Foto bij Hoofdstuk 14

POV Peter Pan

“I will go get Tink and the lost boys they will love a good party”: zeg ik en vlieg de tent uit. Ik snel tussen de bomen door terug naar de boomhutten. “Guys, guys come on the Indians giving a party”: roep ik als ik aankom bij de boomhutten. “Cooliejoelie”: zegt Nibs. “Where is Maggie?”: vraagt Tootles. “She waits for us at the Indian camp”: zeg ik en land op mijn voeten. “Woewoewoe”: roept de rest die tevoorschijn komt met verentooien op. “Now let’s go”: zegt Felix en neemt Tootles op zijn rug. “How want on my back?”: vraag ik en meteen begint de rest te springen. Ik pak Curly beet en slinger hem op mijn rug en stijg op. “Let’s race to the camp”: roepen the twins en zetten het op een lopen. “Hold on Curly”: zeg ik meteen pakt hij me strakker vast. Ik zet me af tegen de zijkant van een boom en schiet naar voren. “We won, we won”: roepen Curly en ik vrolijk op en neer springend aan het begin van het indianen kamp. “Aha Little Flying Eagle there you are. Have you seen Tiger lily and Little Storm Flower on your way here?”: vraagt Great Big Little Panter. Verbaast kijk ik hem aan. “No have they been gone for long?”. “Well longer than normal walk to village”: zegt GBLP. “Village?”: vraag ik en kijk naar Felix. “I will take you Peter, the rest of you stay in the camp”: zegt Felix en laat Tootles van zijn rug glijden. “Yes Felix”: zeggen ze allemaal ik koor en lopen achter GBLP aan het kamp in. “Village what village Felix?”: vraag ik en ga naast hem lopen. “It just appeared when you left”: zegt Felix en ik knik.

Na niet lang lopen komen we aan in het dorpje. Felix loopt voorop en vraagt aan mensen of ze Tiger lily en Maggie hebben gezien. “Yes I saw the Indian princess and her friend, they saved the barkeeper from”: zegt een vrouw en kijkt om zich heen en fluistert dan “Captain Hook”. “What”: roep ik. “That’s weird”: mompelt Felix alleen. “How do you mean weird ofcours would somebody need to be saved from Hook”. “Peter this villiage is off limites for pirates and they kept that rule until now then”: legt Felix uit. “Let’s go to the bar and ask what happened”: gaat hij verder. “Thanks ma’m”: zegt Felix draait zich om en begint weer te lopen, snel volg ik hem. In de ingang van de bar staat een man te bezemen. “Lucas how are you?”: begint Felix. “Felix boy today is not a good day for me”: mompelt de jongen. Hij is ongeveer net zo oud als Maggie en ik misschien net iets ouder. “Who is you friend?”: vraagt hij en knikt naar mij. “This is the famous Peter Pan, Lucas”. “Serious but I thought he was twelve”. “Hello I am standing right here and we have more important things to do than talk about me”: brom ik. “Peter grew up a bit while looking for his friend”: fluistert Felix en Lucas knikt. “To come back on my friend is she been here. Brown curly hair, grey eyes, a bit of an attitude”: zeg ik. “Think she was here with the Indian princess is that possible?”: vraagt Lucas. “Yes that’s her”: roep ik. Lucas maakt een moeilijk tss geluidje en klikt dan met zijn tong. “Don’t know where she is now last we saw her was when she saved my dad from Captain Hook, but I think that Hook got her then”. “What happened?”: vraag ik en voel de kleur uit mijn gezicht trekken. “Well out of nowhere Hook and Mr Smee showed up and Hook demanded some rum. But pirates aren’t aloud in the village so my dad refused Hook became mad and wanted to hurt him. He had my dad with his one hand and his hook pulled back to strike when your friend came in and stopped him by shouting at him. Hook recognized her and started talking to her, he threatened her she didn’t even blink. But then all the costumers in the bar turned out to be dressed up pirates and Hook send them after your friend and the Indian princess so I think Hook has them”: legt Lucas alles uit. “I am going to kill that men for once and for all”: zeg ik stijg op en vlieg weg. “Peter, Peter, PETER GODDAMMIT”: roept Felix me nog na maar terug ga ik nu echt niet meer.

Ik vlieg eerst naar het boomhut waar ik mijn zwaard en dolk ophaal ook haal ik mijn ketting van met eikel van het haakje en doe die om. “This time Hook went to far”: zeg ik tegen mijn spiegelbeeld en vlieg de boomhut uit. “Peter what happened”: vraagt Tinkerbell die naast me opduikt. “Hook has Maggie and Tiger lily”. “O my Peter, what are you going to do”. “What do you think get them back”: zeg ik. “Wait wait wait”: roept Tink en gaat voor me in de lucht hangen zodat ik wel moet stoppen. “We need the mermaids for hulp, the lost boys told me that the pirates doubled when we we’re gone”: zegt ze en slaat haar armpjes over elkaar. Ik zucht: ”Oke let’s go to the Mermaid Lagoon but only because it’s on the way to Pirates Cove”. Samen met Tinkerbell vlieg ik naar het strand en land vlak voor het water. Twee zeemeerminnen zitten om een van de rotsen omringt met botten van mensen en vissen. Zoals ik al eerder heb gezegd het zijn geen lieverdjes maar ze hebben een zwak voor Maggie. “Well Hello young boy”: zegt de meermin met rood haar. “That’s not an young boy Aquanta, that’s is a grown up Peter Pan”: zegt de blond. “So our hero finally grew up”: giechelt de rode. “I need your help”: onderbreek ik ze en ze barsten in lachen uit. “I am serious Captain Hook has Maggie and Tiger lily and there are to many pirates for me to fight alone”: zeg ik geïrriteerd. “You brought Maggie back”: roept de blond harige bijna opgewekt. “Did somebody say Maggie”: zegt een derde zeemeermin die net naar bovenkomt. “Peter brought her back but lost her to Hook”: zegt de rood harige. “We will help you Peter”: zegt een vierde meermin die naar boven komt. “I am Queen Atlantica and I promise you we will help you get Maggie back safely”: zegt ze. “Thank you”: zeg ik met lichte buiging en stijg dan weer op. “Come Tink time to kick some pirate butts”.

Ik vlieg laag over het water samen met de zeemeerminnen. Bij het schip aangekomen vlieg ik ophoog naar de rand. Tink had niks gelogen er lopen minstens 30 piraten rond, Tiger lily staat vastgebonden aan de mast met een doek rond haar mond en blijft maar naar boven kijken. Ik volg haar blik en daar hangt Maggie op haar kop en volgens mij buiten bewust zijn. Mr Smee komt langs lopen en ik buk nog een beetje. “Captain I think she is still unconscious”: zegt Smee en kijkt omhoog. Er valt een druppel van iets op zijn gezicht hij haalt zijn vinger erlangs en zelfs vanaf hier kan ik zien dat het rood is. “Tink I think Maggie is bleeding can you get a closer look?”: fluister ik tegen haar. “Ofcours Peter”: zegt ze en vliegt al weg. “Captain she is still bleeding”: roept Smee dan. “We leave her there until that little rat comes and gets her”: sist Captain Hook. “Hook let them go you want me right”: roep ik en land in het midden van het schip. “There is our little guest”: roept Hook vrolijk over het dek Tiger lily begint geluid te maken en ik kan nog net mijn zwaard ter bescherming omhoog houden. “Hook even for you that’s a new low”. “Captain you say it was an annoying twelve year old not this grown up teenage boy”: roept de piraat die me van achteren aanviel. “This is him I would recognize the boy who cut off my hand everywhere”: bromt Hook. “Atlantica now”: roep ik, sla de piraat van me af en vlieg omhoog naar Maggie. De vier zeemeerminnen springen het dek op en hun staarten veranderen in benen. Nu begrijp ik waarom ze altijd een lap stof over hun staart dragen dan zijn ze niet naakt als ze benen krijgen. De piraten schrikken en lopen wat achteruit. Queen Atlantica heeft haar drietand voor zich, de rood harige Aquanta heeft een soort speer, de blonde Arista heeft zeesterren en een scherpe schelp vast en Alana die met het zwarte haar heeft een zwaard vast.”Don’t just stand there attack”: roept Hook woest en het gevecht tussen de meerminnen en piraten begint.

Ondertussen ben ik bij Maggie aan gekomen en tik voorzichtig op haar wang. “Mags wake up”: zeg ik. “Peter the wound is oke now I health it with pixie dust”: zegt Tink trots. “Thank you Tink”. “Peter”: kreunt Maggie en haar ogen flikkeren. “Maggie”: roep ik blij. “Please get me down”: mompelt ze. “Well down is not a good option”: antwoord ik. “Peter just not up side down”. “O ofcours”: zeg ik pak haar hand en snij het touw rond haar enkels los meteen valt ze maar ze houd zichzelf in de lucht. “Thanks”: zegt ze en kust me even, “Now let’s get Tiger lily” en weg is. “She is even more stubborn than you Tink”: zucht ik en vlieg achter Maggie aan. Maggie heeft een zwaard van de grond geraapt en snijd Tiger lily’s touwen los. “Thanks Ma… Behind you”: roept Tigerlily, Maggie heeft zich al omgrdraait en vecht met de piraat. “Peter get your sword out we have to fight a way off the ship”: zegt Tiger lily en pakt ook een zwaard op. De zeemeerminnen vechten behoorlijk en hebben al heel wat piraten verwond of vermoord. “Hook is mine”: zeg ik en vlieg weer op en land recht voor Hook. “Let’s settle this once and for all boy”: zegt Hook. Ik haal uit met mijn zwaard maar Hook stop me met zijn zwaard. Zo gaat het verder tot we worden onderbroken door een krijs die iedereen doet verstijven. Ik kijk in de richting van het geluid en zie dat een van de piraten zijn zwaard in een van de benen van Alana staat. Haar benen beginnen te flikkeren tussen benen en staart. Maggie rukt met een ruwe beweging het zwaard uit haar been en duwt haar het water in. “Now you done it”: sist ze en steekt de verantwoordelijke piraat neer. “Get their legs”: roept Hook en ik laat hem voor wat hij is en vlieg naar Maggie. “Peter we can’t help you any more than we did, but we will take Tiger lily to safety”: zegt Queen Atlantica en springt het water in gevolgd door Arista en Aquanta die Tiger lily meenemen. “Atleast they helped a bit”: mompelt Maggie. Ze heeft gelijk overal op het dek liggen doden of gewonden piraten die niet meer kunnen vechten en ze brengen Tiger lily veilig thuis. Er staan er nog maar 7 overeind samen met Hook en Mr Smee maar die vecht niet. “We can do this”: fluistert Maggie en gaat met haar rug tegen de mijne staan terwijl de piraten ons insluiten.

