Hoofdstuk 4: De indeling is van start gegaan, maar in allerlei korte stukjes

“ Zoals ik al zei, gaan jullie zo meteen naar binnen en dan worden jullie gesorteerd, “ zei de man nogmaals. “ Tussen twee haakjes, ik ben Marcel Lubbermans en ik ben jullie leraar voor kruidenkunde. Verdere informatie volgt nog, nu mogen jullie mij volgen. “ zei de man. Toen ze na de speech van de man gingen lopen, liepen ze door de meters hoge poort, deze was zelfs hoog genoeg voor Hagrid en misschien wel twee keer Hagrid. Alle eerstejaars keken toen ze binnen kwamen gelijk naar het plafond, maar daar was niks op te zien. “ Had dit niet op de buitenlucht moeten lijken. “ vroeg Albus aan Roos. “ Eigenlijk wel, maar de reparaties zijn nog niet helemaal klaar en dus hebben ze het nog niet behekst. “ zei Roos betweterig tegen Albus. “ Dan weten we dat ook weer. “ zei Albus geïrriteerd. Eenmaal binnen zagen ze pas hoelang de zaal werkelijk was. Hij moest wel minstens vijftig meter lang zijn.
“ Heb jij Scorpius gezien? “ vroeg Albus aan Roos. “ Wie is Scorpius? “ vroeg Roos. “ Laar maar. “ zei Albus.
“ Als jullie hier weer even willen wachten , “ zei Marcel. “ Jullie krijgen als je je naam hoort de eeuwen oude sorteerhoed op jullie hoofd en deze gaat jullie een van de afdelingen plaatsen, zodra iedereen is gesorteerd gaat professor Anderling nog even wat zeggen. “ vervolgde Marcel.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen