Foto bij Maandag 26 Mei 2014

Mijn eerste paardrijles

Maandag 26 Mei 2014

Vandaag was mijn eerste paardrijles dat begon om 15:45 uur bij de manege van Margriet.
Ik had een paar weken geleden al paardrij-spullen gekocht tijdens een markt, die ik voor 50 euro kon kopen.
Het was natuurlijk wel mijn eerste paardrijles, dus vond ik het nog een beetje eng.
Ik moest op een haflinger paard genaamd Monja, het was een lieve merrie.
Ze was onrustig, want ze stond als enige in de stallen.
De andere paarden waren al in het weiland aan het grazen.
Ik ging helpen met borstelen, dat ik wel een beetje eng vond omdat de pony nog een beetje onrustig was.
Toch borstelde ik haar schoon. Ik werd ook bijna aan de kant gebeukt van de stal door het paard!
Margriet zadelde haar op en had de hoeven ook uitgekrapt, dat de pony niet zo leuk vond.
Daarna mocht ik het paard naar de paardrijbak brengen.
Ik wist al hoe ik moest opstappen: linker voet in de beugel, rechter been erover heen.
Daar zat ik dan met de gedachten: 'wat moet ik nu doen?'
Ik moest stappen en dreef Monja wat aan, maar ze werkte wel mooi mee.
Ik moest soms halthouden, dat niet moeilijk was.
Ik mocht ook nog draven en dat hobbelde wel veel, dus reed ik in de verlichte zit.
Na de les moest ik afzadelen en het hoofdstel afdoen en naar het hek brengen.
Het zadel zat onder de zweet, en dat stonk vreselijk!
De pony mocht nog even door de bak rollen.
Daarna bracht ik Monja terug naar haar stal.
Ik kan niet wachten tot volgende week Maandag 2 Juni 2014!

Reageer (1)

  • AngelWriting

    Klinkt als mijn eerste rijles xD
    Nu kan ik niet meer zonder (H)

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen