001
Ik rende heen en weer. Ik gooide wat kleren, schoenen, mantels, jurken, jasjes, een borstel, haarelastiekjes, make-up en sieraden in mijn koffer. Als laatste stopte ik er nog wat spulletjes die erg belangrijk voor me waren in. Ik ging zitten op mijn koffer en probeerde hem dicht te krijgen. Na een paar minuten was de koffer dicht en was ik uitgeput. Ik trok mijn jas en schoenen aan. Ik ging naast mijn koffer staan die ik met 1 hand vast hield. Met mijn andere hand pakte ik mijn ketting vast. Take me to Neverland zei ik. Het volgende moment stond ik ergens midden in een jungle. Fijn, waarom nou midden in de jungle zei ik tegen mezelf. Ik zette mijn koffer neer en liep naar een paar struiken. Ik plukte wat bessen en at ze op. Ik keek om me heen, geen mens te bekennen. Midden in nergens zei ik tegen mezelf. Ik liep terug naar mijn koffer en tilde hem op. Ik wankelde en het volgende moment lag ik op de grond met een reusachtige koffer naast me. Ik had het kunnen weten, een koffer met een heel huis er in kan je ook niet optillen zei ik weer tegen mezelf. Hoe dom kon ik zijn, niemand zou me hier horen. James Hook schreeuwde ik op mijn aller hardst. Ik pakte mijn koffer en met mijn andere hand mijn ketting. bring me too James Hook zei ik. Ik keek om me heen ik stond nog steeds midden in de jungle. Wat was er fout gegaan? Ik hoorde geritsel in de struiken. Ik liep er naar toe en voor ik tussen de struiken kon kijken vloog er een jongen uit. Verdwaald? Vroeg hij. Nee zei ik. Ik ben.... Begon hij. Ik weet allang wie je bent, Peter Pan zei ik. Je weet mijn naam, nu mag ik de jouwe vast ook weten zei hij. Waarom zou je dat mogen weten zei ik. Jij weet mijn naam maar niet wie ik ben zei hij alsof hij nu gewonnen had. Jij bent een jongen die niet wil opgroeien, de vijand van ene kapitein Hook en je heb zijn hand er af gehakt zei ik. Weet je wat sommige zeggen, ze zeggen dat zijn echte naam James Hook is zei hij. Jij heb de hand van mijn vader afgehakt zei ik boos. Hij is je vader niet zei hij. Dan word het tijd dat jij mijn naam weet zei ik. Zeker zei hij. Mijn naam is Juna Hook dochter van James Hook de enige echte kaptein Hook zei ik. Ik zag hem slikken en ik voelde woede in me opborrelen. Jij denkt dat heel wat bent, ik zal je zeggen wat je bent, jij bent een klein jochie, dat denkt door een hand van een man af te hakken ineens heel wat bent, ik zal je wat zeggen ga weg uit Neverland met je lost boys en groei op. Waarom zou ik zei hij. Omdat je niks weet van het echte leven, je leeft niet eens echt, je leeft in een sprookje zei ik kwaad.
Er zijn nog geen reacties.