Foto bij Het begin

Dit is mijn begin vanaf het 1ste middelbaar

Voor de eerste keer door het kleine bruine fietspoortje. Wat zag alles er toch zo nieuw uit, da oude gebouwen de fietsenrekken. Ik stapte af en zette mijn fiets in het fietsenrek, Zoë deed net hetzelfde. Zoë is een nederlandse, ik heb haar ontmoet in het laatste jaar van de basisschool. Zoë werd daar gepest en ik was de enige die daar voor haar opkwam, niet dat ik geliefd bij de klas was. Ik had namelijk een moeilijke jeugd gehad vol met ruzies en pestkoppen. Maar zoë was anders ookal moest ik haar niet,maar toch ging ik met haar om. Ze had namelijk een prachtig innerlijk. Terug naar waar ik was, we zette dus onze fietsen in het stallenrek en keken rond naar de gebouwen, ze waren zo groot en oud. We liepen met kleine passen naar de plek waar de kleine speelplaats was, goed rondkijkend om ons heen, niemand kennend, juist ons met twee. We voelden ons klein, zo klein en onbekend. We liepen door het gebouw en deden de deur voor de speelplaats open. "Omg zo veel mensen" zei ik. "Nou ja zeg dat wel, laten we even samen blijven staan?" Zei Zoë. "Goed idee!" We kenden namelijk nog niemand van onze school laat staan onze klas. Dus wachtte we samen totdat de bel ging. Iedereen keek wel op, maar niemand bewoog. Want niemand wist namelijk waar we moesten gaan staan. Uiteindelijk kwam de directrice de speelplaats op, we moesten allemaal in een mega grote kring gaan staan. En nadat eindelijk iedereen gedemt was gaf zei een toespraak en groepeerde ze ons klas per klas, daar wachtte de klastitularis ons op. De onze noemde mevr. Van Doninck, ze was onze wiskunde leerkracht, de klastitularis van de klas waarbij we samen zaten was Mevrouw Van Looy, zij was leerkracht Frans en. niet bepaald een doorsnee juf. Mevrouw Van Looy is namelijk een heel coquette en gevoelige leerkracht die heel, maar dan ook wel heel felle en opvallende kleding durft dragen. Maar bon daar gaat het dus niet om. De eerste week was het kennismakingsweek, ik had allemaal wel toffe leerlingen in mn klas op een verlegen, een ander verlegen maar buitenlands en een meisje dat zich te goed voor ons vind na. Tijdens de speeltijd zaten we altijd samen, er waren in het begin vooral vier hoofdpersonen op de eerste 2 plaatsen Tinne en Rune, zij deden alles samen, maar toch lieten ze onse erin. Dat was niet het geval in het laatste jaar met Amber en Kato, want ik en Romy probeerden bij die twee te graken maar dat was verloren moeite en toen ja dan weet je het al daarna trok ik op met Zoë en zoals ik daarnet vertelde moest niemand mij daarna nog. Nu terug bij de vier populaire, dat was Tinne en Rune, Lara (een latere hoer) en ik. Ik was zo trots op mijn ereplekje in de klas. Ik was populair, ik, ik die niet kan samenwerken en niet gied in groep is, ik was populair. Zo begon het in het eerste middelbaar, ik die populair was. We richtte goede banden op met de leerkracht en we waren de lievelingsklas van vele leerkrachten.

Reageer (2)

  • yascatxxx

    Haha dat jaar viel dat nog mee, maar ze was een gevoelige leerkracht toen we dat volgende jaar een andere leerkracht hadden. Beseften we dat we haar toch niet zo tof vonden ...

    1 decennium geleden
  • _Stiles_

    Die Van Looy?
    Ik zou ze niet kunnen uitstaan hoor !

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen