De Wegisweg (hfst 2.6)
Gelukkig voor de kinderen waren Harry en Ginny al snel niet meer dronken en konden ze gewoon naar huis. Maar eerst wilde Harry weten, hoe de muur zo snel was gemaakt. “ Nou ik heb mijn toverstok gepakt, ben naar de resten van de muur gegaan en heb ''reparo'' over de muur uitgesproken. “ zei Peter. “ Over zo iets groots? “ vroeg Harry. “ Maar natuurlijk, waarom niet? “ vroeg Peter. “ Weet je zeker dat je niet door een dreuzel bent gezien? “ vroeg Harry. “ Ja, heel erg zeker. “ kreeg Harry als antwoord.
Na nog een lange discussie te hebben gevoerd met Peter pakte Harry de autosleutels en startte de auto. Ook deze rit was erg snel voorbij.
Toen ze weer thuis waren gekomen heeft Harry de stok van de zeldzame vlier aan Albus gegeven en heeft Albus in de tuin laten oefenen met de spreuk: Aqua Eructo. Dit was makkelijk, want zo gaf hij ook de planten water. Nadat alle planten water hadden gehad, begon Harry over Expelliarmus. Albus mocht deze spreuk uitproberen op zijn oudere broer James. James begon zonder toverstok, de eerste paar keer lukt de spreuk Expelliarmus niet zo goed, maar na de derde keer kwam de spreuk eruit alsof hij hem al jaren gebruikt. Vanaf nu mocht James zich verdedigen en kreeg dus ook zijn toverstok. Nog voor dat ze waren omgedraaid had James al Expelliarmus gebruikt en tolde Albus zo het gazon af. Helaas kende Albus alleen Expelliarmus en kon James dus niks aandoen. Gelukkig maar, anders had James nu de vloek de Doods over zich heen gekregen en dat was natuurlijk niet de bedoeling. Helaas kon Harry niet nog meer spreuken leren aan Albus, want dan zou hij niet meer naar Zweinstein hoeven. Gelukkig wil Albus wel graag naar Zweinstein.
“ Weet je al een naam voor je nieuwe uil? “ vroeg Ginny toen ze klaar waren met oefenen. “ Nee, eigenlijk niet. “ zei Albus. “ Ik vind Bennie wel een leuke naam, maar niet voor een uil. “ zei Albus. “ Weet je wat, we noemen hem gewoon Bennie. “ zei Ginny.
Er zijn nog geen reacties.