leerde ik Mathias beter kennen. Toen we naar huis gingen bespraken we de hele dag. Wat was die namelijk spannend zeg. Maar wat ik voor me hield was dat Gitte op het einde met Laurens in een kotje is gekropen. Dat vond ik er nogal over, het was namelijk slechts de tweede keer dat ze elkaar in heel hun leven hadden gezien maar bon. We spraken ook af voor activiteiten te gaan doen met elkaar via een organisatie. Tot spijt graakte Gitte niet ingeschreven en moest ik alleen gaan. We hadden wel ruzie gekregen (voor de eerste keer) toen want ja ik had namelijk het inschrijvingsformulier doorgestuurd. Maar ja, ik trok me er niet zoveel van aan, we legden het bij en gingen weer dag in dag uit met elkaar om. Intussen was ik ook een koppel geworden met Mathias, de beste vriend van Gitte's lief Laurens. Ik weet niet wat ik in hem zag maar ..., het was dus aangeraakt op valentijnsdag en na 6 dagen was het uit, ik had namelijk in die 6 dagen niets van hem gehoort. Maar daar gaat het niet om. Het leven ging verder en er waren weer zo van die activiteiten van die organisatie, ik sprak erover met gitte en we gingen ons weer tegelijk inschrijven, deze keer stuurde ik het formulier nog eens door, maar dan tegoei. Want de vorige keer was er blijkbaar iets fout doorgestuurd. Maar dat had ze niet gezegt. Maar bon. Ik stuurde het formulier dus door en Gitte ging het aan haar mama laten tonen als ze thuiskwam. 10 dagen later had ze het nog niet laten tonen, en ik vroeg het haar elke dag, soms zelfs meerdere keren. Op een dag zij ze dat ze was ingeschreven, ik was natuurlijk dolgelukkig want het kon zijn dat er geen plek meer was. Ik vroeg haar of ze het betalingsformulier heeft gekregen en ze zei ja, alles is al betaald, dus ik was gerust. We spraken er elke dag over, over hoeveel zin we erin hadden. Ik maakte zelfs een plakboek over haar ookal kende ik haar nog niet een een half schooljaar. Het was vakantie en we hadden afgesproken contact te houden en dat deden we, iedere dag. We hadden afgesproken voor met de organisatie: Dat eerst voor de eerste activiteit; zwemmen, dat zij de dag ervoor; dinsdag bij mij zou komen en dat ze dan zou blijven slapen en dan was woensdag de activiteit. Voor de tweede activiteit; pottenbakken, ging ik op donderdag naar haar om vervolgens vrijdag die activiteit te hebben. Zo hadden we afgesproken. Maandag die week van al het gebeuren belde Senna; een verlegen maar heel lief meisje me om af te spreken, die dag nog ging ik naar haar. Tijdens het eten vertelde ik haar en haar moeder in geuren en kleuren wat ik en gitte hadden afgesproken. Waarop Senna antwoordde: "Dat is vreemd, Gitte vroeg mij gisteren ofdat ze bij mij mocht blijven slapen den dinsdag. " Waarop ik stomverbaasd naar haar keek "Maar dat kan toch niet, wij hebben al heel lang afgesproken dat zij naar mij ging komen!!!" Die avond thuis sprak ik haar daarover aan op facebook. We maakten ruzie, ik eindigde met te zeggen: "Maakt dat ge er morgen bent" De volgende dag heb ik tot s' avonds laat op haar zitten wachten. Ze is niet komen opdagen. Ik kwam erachter dat ze naar bobbejaanland is geweest in plaats van naar mij. De volgende dag moest ik alleen gaan zwemmen. Gelukkig maakte ik daar nieuwe vrienden, dan was ik niet alleen. Donderdag was ik nog altijd kwaad op haar en ik zei dat ze me in de steek liet, ze zei sorry. Ik zei zeg dat maar morgen aan het jeugdhuis recht in mn gezicht. Vrijdag ochtend stond ik daar dus. Alleen. Moederzielsalleen op haar te wachten. Ik vroeg aan de mevrouw met de namenlijst of Gitte Van Depoel was ingeschreven. Ze antwoordde: " Van die naam heb ik nog nooit gehoort." Gitte had dus zelfs toen we nog vrienden waren tegen me gelogen. Al die tijd. Al die tijd.

Reageer (2)

  • yascatxxx

    Ja je hebt gelijk ik zal het aanpassen en gitte ... Daar scheelt alles mee.

    1 decennium geleden
  • _Stiles_

    Je schrijft wel vaak maar bon

    En omfg, wat schilt er met dat Gitte mens?!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen