De indeling (hfst 4.3)
Toen uiteindelijk iedereen klaar was met het sorteren, stond professor Anderling op. “ Beste leerlingen, “ begon ze met een kille uitgedroogde stem. “ Allereerst wil ik iedereen feliciteren met hun afdelingen, ten tweede wilde ik laten weten, dat het donkere bos voor alle studenten verboden is. Ook is er een verandering in ons lerarenbestand opgetreden, ikzelf was namelijk genoodzaakt om mijn baan als lerares Verweer tegen de Zwarte kunsten op te geven en verder te gaan met transfiguratie en als schoolhoofd, dus stel ik hier aan jullie voor : de minister van Toverkunst, Harry Potter, die het vak Verweer tegen de Zwarte kunsten zal gaan geven. Veel succes professor Potter. “ overal in de zaal klonken stemmen van leerlingen die hun oren niet konden geloven. “ Hoe kan dat Harry Potter zijn? “ riep een van de leerlingen. “ Dat geloof ik niet, “ riep Scorpius vanaf de Griffoendor tafel. “ als dat zo is, waarom heeft Albus hier naast mij dan niks gezegd? “ zei Scorpius. “ Nou, Scorpius, dat komt omdat ik niet wilde laten weten dat mijn vader dit jaar les zou gaan geven op Zweinstein. “ zei Albus tegen Scorpius. “ Maar waarom niet, dat is toch geweldig. “ zei Scorpius. “ Heren, laat het feest nou beginnen. “ riep professor Anderling tegen de jongens. En met dat ze dat zei verschenen er ineens bakken vol met eten op de tafels van de afdelingen en de lerarentafel. James, die inmiddels naast Albus was gaan zitten, at en at en at maar door, totdat alle kippenpoten op waren. “ En Scorpius, ben je blij met Griffoendor of had je liever in Zwadderich gezeten? “ vroeg James aan Scorpius, die nog steeds naast Albus zat. “ Nou, ik ben wel blij met Griffoendor. Ik denk dat ik niks voor Zwadderich zou zijn geweest. “ zei Scorpius tot de verbazing van zowel Albus als James. “ Ik wil geen slechte tovenaar worden zoals mijn vader altijd was. “ zei Scorpius toen ze van de schok waren bekomen. “ Nou, dan is het denk ik onze plicht om aardig tegen jou te zijn, wat niet moeilijk is als jij ook maar aardig bent.
Er zijn nog geen reacties.