“Don’t just stand there get them but leave the boy for me”: tiert Hook. Meteen haalt een piraat uit en Maggie stopt zijn zwaard met die van haar een paar centimeter voor mijn gezicht. “Watch it sweety”: fluistert ze plagerig en slaat zijn zwaard weg met het andere zwaard dat ze vast heeft. Zo vechten we met zijn tweeen de zeven piraten van ons af. Vier liggen er dood op de grond de andere drie staan nog overeind met hier en daar een kleine snee net als Maggie en ik hebben. “I have had it with you”: schreeuwt Hook, een pistol schoot klinkt, Maggie gilt en zakt door haar knieën. Haar witte shirt kleurt langzaam rood. “That’s not fair you shot her”: schreeuw ik. “Live isn’t fair boy”: zegt Hook en lacht. Zijn lach maakt me woest. De lucht boven ons wordt donkerder, de zee wordt ruiger en onweer klinkt in de verte. De drie piraten die nog recht staan gaan aan de kant en Hook komt naar voren. Maggie heeft een hand op haar wond en met haar andere houd ze mij vast. “Peter”: zegt Maggie en bloed vloeit daarbij over haar lippen. Ze trekt me naar zich toe. “Don’t leave me Mags not again please”: zeg ik en tranen lopen over mijn wangen. “I am not going anywhere”: fluistert ze. “Well if you stay girl I will take him”: zegt Hook en voor ik iets kan doen haakt zijn haak in de kraag van mijn bloes. Ik pak de dolk uit mijn riem maar Hook draait mijn arm om en de dolk valt op de grond. Iedereen is stil je hoort alleen het onweer en Maggie die af en toe bloed hoest. Hook schraapt zijn keel. “Pirates this is the moment we all have been waiting for”: begint Hook, “The end of Peter Pan and their for the end of Neverland. So we can go back to our world and be pirates again on the seven sea’s”: bulderd Hook en elke piraat die nog geluid kan schreeuwt instemmend. “Hook”: roept Maggie langzaam staat ze op. “You won’t hurt my Peter not now and not never”. “Girl when do you learn when you lost”: zegt hij met een grijns. “This isn’t over until you are dead”: zegt ze en wankelt even door het ruige water. “You can’t hurt me, you’re dying”: lacht Hook. “To die would be an awfully big adventure, but it’s not mine. It’s yours”: zegt ze en werpt dan mijn dolk recht op mij en Captain Hook af. De dolk raakt de lachende Hook recht tussen zijn ogen en hij valt met een klap naar achteren waardoor ik vrijkom.

“Peter”: kreunt Maggie en zakt weer op de grond. “Maggie no, stay strong”: roep ik en vlieg naar haar toe. “Still not going anywhere”: zegt Maggie met een glimlach. “Peter I can’t cure her”: fluistert Tink me toe en tranen lopen weer over mijn gezicht. “Peter”. Maggie pakt mijn hoofd tussen haar handen zodat ik haar recht aankijk. “This is Never Neverland the land magic comes to live”: zegt ze. “You are my true love Peter. That means you and I are magical”: zegt ze. “Maggie I don’t understand”: zeg ik nog steeds huilend. “Give me an thimble”: fluistert ze. Ik pak mijn ketting met de eikel eraan. “No our kinda”: maar verder komt ze niet want ik snap haar al en kus haar. Een warm gevoel overspoelt me, ik wordt verblind door licht en iets duwt me van Maggie vandaan. “Magic”: giechelt Maggie. Zodra het licht minder wordt zie ik Maggie weer gewoon rechtop staan en ze lacht naar me. “Mags”: roep ik en omhels haar. “In Neverland is anything possible”: zegt ze. “You are right let’s go to the Indian camp”: zeg ik. “Let’s go start our biggest adventure”: zegt ze en pakt mijn hand vast. En zo vliegen we samen het schip af terug naar het land en het indianenkamp.

The End.

This is where there adventure called life started and this is the happily ever after from Peter Pan and Maggie Darling. They lived forever happy together.

Epiloog enzo volgt nog.

Reageer (3)

  • F4Ever

    Aaaaaaaaawwwhhh wat een mooi einde :) ik hou van happy endings (H) dankjewel sas voor dit super leuke verhaal (K)

    1 decennium geleden
  • paulina123

    aaaah superrr verhaal :) x

    1 decennium geleden
  • xxJennyxx

    Mooi verhaal jammer dat het nu al voor bij is :(

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen