School (deel 5)
En vervolgens De verkeers informatie: een file van 5 km op de a6…. Aaarg je haat het als die wekker je dromen verstoord.
Je voelt je slaperig en loopt de trap af om te eten.
Je bedenkt je dat het bijna zomervakantie is en er verschijnt een glimlach op je gezicht.
“goedemorgen Venna” je moeder zit al aan tafel. “goedemorgen!” zeg je blij.
Na het eten, tandenpoetsen, wassen en schooltas inpakken stap je op de fiets.
Je hebt vandaag een zwarte panty aan met een spijkerrokje en een hip T-shirt.
Het eerste uur heb je gym.
Gym is meestal wel leuk behalve als je iets moet doen waarvoor je lenig moet zijn zoals salto’s en turnen.
Gelukkig is het deze keer trefbal, een spel waar je klas een obsessie mee heeft.
Er zitten wel leuke jongens in je klas maar daar heb je weinig oog voor, je denkt de hele tijd aan Noël.
Als gym afgelopen is kleed je, je om en loop je naar buiten.
Je passeert het fietsenhok en kijkt naar boven, naar de meeuwen die rond de school vliegen.
In de winter zijn er ook meeuwen dan snap je niet waarom ze niet naar een warm land vliegen.
Als je een meeuw zou zijn zou je dat zeker doen.
Een bekende stem maakt je wakker van je dagdroom, “He, Venna!”.
Je draait je snel om en ziet tot je verbazing Noël naar je zwaaien.
Je rent naar hem toe en groet hem.
Samen lopen jullie richting school.
Er zijn nog geen reacties.