Het begint (hfst 3.5)
En een iets langer stukje dan gemiddeld
Na een half uur te hebben geklets met Roos, hoorde ze ineens vanuit de speakers in de trein: Beste studenten, hierbij wilde ik mededelen dat wij over zon 30 minuten op Zweinstein zullen arriveren. Dat betekent dat jullie je allemaal in je gewaad moeten gaan kleden, Let Op doe je gewaad gewoon over je kleding. Met vriendelijke groeten, uw machinist.
En inderdaad, binnen een half uur waren ze op het perron van Zweinstein. Alleen was het probleem hier dat het nog geen avond was en dat de deuren van de trein pas om half elf open zouden gaan, dat betekende dat ze nog ruim 4 uur in de trein zouden moeten blijven, wat ze niet leuk vonden. En wat gaan we nu doen dan meneer Potter? vroeg Roos. Zeg buiten de lessen om maar gewoon Harry tegen mij, in de lessen is het wel meneer Potter, probeerde Harry uit te leggen. maar ik denk dat we maar gewoon moeten wachten. volgde er vlak achteraan. Kom anders mee naar onze kabine. zei James tegen Roos, die eigenlijk helemaal alleen in haar kabine zat. Wat is er dan in jullie kabine? vroeg Roos. Wij hebben een leuk bordspel bij, dat toverschaak heet. zei James. Maar dat spel ken ik wel. zei Roos. Wil je dan meedoen? vroeg Albus. Maar natuurlijk wil ik meedoen. kreeg hij als antwoord.
Eenmaal bij de kabine aangekomen ging Harry zoeken naar het speciale bord van de toverschaak. Dit bord kan namelijk met zn vieren worden bespeeld, terwijl de normale borden maar door 2 personen kan worden bespeeld. Toen Harry eindelijk het bord had gevonden en had uitgepakt, waren ze begonnen. Het bleek wel dat Roos al behoorlijk vaak toverschaak had gespeeld, want de eerste 3 potjes had ze gewonnen. Die toverschaak kunsten heb ik lang niet meer gezien, maar je hebt ze van je vader. zei Harry tegen Roos. Het volgende potje had Albus gewonnen, wat wel bijzonder was, omdat Albus pas een of twee keer toverschaak had gespeeld. Nou, h-het zit zo, ik speel altijd toverschaak met James. zei Albus erg onschuldig. Maar hoe komen jullie aan een bord dan? vroeg Harry. Die pikken we iedere keer uit de kast. probeerde James te zeggen. Nou, weet je wat, dan mag je dit bord en de stukken wel hebben, want ik wilde op Zweinsveld toch al een nieuw bord gaan halen, dus mogen jullie deze hebben. zei Harry heel erg vrijgevig en toch geschokt. Dan kunnen jullie s avonds lekker een spelletje toverschaak spelen. zei Harry.
Er zijn nog geen reacties.