Flippende paarden
Fauna’s P.O.V
“Mag ik op Blacky? Alsjeblieft, alsjeblieft!” zeg ik hyper op en neer springend “alsjeblieft, alsjeblie..”
“Ik vind het best” zegt Eva mij onderbrekend en glimlachend.
“Yeah dankje, dankje!” zeg ik vrolijk waarna ik haar een knuffel geef.
En niet heel veel later zitten we op de paarden en maakte we een rit buiten in de bossen. “Zullen we een wedstrijdje doen wie het eerst op de open plek is wint?” vraag ik aan Eva die knikt. En zodra ze knikt sporen we ze aan alleen gaat Blacky steigeren zodra we dat doen. Ik klem me zo goed vast aan het zadel als ik kan, terwijl eva probeert Blacky te pakken en te kalmeren. Na een tijdje lukt het ik lig half naast het paard dus ik ga weer goed zitten terwijl Eva vraagt “Wat gebeurde er nou? Deed je iets anders of zo dat die zo flipte?”
“Nee ik spoorde hem alleen aan en toen begon hij te steigeren en te bokken enzo ik snap echt niet waarom die dat deed.” Zeg ik verbaast.
“Kom dan rijden we terug.” zegt Eva nadenkend.
Iets later zijn we weer bij de manege en zetten we ze op stal op dat moment kwam Bella aan lopen. “Nu al terug?” vraagt ze verbaasd.
“Ja Blacky flipte toen Fauna hem aanspoorde het duurde eeuwen om hem te kalmeren het scheelde maar een haar of Fauna lag er af.” legt Eva uit, Bella lijkt even sprakeloos.
“Oh maar Fauna gaat het wel niks gebroken? Of gekneusd of zo?” vraagt Bella dan bezorgt.
“Nee alles is nog heel alleen een beetje geschrokken.” Antwoord ik dan. Ze kijkt na dat ze toch nog even had na gecheckt of ik echt helemaal oké was opgelucht.
Vlak hierna gingen Eva en ik de paarden even afzadelen en borstelen. Dit ging gelukkig wel zonder ongelukken. Toen we klaar waren en weg wilde nadat we ze een wortel hadden gegeven blokkeerde Blacky me de deur en keek me met grote puppy ogen aan. Waarbij ik dacht wat puppy ogen hij is een paard die hebben geen puppy ogen, toch? Dacht ik even en keek hem aan, maar had vlak daarna zoiets van ach wij kunnen dingen leren paarden vast ook wel. En ik liet het maar rusten en liep na dat ik Blacky van de deur had weg gelokt met en wortel de stal uit en sloot de deur achter me. En zo gingen Eva en ik verder met de andere paarden verzorgen.
Toen we klaar waren gingen Eva en ik kijken bij Bella die wat oefeningen aan het doen was met Moony. We waren al even aan het kijken toen er plots twee mensen achter me stond en ons aan tikte om vervolgens te vragen “Weten jullie waar we een afspraak kunnen maken om uit rijden te gaan?”
“Ja hoor,” antwoorden ik
“Dat kunt u bij ons doen.” Maakte Eva mijn zin af.
“Dus wanneer wilt u uit rijden gaan?” Vroeg ik terwijl we naar de agenda liepen.
“Zou het morgen ochtend kunnen rond 11 uur?” Vroeg de mysterieuze man.
“ja hoor,” was mijn antwoord.
“En voor wie mogen we de rit opschrijven?” Vraagt Eva.
Reageer (1)
leuk verhaal! snel verder!!!
1 decennium geleden