Foto bij W29

Meteen toen Bloom buiten kwam, klonk er een kreet.
“Daar is ze!” Een groep heksen vloog recht op haar af. Bloom reageerde onmiddellijk door een koepel om zich heen te zetten. Ze keek om zich heen. Her en der werd nog gevochten, maar er zaten en lagen ook overal gewonde heksen en vooral feeën op de grond.
Blooms koepel werd bestookt met spreuken, maar geen enkele drong er door. Meer en meer heksen voegden zich bij de groep. De andere Winx vlogen naar Bloom toe en enkele heksen vuurden nu ook af en toe een spreuk op hen af. Bloom liet de Winx veilig mee haar koepel in komen en vergrootte die, zodat er ook veilig een paar gewonde feeën bij in konden.
“Tecna, haal Faragonda en Griffin”, zei Bloom. “Meiden, probeer de gewonde feeën in veiligheid te brengen. Ik dek jullie.”
“Doen we”, zei Flora meteen. Onmiddellijk verspreidden de Winx zich weer en al snel kregen ze de hulp van Roxy en Laetitia, die meehielpen de gewonde feeën in veiligheid te brengen, binnen de koepel. Professor Paladian zat er intussen bij om de feeën te verzorgen en kreeg daarbij de hulp van Elyssa.
Faragonda en Griffin bevalen de heksen te stoppen, maar die weigerden en schreeuwden dat de Almightixfee dood moest. Bloom hoorde het, maar had al haar aandacht nodig om de Winx te dekken wanneer die met een gewonde fee naar haar toe vlogen.
“Davina?” Bloom keek naar waar de stem vandaan kwam en zag Corinne staan, Davina’s nicht, een derdejaarsheks.
“Sorry Corinne, nu even geen heksen in de koepel”, zei Bloom kalm.
“Is alles goed met haar?”
“Pijn”, mompelde Davina. Ze kwam moeizaam recht en sleepte zichzelf naar Corinne toe.
“In de koepel blijven, Davina”, zei Bloom.
“Waarom? Corinne zou me nooit kwaad doen!”
“Zij niet, maar andere heksen misschien wel”, zei Bloom. “Als dit voorbij is kan de koepel wel weer weg.” Ze keek naar boven, waar Griffin en Faragonda nog steeds de grootste moeite hadden de jonge heksen te overtuigen. Intussen hadden zelfs een paar feeën zich in hun midden gemengd en mikten ook zij af en toe een spreuk op de koepel. Bloom herkende de tweeling van Eraklyon tussen hen in.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen