De eerste week (hfst 5.1)
De eerste week
Toen ze de volgende ochtend wakker werden, hadden ze door de wekker heen geslapen. “ Oh, nee, we komen te laat! “ zei Albus in alle stress. “ Welnee, we hebben ons maar 10 minuten verslapen, maar we slaan gewoon het ontbijt over en dan is er niks aan de hand. “ zei James tegen z’n kleine broertje.
Even later waren ze bij de kassen van kruidenkunde, waar Marcel Lubbermans op ze stond te wachten. “ Goedemorgen, leerlingen, voor de mensen die mij niet kennen, ik ben Marcel Lubbermans, ik ben jullie leraar kruidekunde. Jullie mogen mij aanspreken met Marcel of professor. Ben ik duidelijk? “ vroeg Marcel op een best wel strenge toon. “ Ja, professor. “ zei de hele klas in koor. “ Zoals jullie hebben gemerkt bij jullie vorige les zijn alle eerste en tweede klassen samengevoegd, dit is zodat de tweedeklassers de eersteklassers kunnen helpen. En nu gaan we beginnen met de les. “ zei professor Lubbermans. “ Normaal beginnen we met de mandragora, maar vandaag is geen enkele mandragora op het terrein van Zweinstein aanwezig, dus beginnen we met Duivelstriks, wie kent dit niet? “ vroeg Marcel. Alle eerstejaars staken allemaal tegelijk hun vingers op. “ Kies maar een partner uit, let wel op, dit is je partner voor het hele jaar. “ zei de leraar. Zoals wel te verwachten was, ging Albus samen met James. Hoewel hij uiteraard niet de enige was die met James wilde samenwerken, want James was eigenlijk wel een beetje een versierder en had dus alle meisjes om hem heen.
Er zijn nog geen reacties.