Hoofdstuk 13
Tegen de tijd dat we bij het boomhuizen systeem aankomen is alle sneeuw gesmolten en is het alweer volop zomer. Peter pakt mijn hand vast en samen landen we onder de boom. Peter kraait nog eens als een haan en luid gejuich en gegil stijgt op. Vanuit de bosjes om ons heen komen de 7 lost boys rennen. Zodra ze ons zien stoppen ze en kijken verward en verbaast. Kleine Tootles komt als eerste naar voren. “Peter?”: vraagt hij zachtjes met zijn kinderstemmetje. Peter zakt door zijn knieën om op ooghoogte te komen. “Yeah I am back”: zegt Peter trots. Dan kijkt Tootles naar mij. “Maggie, is that you?”. Ik glimlach even en knik dan de andere kijken ons nog steeds aan zonder enige herkenning in hun gezicht. Tootles komt op me af en slaat zijn armpjes om mijn benen. “I knew Peter would come back with you”: fluistert hij. Tootles is de jongste en ik denk niet ouder dan 6. Ik til hem op en druk zijn nog koude lichaam tegen me aan. “I am really happy Peter came back for me and now we will never leave again”. “If you two are Maggie and Peter than why do you look like grown ups?”: vraagt Felix en steekt zijn dolk naar ons uit. “We grew up a bit but we are not something so disgusting as grown ups”: spuugt Peter hem toe. Felix heeft duidelijk de leiding op zich genomen terwijl Peter weg was. Ik ga op de grond tegen de boom zitten nog steeds met Tootles in mijn armen. “Do you wanna hear a story?”: vraag ik de kleine en negeer het gekibbel van Peter en Felix. Bij het woord story trek ik ook de aandacht van de andere lost boys die voorzichtig mijn kant uit komen. “Maggie always told us stories”: zegt Nibs tegen Slightly. “Yeah but everybody can tell stories”: bemoeit Felix zich ermee. De lost boys zitten in een kringetje om me heen terwijl Peter Felix nog steeds duidelijk probeert te maken dat wij het echt zijn. Ik haal diep adem en begin dan met het vertellen van het sprookje van hans en grietje maar dan de film versie Hansel en Gretel witch hunters. Ik ben niet zo van de traditionele sprookjes.
“And than Hansel, Gretel, the trol and Ben went out to hunt witches all together. So they lived happily ever after in their own way. The end”: eindig ik. “Maggie”: gillen alle lost boys en storten zich op in een groepsknuffel. ”Hi boys missed you too”: zeg ik lachend. “Felix it’s really Maggie and Peter it has to be”: roept Curly vrolijk. “Maybe”: mompelt deze. Felix was de oudste van de lost boys zelfs ouder dan Peter op het moment dat ik in Neverland kwam. Hij is 13 jaar de rest van de lost boys zijn van 6 tot 11 jaar. “Felix we will always need you to take care of the lost boys when we’re not around”: stel ik hem gerust. Twijfelend kijkt hij me aan dan veranderd zijn uitdrukking en omhelst me. Peter steekt achter me zijn duim op met een verbaasde uitdrukking op zijn gezicht. Ik draai met mijn ogen en gebaar hem later. Het enige wat ik van mijn tijd na het madhouse heb geleerd is mensen observeren en Felix is gewoon bang dat hij niet meer nodig is nu Peter en ik ouder zijn. “Peter how did you actually found her?”: vraagt Slightly. “How was your time back there in the real world?”: vraagt the Twins tegelijk. “That’s a story for tomorrow”: lacht Peter, “First we have to go to Great Big Little Panter and Tiger Lily”.
Peter pakt mijn hand weer en samen vliegen we over de bomen naar het indianenkamp. “Peter wouldn’t it be weird to see Tiger Lily again I mean your all grown up and she will be still twelve”. “Maybe a bite but the lost boys also didn’t grew up”. “But that are the lost boys”: zeg ik met de nadruk op boys. “We will just see”: zegt Peter en begint al wat lager de vliegen. Ik laat zijn hand los en land netjes voor het kamp op de grond. Een paar vrouwen die de was doen kijken op. Een van hun staat op en rent het dorpje recht naar de tent van het opperhoofd. Niet veel later worden we omsingelt door boze indianen. “I don’t think they reconize us”: fluistert Peter. “No shit Sherlock”: mompel ik terug ook al zegt het Peter natuurlijk niks. We worden naar de tent van het opperhoofd geleid en grof naar binnen geduwd. In de tent zit GBLP zoals ik hem altijd noem en een jonge vrouw van ongeveer 20, 21 jaar. “We don’t want strangers in camp”: zegt GBLP. “Great Big Little Panter we are no strangers it’s me Peter and this is Maggie”: probeert Peter beleeft. “Peter, Maggie”: zegt de jonge vrouw, “I missed you so much I thought you never come back”. Ze omhelst ons beide tegelijk. “Don’t want to be rude but how are you?”: vraag ik voorzichtig. “It’s me Tiger Lily”: zegt ze. “Guess we are not the only one how grew up a bit”: zeg ik lichtelijk verbaast. “But how?”: vraagt Peter. “Silence”: bulderd GBLP er tussendoor. “I want explaining to be done”: beveelt hij. “I went to look for Maggie in her world, time works there different. So I grew up a bit faster then normal people in that world but that’s because I stayed in Neverland so long without getting older”: zegt Peter snel. “And now where back like you can see GBLP”: zeg ik. “But Tiger Lily why did you age?”: vraag ik haar. “That’s normal for kids how are born in Neverland but I won’t become older than the half af my fathers age. He is 45 years old so I won’t become older than 22”: zegt ze. Dat is tegelijk vreemd en een opluchting. Als ik dus ooit kinderen wil is dat dus wel mogelijk hij of zij zal alleen nooit ouder worden dan 8,5. Daar kan ik mee leven. GBLP staat op en loopt de tent uit. “Tonight we have party for the return of Little Storm Flower and Little Flying Eagle “: schreeuwt GBLP door het dorpje en overal beginnen de indianen te juichen.
“I will go get Tink and the lost boys they will love a good party”: zegt Peter en vliegt de tent al uit. “Well then it was just you and me”: zegt Tiger Lily en ik knik. Het opperhoofd komt weer binnen en praat tegen Tiger Lily in whatever hoe de taal heeft die indianen spreken. Tiger Lily knikt en staat op vlak voordat ze de tent uitloopt wenkt ze me en ik volg haar. “Dad wants me to go get some things out the village not far from here are you comming with me?”: vraagt Tiger Lily als we buiten de tent staan. “Village? Sure sounds like a new advonture”: zeg ik. “It’s good that Peter found you again. Both of you are crazy for advonture”. “But whats the story about this village?”. “I don’t now when Peter left it just appeared out of nowhere. But it has all kind of shops where we can trade things for fruit and wild beast we caught”: legt ze uit. “That’s kinda cool but now Peter is back won’t it disappear like it came when he left like the winter”. “Don’t know time will learn I guess. The best thing about the village is it’s a pirate free zone”. “Already loving that place”: zeg ik. Onderweg naar het dorp wijst Tiger Lily allerlei fruit aan waarvoor we dingen kunnen ruilen. Elke keer vlieg ik op en pluk er wat van nu groeit geld wel aan de bomen.
Niet veel later komen we in het drop aan. Tiger Lily had gelijk deze plek heeft alles het is een kleine mix van een middeleeuws dorp en een Arabische markt. Het is sfeervol, gezellig en voelt veilig aan. We struinen van kraam naar kraam en ‘kopen’ van alles wat nodig is voor het feest vanavond. Als we langs een soort bar / salon ding lopen hoor ik er geschreeuw uit komen. “Is it always like that in there?”: vraag ik aan Tiger Lily. “No never”: zegt ze en nieuwsgierig lopen we daar naar binnen. Er staat een man tegen de barman te schreeuwen. “Why can’t I get a drink out of this smell hole”: schreeuwt hij en heft zijn hand, nou ja hand het is een zilveren haak. Tiger Lily laat geschrokken haar spullen vallen en wil me het gebouw uit trekken. Nu valt het kleine mannetje naast Hook me pas op nog altijd gekleed in een blauw wit streepjes shirt en rode muts Mr. Smee. “Hook leave that barman alone”: roep ik en ruk me los uit Tiger Lily’s greep. Ik hoor haar zuchten wij weten allebei waar dit op uit draait maar ik kan hem die man gewoon geen pijn laten doen. Woest draait hij zich om en scant mijn gezicht. “Well well Maggie, I never thought seeing you here again”: zegt hij sneaky. “Well I am no step away from the man”. “You can’t make any demands to me little girl”: zegt hij en fluit. Nu vallen de andere gasten in het cafe me pas op allemaal verkleden piraten. “Thought pirates weren’t aloud in here Tiger Lily”: fluister ik naar haar. “I thought so too”. Tiger Lily. “Now get here”: briest Hook tegen de piraten. “Run”: roept Tiger Lily en rent al naar achteren. "Good plan”: zeg ik en ren achter haar aan, “but where to?”. “The camp there enough warriors there to fight the pirates”. “I will follow”: roep ik en spring op om boven haar te gaan vliegen.
“Maggie you have to stop doing that”: roept Tiger Lily gefrustreerd. We zijn de piraten kwijt en staan tegen een boom tot rust te komen. “Maybe”: mompel ik. “You are never gonna do it right?”. Ik grinnik, “Don’t think I can Tiger”. “Let’s go back to the camp and take a warrior with us back to the village”: stelt ze voor. “Let’s do that”. “But than you have to get there first”: zegt een sinistere stem. Ik wil me omdraaien maar word aan de kant geslingerd en knal tegen een boom aan. Ik hoor Tiger Lily gillen en voordat alles zwart word zie ik Captain Hook uit de schaduw naar me toe lopen.
Reageer (2)
:o :o :oooo snel verder...
1 decennium geledenOe spannend!
1 decennium geleden