"Ze zijn verspreid over alle hoofdstukken maar vooral hoofdstuk 4 snap ik niet" "Dat is ook een lastig hoofdstuk , wat heb je het eerste uur ?"
"Ik heb geen idee" Ryan verschoof de vele boeken die hij mee had genomen en keek bijna smekend richting Maddison "Sorry ryan ik weet het ook niet"
"Tja .. ik leg het je gewoon morgen uit, alles wijkt voor moí" met een veelte serieus gezicht keek hij hun kant op , beide schoten in een slappe lach.

De volgende dag begon weer goed. er was een grote pak sneeuw gevallen en de bruggetjes konden het niet laten, en begonnen meteen te gooien op hun arme klasgenootjes. "Ik ga op je gooien Nick ! " "Haha ja , ja ! ik ben toch sneller !" Ryan keek toe hoe ze achter elkaar aan rende en besloot naast een meisje te staan.
"Ik ga hier staan" mompelde Ryan onder zijn sjaal vandaan. waarop het kleine meisje omhoog keek, Ryan lachte en het meisje relaxte zichtbaar. zo eng ben ik toch ook weer niet , bedacht Ryan zich. Van uit zijn oog hoek zag hij een sneeuw bal op hem afkomen , hij ging een paar centimeter dor zijn knieën en ontweek het witte goedje. "Was die voor mij ?" ze stonden allemaal stil . eentje liep zachtjes opzij richting een van de struikjes , "s-s-sorry , ik richtte op iemand anders"
"Ooh okay ik dacht al, ik ben geen vijand , toch ?" Ryan keek iedereen aan die zichtbaar opgelucht verder speelden.
hij keek naar het kleine meisje naast hem, die bijna direct op keek naar die grote jongen. "Ben ik echt zo eng ?"
"Nee hoor ! jij bent juist super aardig"
"moois zo" na een kort gesprek liet ze Ryan alleen staan om naar haar vrienden te lopen , als enigste derde klasser voelde hij zich oud. DE vierde klassers mochten uitslapen vanwege het gala , en de derde klassers gingen naar de hei, zijn hei.
Meneer geelkerken liep kwam beneden , de onderbouw schoot de deur in om allemaal de zelfde vraag te stellen, "Mogen we naar binnen ?" Meneer geelkerken die de grappenmaker was van alle docenten , zei met een raar stemmetje "Dat zijn jullie tock al ?" Ryan die tegen de deurpost aangeleund stond vroeg of ook hij naar binnen mocht , "Jij wel topper" "Dank u wel, waar gaat u eigenlijk heen ?" "Ik ga die lange op halen " Meneer geelkerken was geweldig ! die rare stemmetjes van hem ook en die wilde handbewegingen.
als hij les gaf kon zelfs een doof iemand hem volgen.

Ryan liep naar binnen, en zag halve wegen Meneer Solomon druk in gesprek met Mevrouw Klaver. Ryan voegde zich toe , aangezien ze hem begroete en meteen zijn mening vroegen. "Ik zou voor de chocolade koekjes gaan" ook mevrouw klaassen was het met hem eens die het van een afstandje het gesprek hoorde , aangezien ze de druk heen en weer bewegende bruggers , op de presentie lijst moest aanvinken.na wat gepraat te hebben over van alles en nog wat , kwam ook meneer gym bij Ryan staan."Hoe gaat het met zwemmen jongen ?"
"Goed lange afstanden is bijna klaar, en als ik die 2 km heb overleefd, maak ik de hele school gek" "Je bent erg druk" de twee vrouwelijke docentes keken Ryan meelevend aan, die alleen maar nerveus grinnikte. Meneer Solomon schoot hem gelukkig te hulp, door hem mee te vragen naar beneden om een computer in elkaar te zetten.
snel rennend op de trap naar beneden, moesten Ryan en meneer Solomon lachen , "Ze hebben wel gelijk, je kan en doet veel!" "weet ik" "het zou mij ook niet vreemd in de oren klinken als jij onvoldoendes haalde, maar ook dat heb je niet! toch topperd?" "U bent ook een topperd hoor"
topperd was het geintje van hun tweetjes , net zoals stoerderd , lekker goed gollands ! waar de docent van Nederlands zelf ook om moest lachen.

Reageer (2)

  • Rxby

    Hahah,
    niceee.<3

    1 decennium geleden
  • KatRaven

    (lol)(lol)(lol) whahaha
    lol

    maar hoe was het schaatsen met school?? nog gevallen??:P


    snel verder ^-^

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen