Ze gaan dus kruidenkunde volgen

“Met Duivelstiks is het mogelijk verscheidene toverdranken te brouwen, waaronder de drank van de levende dood, maar dat soort dingen zullen jullie van professor Slakhoorn nog wel horen.” Begon de professor. “Weet iedereen zeker dat dit de juiste partner is?’’ vroeg de professor aan zijn leerlingen toen iedereen op een plek stond. Hoewel de meeste bij de juiste partner stonden waren er nog enkele die op het laatste moment van partner wisselde. Toen iedereen eindelijk op zijn plek stond kwam ineens Scorpius binnen geschoten. “Sorry dat ik zo laat ben, maar ik heb me enorm verslapen.” Wist hij hijgend uit te brengen. “Nou, iedereen heeft al partners, dus kijk maar met wie je een drietal gaat vormen en als ik dat niet goed vind hoor je het vanzelf van mij.’’ Zei Marcel op een kwade toch vrolijke toon. Na lang kijken koos hij voor Albus en James. Hoewel die er niet heel erg tevreden over waren, was het wel het beste als ze Scorpius erbij zouden krijgen, omdat hij erg veel wist over de meest nutteloze dingen. Toen ze alles aan Scorpius hadden uitgelegd wat de leraar heeft gezegd, gingen we beginnen met een basisspreuk om Duivelstriks te verbranden. Dit was namelijk Incendio en hiermee kan je makkelijk allerlei dingen verbranden waaronder Duivelstriks. Toen het iedereen was gelukt om Duivelstriks te verbranden was de les afgelopen. Toen de les was afgelopen werden we weer opgeroepen tot de lunch, waar iedereen deze keer verplicht bij moest zijn, omdat Anderling een mededeling voor ze had. Onderweg naar de eetzaal liepen ze een lijkbleke jongen tegen het lijf die erg geërgerd verder liep. “Wie was dat?” vroeg Albus aan Scorpius. “Ik denk dat het een Zwadderaar is.” gaf James als antwoord. Toch lieten ze hem maar gewoon lopen. Eenmaal in de eetzaal, lag er niet zoals gewoonlijk eten op alle borden, maar wilde professor Anderling eerst wat zeggen. “Zoals jullie naar alle waarschijnlijkheid hebben gemerkt worden er op dit moment geen combinatielessen gegeven. Vanaf volgende week gaan we deze toch weer invoeren en zullen jullie dus twee keer in de week één bepaalde les hebben, zoals toverdranken.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen