Die ‘hey’ was dus bedoelt voor mijn kamergenootje, Ashley. Want geen 5 seconden later kwam ze binnen. ‘Als dat jouw vriendje is, heb ik een verzoek.’ Was het eerste wat ze zei toen ze binnenkwam. Ik keek haar vragend aan ‘Get me one!’ antwoordde ze. Ik begon te lachen, ‘oh ik heb hem gewoon van straat gepikt! En maak je geen zorgen, hij is mijn vriendje niet. Dus hij is nog beschikbaar.’ Ashley lachtte ‘Ben je blind? Die jongen wil jou!’ Lachend schudde ik mijn hoofd en stelde me even voor. Het klikte al meteen goed tussen mij en Ashley, eens we begonnen praten was er geen stoppen aan. Ik leerde dat ze van Leeds zelf afkomstig was, geen vriendje had en drama studeerde. Iets waar ik heel jaloers op was! Maar journalistiek was toch meer mijn ding, ik hield van schrijven en roddels! ‘Maar, wat denk je?’ zei ze ineens. Ik keek haar niet-begrijpend aan. ‘Van die jongen, Finn was het? Ga je er nog eens mee afspreken.’ Ik verschoot me toen ik me realiseerde dat ik niet eens zijn nummer had gevraagd. Eigenlijk wist ik niets van hem, waar zijn kamer was, wat hij studeerde, helemaal niets! Ashley nam meteen haar laptop om hem op te zoeken op Twitter. ‘Voila, het account van Finn. Dan volg je hem toch gewoon? Zo kan je zijn nummer vragen!’ Ze glimlachte met haar eigen briljante idee. ‘Komt dat niet heel wanhopig over? Alsof ik een groupie ben. Bovendien, ik heb niet eens een Twitter-account! Waarom lach je als een idioot? Waar ik van kom, heeft een Twitter-account niet veel…’ ‘Relax,’ onderbrak Ashley me ‘Adem eens goed in en uit.’ Ik deed wat ze me vroeg. ‘Goed.’ Zei ze, nog steeds met die idiote glimlach op haar gezicht. Snel keek ik in de spiegel , die aan de deur hing. Had ik iets op mijn gezicht ofzo? ‘Lees dit eens,’ Ashley draaide haar laptop naar me toe. Hij nog steeds open op het account van Finn. ‘Had an amazing ‘lunch-date’ today! Thanks Belgium’ was zijn laatste tweet. Verbaasd keek ik naar Ashley en we begonnen beide schreeuwend op en neer te springen, als halve gekken.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen