Sorry dat ik lang niet schreef maar ik wist echt niet hoe ik verder moest en nu had ik mezelf beloofd dat ik niet ging slapen voordat ik geupdate had dus hier is het hoofdstuk. Zijn er nog mensen naar de mainstreet film geweest? Zo ja hoe was het xxx Iris

( pov Rein)

1 week later (tenminste de dag van de date)

'Zo goed'? vraag ik aan Chrisje ( zus Rein) als ik in naar beneden loop. Chrisje kijkt me aan en keurt mijn outfit dan goed. Ik zucht opgelucht en trek me schoenen aan waarna ik naar buiten wil lopen. 'Rein wacht, vergeet deze niet'. Ze komt me achterna rennen met Iris haar mobiel in haar handen. Een glimlach komt op me gezicht. Als dat ding er niet was had ik haar helemaal nooit meer terug gevonden. Ik pak de mobiel aan en stop hem in mijn broekzak waarna ik toch echt de fiets pak en richting Eindhoven fiets. Eigenlijk is het best gek dat ik of Owen haar al die tijd niet tegen zijn gekomen. Hij woont zelfs in Eindhoven en Waalre ligt er echt dichtbij. Maar juist wanneer je iets zoekt vind je het vaak niet en wanneer je er dan niet meer naar opzoek bent duikt het opeens op. Net wanneer ik Waalre uit rijdt begint het zachtjes te sputteren en al snel wordt het een hele regen bui. 'Shit heb ik weer' mompel ik hardop terwijl ik iets harder probeer te fietsen.

Helemaal beregend stop ik voor Iris haar huis. Vrolijk doet ze de deur open 'hee Rein'. 'Hee' zeg ik terug en glimlach.'Ga je mee'? Vraag ik en steek me hand uit. Met een sierlijke beweging haalt ze haar jas van de kapstok trekt hem aan en pakt mijn nog altijd uitgestoken hand vast. Wanneer ze een stap naar voren doet en naast me staat valt het me op hoe de regendruppels een weg vinden in haar rode haren en haar gezicht helemaal vol raakt met regendruppels. Doordat ik inmiddels al zo lang in de regen stond had ik al helemaal niet meer door dat het regende. 'Zal ik anders een taxi bellen'? vraag ik. 'Nee joh we gaan wel gewoon op de fiets' zegt Iris en springt bij mij achterop. ´Waar gaan we heen? vraagt ze nieuwsgierig als ik de bocht om fiets. ´Zie je zo wel' antwoord ik geheimzinnig. Ik fiets richting de stad en parkeer me fiets in een van de stallingen langs de winkels. Ik begeleid Iris langs de cafeetjes en terasjes en stop voor de bioscoop. 'Maar een filmpje pakken'? Vraag ik grijnzend waarna er een glimlach op Iris haar mond komt. Meteen weet ik dat het goed zit en het een leuke avond gaat worden. Samen lopen we naar de kassa waar ik Iris een film laat kiezen. Ik had er natuurlijk voor kunnen kiezen om er zelf een uit te zoeken, en dan expres een enge horor te nemen. Maar zo zit ik niet in elkaar, als zij liever een ander wil zien vindt ik dat ook prima. Aan het gezicht van de vrouw achter de kassa te zien heeft Iris haar keuze gemaakt. 'Welke is het geworden'? Vraag ik. 'Deze' zegt ze vast besloten en wijst een meidenfilm aan met Jan Kooijman op de cover. Ik knik lachend en betaal de kaartjes. 'Zaal 5' roept de vrouw ons achter na. Ik steek me duim op en loop zaal 5 binnen. 'Voordat de film begint wil ik je eerst dit geven' ik voel in mijn broekzak en pak Iris haar mobiel eruit. 'Terug bij de eigenaar' zeg ik wanneer Iris hem blij aanpakt. Ze knikt en wil hem alweer weg leggen. 'Wacht! Wat was de code? We hebben echt alles geprobeerd, van droptoffee tot neushoorn maar niets was goed'. Iris schiet in de lach 'droptoffee? serieus? Hoe kom je erop?' Ik haal mijn schouders op en ga een keer met me handen door me haar. 'Ik dacht misschien is het wel goed, Nils heeft ook altijd van die domme wachtwoorden'. Iris schud nog steeds lachend haar hoofd 'Nee het is misschien wel een beetje een voorspelbaar wachtwoord maar zo weet ik zeker dat ik hem onthoud. Met hoofdletters toetst ze 'IRIS' in waarna het beeld zich ontgrendeld. Ongelooflijk kijk ik haar aan, hebben we dit serieus niet geprobeerd? 'Ahw Rein kijk niet zo, het is goed gekomen en daar gaat het om. Ik knik en kijk naar het scherm waar de reclame stopt en de film begint.

'Je weet dat je zonet bijna anderhalf uur naar Jan Kooijman hebt staan kwijlen terwijl je met mij op date bent'? Zeg ik wanneer de aftiteling in beeld komt. 'Ik heb niet staan kwijlen' zegt ze terwijl ze toch voor de zekerheid nog even met haar vingers langs haar mondhoeken gaat. Ik kan me lach niet inhouden en trek haar tegen me aan. Haar gezicht komt dichterbij en langzaam plant ik een kus op haar mond. Een gevoel van geluk vormt zich in mijn buik en gaat ook niet meer weg.

Reageer (4)

  • xc

    Ahww zoo schattigg.
    New abboo! :) xx

    1 decennium geleden
  • MainiCorn

    OMGG ZOENTJES EN KNUFFELS

    1 decennium geleden
  • UrWishhx

    Ahww so cute dit <3 xx

    1 decennium geleden
  • PlsMainiac

    Aww

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen