Het gaat over mij omdat ik stom ben

Hallo iedereen, ik word vaak gepest en dat wil ik delen
ik word gepest dat ik lelijk ben
En ik vind mijzelf nu stom ik wil er wat aan doen
Maar ik weet niet wat dus zeg maar in reacties
wat ik eraan moet doen

Reageer (9)

  • Gunes_

    Pesters zijn LOSERS. Ik heb echt geluk dat ik niet echt gepest ben. Een keer, dat was in groep zes, hadden ik en mijn vriendinnen geheime namen bedacht voor de irritante kinderen (vooral jongens). Één begreep mij hartstikke verkeerd en dacht dat ik hem zat uit te dagen. Hij zei: 'Ja, jij wilt mij alleen maar de hele tijd uitdagen!' Dat was dus niet waar. 'Echt niet!' riep ik. 'Vieze Turk.' zei hij. Het was een paar jaar geleden, maar die woorden kan ik zó voor me uit zijn mond zien rollen. Daarna hadden we heel veel problemen met de directrice, onze (niet afgestudeerde) meester, en een ex-lerares. Op het laatst sloeg hij zijn blik ook neer, volgens mij huilde hij.
    De school ging net uit toen het gebeurde, en mijn vriendin heeft buiten wel drie kwartier zitten wachten op mij!
    De volgende dag had ik alles aan die vriendin vertelt. Toen zei ze: 'Volgens mij is hij gewoon verliefd op jou.'
    Dat geloof(de) ik niet. Als je van iemand houdt, doe je haar toch niet pijn?
    Oke ik zit nu een beetje zielig te doen.

    Ik word ook wel eens uitgescholden voor nerd, omdat ik altijd hoge cijfers haal zonder één keer te leren. Maar ik trek me er niets van aan; ze zijn gewoon jaloers.
    Dat moet jij ook denken, lieve, mooie, slimme, leuke PersoonlijkX.
    Je quizzen zijn geweldig, ik doe ze (bijna) altijd.
    En je bent niet lelijk; mooi is voor iedereen anders. Iedereen heeft een andere smaak, dus iedereen vindt nou net iets anders mooi.
    Soms vind ik mezelf ook lelijk; maar later ga je toch dood, dan heb je toch niks meer aan je uiterlijk (dit is puur eigen mening)?
    Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik vertelde,
    Groetjes,

    Günes

    9 jaar geleden
  • Catbox

    Lieve PersoonlijkX,
    Ik ben al vanaf groep 1 gepest. Nu zit ik in groep 8 en word nog steeds gepest. Ik word gepest omdat ik wat dikker ben dan de rest én omdat ik verkering heb met iemand die in groep 7 zit, maar eigenlijk is hij gewoon blijven zitten en daar kan hij ook niks aan doen. Ik ben nu eigenlijk zielig aan het doen, maar ik wil je écht helpen. Wat ik eigenlijk wilde zeggen is: niemand kan zeggen dat hij/zij lelijk is. Iedereen is mooi van binnen én van buiten. Hun die jou pesten die zijn gewoon zo stom om dat niet te zien! En eigenlijk, is iedereen anders. Dus, wat ís lelijk nou eigenlijk terwijl iedereen anders is?
    Ik weet dat het moeilijk is, maar echt niemand mag zichzelf lelijk of stom noemen.Behalve die pesters, die kunnen zich maar al te goed stom noemen. En jij zal dat ook heus niet zijn. Ik vind je echt heel aardig en de quizzen die je maakt zijn echt top! Dus, laat hun gewoon zeggen wat ze wilen. Jij weet dat het niet zo is.


    Ik hoop dat ik jou en misschien anderen ook hiermee geholpen heb en dat je weet dat jij een geweldige meid bent.

    9 jaar geleden
  • Farid

    Ik werd gepest nu niet meer.
    Bij mijn atletiek groep. Ik had daar geen vrienden. En stond altijd alleen. Ik dacht ook dat ik anders was. Er kwam naar een tijdje een nieuwe trainer dat was de eerste die me probeerde tehelpen als er iets was kon ik het bij hem vertellen. Hij probeerde het heel erg. Maar het stopte niet. Kwam heel lang niet en ben nog een keer gegaan. En dat was de ergste keer. Daarna ben ik er van af gegaan. Ik vind het jammer dat ik de trainer nog nooit heb kunnen bedanken. Als ik bij die plek kom wil ik het liefst weer snel weg.
    Maar het helpt wel om het te vertellen. Dat lucht heel erg op. Ik zit nu op hockey. Daar is een jongen hij is eerder lelijk dan mooi. Maar wel mijn beste vrien geworden dus het ligt er echt niet aan hoe je er uit ziet. En blijf gewoon je zelf. Ik wil je wel proberen te helpen.
    Gr. Farid

    9 jaar geleden
  • leggy

    beste persoonlijkX
    ik wil je zeggen dat Niemand perfect is!! ik werd gepest van groep 3 tot 8 omdat mijn moeder me in de steek heeft gelaten en ik de hele dag zat te huilen. ik was bang dat het mijn schuld was maar dat is het niet. sommige mensen (zegt mijn oma altijd) zijn gewoon jaloers omdat jij beter bent in iets waar zij niet goed in zijn.

    wat ik heb gedaan is er over gepraat met mijn ouders (heel vaak)
    daarna kan je naar een docent gaan die jij denkt die je begrijpt.
    en meestal komt er ook een gesprek met degene die je pest.


    maar weet een ding !!!
    jij bent een goed mens omdat jij je hersens gebruikt om goede dingen te doen en niet te pesten.
    als je vragen hebt kom gerust!!!!!

    9 jaar geleden
  • EvilDaughter

    Ik ben ook gepest op de basisschool vanwege mijn uiterlijk alleen daar kan ik niks aan doen, kraak jezelf niet af en praat erover zelf vond ik dat heel vervelend omdat ik dacht dat ik anders nog meer gepest zou worden maar dat is niet zo (denk ik) ik heb het nooit gezegd alleen ze hadden wel een vermoeden (mijn ouders) nu ik op de middelbare school zit wordt ik niet meer gepest

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen