Hoofdstuk 1
Je woont aan de rand van het bos op een boerderij met je ouders, je tweelingzus (Katie), je broer (Tom) en je jongere broertje en zusje (Mason en Leah). Jij hebt bruine haren met blauwe ogen en je bent het oudste(17). Jullie zijn best arm dus jij en Katie werken al sinds jullie klein zijn en jullie zorgen voor de rest van het gezin. Sinds jullie klein waren kwam de koning al op bezoek, en zodra jullie 18 zouden worden werden jullie verkocht.
Jullie zagen er heel erg tegen op, maar konden je broertjes en zusje niet achterlaten.
* één week voordat jullie 18 worden*
op een avond als jij, Katie en jullie moeder zitten te breien voor de openhaard, komen ineens Tom en jullie vader naar binnen gerend.
"snel dames, verstop jullie": roept Tom. jullie staan meteen op en klimmen de open zolder op. Niemand kan jullie daar zien, want er schijnt geen licht.
Er wordt op de deur gebonkt. Je vader zucht en probeer zo ontspannend mogelijk de deur te openen.
"Goede avond meneer, hier is de koning voor een bezoekje. Zouden we mogen binnen komen?": zegt een soldaat.
Je vader knikt en laat ze binnen. De koning en 4 soldaten komen naar binnen. Je moeder buigt, de koning pakt haar hand en trekt haar omhoog. hij geeft haar een zoen op haar hand. "Aangenaamd U weer te zien.": zegt hij. "insgelijks": zegt je moeder en ze zet een neplach op.
"ik kom U even aankondigen dat wij U dochters al komen ophalen": zegt een soldaat.
"Uwe majesteit, onze dochters zijn nog geen 18, volgende week pas.": zegt ze
"Dat maakt niks uit, U krijgt 5% extra als we ze nu al kunnen meenemen.": zegt de soldaat. en de koning loopt eens een rondje door jullie huis.
"ze zijn momenteel niet thuis": zegt jullie vader.
"ohnee? ik dacht dat een soldaat ze nog had zien werken vanmorgen in de tuin": zegt de koning.
"uh ja dat kan. maar in de namiddag zijn ze vertrokken..": zegt je moeder en je hoort de aarzeling in haar stem. "om te jagen": zegt je vader er snel achteraan. . De koning kijkt haar keurend aan en loopt eens een rondje om haar heen.
"hmmm misschien dat ik dan U jongste dochter meeneem, want U heeft er nog een, he? Leah was haar naam tog.": zegt de koning dreigend.
Jullie schrikken allemaal. "ze is pas 5 jaar, ik laat U haar echt niet meenemen.": je moeder staat op het punt om te breken.
Even kijk je Katie aan zover willen jullie het echt niet laten gaan, of de koning nou bluft of niet!
"haal haar er maar even bij": zegt de koning en een wachter stormt richting de kamer van Mason en Leah.
"Nee wacht!!": roept je moeder. "ze zijn dichterbij dan U denkt, uwe majesteit".
"z...ze zitten...... daarboven!!": roept je moeder huilend uit.
Je twijfelt geen moment, je trapt het raam in en klimt eruit. Katie volgt je.
Jullie glijden van het dak af en vallen in een kar met hooi.
"Breng ze naar mij!": roept de koning en je hoort dat er binnen gerend wordt.
Jullie rennen snel weg, richting het bos. daar in de buurt is een steen met een plant eroverheen waar jullie altijd spelen, achter de planten zit eigenlijk een grot, maar dat zie je niet van de buitenkant. jullie rennen erin en verstoppen jullie.
Katie begint te huilen. Je hoort de soldaten roepen en hoort de paarden aankomen. Je trekt Katie tegen je aan en houdt een hand voor haar mond.
"ssshh": fluister je in haar oor.
Er zijn nog geen reacties.