Ze hebben een leuke les van Slakhoorn gehad.

Toen de les toverdranken was afgelopen hadden ze nog niets gebrouwen, dat zouden ze de volgende les gaan doen, wat pas over een week was. Na de les werden ze naar de grote zaal geroepen voor de lunch.
Na de lunch gingen ze met de hele school naar Zweinsveld om eventuele extra dingen te kopen die niet iedereen had. Dat kon alleen als je toestemming had van je een van je ouders, helaas hadden Albus en James dit niet, maar voor hun hoefden het ook niet, omdat Harry met ze meeging en dus hadden ze automatisch toestemming.
Eenmaal in Zweinsveld aangekomen was eigenlijk niemand echt voor hun benodigdheden gaan shoppen, maar meer voor snoep en fopspullen. James en Albus waren met Harry meegegaan naar de winkel waar ze bezemstelen verkopen, want tenslotte had Albus nog geen bezemsteel en wilde hij die wel voor zijn eerste vliegles, maar hij kreeg niet de Nimbus 2000 of 2001, ook kreeg hij geen gewone bezem, nee, Albus kreeg het nieuwste model van de vuurblits. Helaas had James slechts een Nimbus 2003, dit was een van de oudere modellen die Nimbus had gemaakt, maar omdat James jaloers werd op Albus kreeg James ook een nieuwe bezem. James kreeg geen vuurblits, maar een Nimbus 9000. Buiten het feit dat deze veel sneller was dan de Nimbus 2003, was hij niet sneller dan het nieuwste model van de vuurblits, die Albus zojuist heeft gekregen. “ Kijk dat is beter hè, jongens? “ vroeg Harry aan zijn kinderen. “ Dat is zeker beter. “ zei James erg blij.
Toen ze klaar waren bij de bezemstelenwinkel gingen ze nog even naar het inmiddels gigantische snoepwarenhuis van Zacharinus. Daar heeft James een zout-lolly gegeten. “ Vind je dat lekker? “ vroeg Albus aan zijn broer James. “ Jij niet dan? “ vroeg James. “ Nee. “ zei Albus bruut.
Toen ze eenmaal allemaal klaar waren gingen ze weer terug naar school. Op het moment dat ze terug komen konden ze aan het avondeten en gelijk door naar bed.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen