OO2
POV; Eva.
Nog steeds onderweg naar Beverwijk. 'Mam, hoelang moeten we nog rijden?' Vraag ik met een ongelofelijk moeilijk gezicht. Waarop mijn moeder moeizaam antwoord 'ik denk nog zeker wel een uurtje'. Ik slaak een diepe zucht en grabbel wat in m'n tas, opzoek naar m'n zonnebril. Aha! Ik heb hem. Ik zet hem op m'n neus en pak een van de vele boeken uit m'n tas. 'The HungerGames Catching Fire' staat er met dik gedrukte letters op de voorkant. Hier heb ik even lekker zin in, even weg dwarrelen met m'n gedachtes. Voordat ik het weet zijn we alweer een halfuurtje verder en zoeken we een tankstation op, om even wat te eten te halen. 'Mam, mag ik een Redbull?' Vraag ik zo lief mogelijk aangezien ze niet wil dat ik een of andere energydrank drink. 'Nou Eef ik zal wel kijken of er wat gezonders is' antwoord ze waarbij ze me een knipoog geeft. Ik rol met m'n ogen en besluit nog maar even een kijkje te nemen op m'n telefoon. Aantal nieuwe appjes die ik meteen beantwoord. Ik neem nog even een kijkje op twitter en sluit m'n telefoon dan weer af en stop hem in m'n broekzak. Daar komt m'n moeder alweer aangelopen.. 'Wat heeft ze in haar handen?' Denk ik bij mezelf. Ze stapt de auto in en kijkt me aan. 'En? Wat heb je gehaald?'. 'Een flesje water! En een lekker slaatje!' Zegt ze vrolijk. Ik pak het van haar aan. 'Misschien was water inderdaad een betere keuze, aangezien het de dorst ook lest' mompel ik. Ik krijg een brede glimlach van m'n moeder en dan start ze de auto weer. Zoals vanouds pak ik m'n boek en dwarrel weer lekker af. 'We zijn er!'. Ik zie mijn vader al op de oprit staan en m'n moeder rijdt erheen. Roos die uitbundig staat te zwaaien en mijn vader doet haar na. M'n moeder parkeert de auto en we stappen uit. Ik rek me uit en stop even m'n spulletjes in m'n tas. Vrolijk haalt mijn vader de nieuwe huissleutel uit zijn broekzak en loopt naar de deur. 'Eef, omdat jij de oudste bent, mag jij als eerste een kamer uitzoeken' hoor ik mijn vader zeggen. Ik kijk hem aan en lach vriendelijk. Ondertussen loop ik naar binnen met m'n tas in m'n hand. De trap op, zo naar boven. Ik besluit even op zolder te kijken, alles is nog kaal en leeg. Maar ik weet zeker dat dit een van de grootste kamers is, en er zit nog een badkamer bij. 'DEZE WORD HET!' Schreeuw ik naar beneden. Ik hoor mijn moeder naar boven lopen. 'Goede keuze eva' waarbij ze me nog een knipoog geeft. Nadat we allemaal een kamer hebben gaan alle spullen naar binnen, eerst de bedden, dan de rest was mijn vaders uitspraak. Mijn bed die helemaal in stukjes in de verhuiswagen staat breng ik beetje bij beetje naar boven. Ik probeer hem in elkaar te zetten maar het lukt gewoon niet, ik besluit m'n vader te halen en binnen 5 korte minuten staat mijn bed alweer in de kamer. Voor de rest staan er nog dozen maar die pak ik morgen wel uit. Ik ga zitten op m'n bed, pak m'n telefoon en dan bedenk ik me even dat ik ook nog een cadeautje had gekregen van Sascha. Snel pak ik m'n tas en grabbel het cadeautje eruit. Voorzichtig scheur ik het open en dan komt er een hele lieve, maar ook grote foto collage uit. Waarop de achterkant allemaal lieve dingen staan. Ik heb de beste vrienden ooit. Of had. Als ik ze ooit nog eens zie. Ik zoek gelijk een plekje waar ik hem neer wil zetten. Bij het raam, in het kozijn. Ja, hier wil ik hem. 'ETEN!!!!' Schreeuwt mijn moeder vanaf beneden naar boven. Na mijn telefoon in de oplader gedaan te hebben stamp ik naar beneden en schuif ik aan op de grond, aangezien er nog geen tafel staat.
Na het eten besluit ik om naar boven te gaan, m'n tanden te poetsen haren te borstelen, en m'n pyjama aan te trekken. Die ik in de dozen moest vinden. Na deze lange dag ben ik wel echt gesloopt. Morgen alweer naar m'n nieuwe school. Ben nu de naam al vergeten maar dat maakt niet zoveel uit.
Na nog even wat gedagdroomt te hebben val ik in een diepe slaap.
'Piep! Piep! Piep!' Gaat de wekker. Ik draai me om en sla de wekker uit. Ik rek me uit en kijk op de klok, half zeven. Lekker. Kan ik nog even douchen. Na snel gedoucht te hebben poets ik m'n tanden, style ik m'n haar en kleed ik me aan. Vandaag heb ik gewoon een simpel wit bloesje aan, lichte spijkerbroek en daaronder licht-bruine uggs. En een paar sieraden. Ik loop voorzichtig naar beneden en daar zie ik m'n vader al zitten op de paar stoelen die er nu wel zijn. Hij leest een krant. 'Hey pap'. 'Hey Eef, lekker geslapen?' Vraagt hij lief. 'Jahoor, maar kan altijd beter'. Hij glimlacht en vraagt dan of hij me naar school moet brengen. 'Graag!'. Ik kijk op de klok, hmm alweer kwart voor 8. Snel race in naar boven om m'n boeken te vinden, en ze vervolgens in m'n tas te stoppen. Hebbes. Nederlands, wiskunde, biologie en ga maar door.. Ik zit het 1e t/m 7e. M'n vader staat al klaar met de auto en ik pak m'n jas en loop naar de auto. Onderweg naar school.. Waar ik weer niemand ken. Als dat maar goed gaat..
Reageer (2)
Snel verder
9 jaar geledenserieus een perfect verhaal!! nu al x
1 decennium geleden