De Wegisweg (hfst 2.4)
Eenmaal weer bij Olivanders aangekomen, kwam meneer Olivander naar de balie lopen en keek naar het postuur van Albus. “ Hij is niet erg groot hè? “ zei Olivander tegen Harry en Ginny. Albus keek zwaar verontwaardigd naar meneer Olivander. Olivander kwam aan met een nieuw soort stok. Niet met een feniksveer, drakenbloed of een eenhoornhaar als kern, maar met een kern van smekkies in alle smaken. Harry vond dit heel raar klinken, maar toen Albus er een zwaai mee gaf, bleek het de sterkste toverstok van allemaal. Helaas voor Harry koste de nieuwe stok van Albus in plaats van 7 galjoenen, zo’n 18 galjoenen. “ Het hout is van de zeldzame vlier, dus eigenlijk is het een slechte imitatie van de zegevlier die ooit aan Albus Perkamentus toe heeft behoord. “ zei Olivander een beetje grinnikend.
Na goed na te hebben gedacht, heeft Harry toch de stok van Olivander gekocht.
“ Die stok was niet goedkoop, maar wel krachtig.” zei Harry. “ Zou deze stok net zo krachtig zijn als de zegevlier van meneer Perkamentus? “ vroeg James aan Harry.
“ Dat denk ik niet. “ zei Harry, “Ik heb hem zelf in mijn handen gehad en hij voelde echt extreem sterk. “ zei hij er vlak achteraan. Iedereen behalve Ginny twijfelde hier nogal aan. “ Hoe kan dat nou, de zegevlier ligt in de graftombe van Albus Perkamentus. “ zei Abus tegen Harry. “ Dat is een heel lang verhaal, misschien wel te lang om uitteleggen . “ kreeg Albus als antwoord van zijn pa. “ Misschien vertel ik het wel als we thuis zijn. “ zei Harry.
Even later stonden ze in de oefenruimte van Olivanders, dit is de enige ruimte waar je mag toveren buiten school als je het Merk nog draagt. Zoals verwacht was het inderdaad een sterke stok, bijna net zo krachtig als de zegevlier. Een aantal spreuken die Harry voor Albus heeft geprobeerd waren: Expelliarmus en Aqua Eructo. Even later mocht ook Albus deze twee spreuken uitproberen.
Het duurde wel een tijdje voordat Albus echt door had hoe hij ze moest gebruiken.
Na een halfuur stonden ze weer voor de deur van Olivanders en hadden ze de stok van een vlier met een kern van smekkies in alle smaken in de tas van Ginny gedaan, zodat Albus hem niet stiekem kon gebruiken.
Eenmaal op weg naar de rest van de winkels besloten ze nog een keer naar Goudgrijp te gaan. Dit was nodig, omdat al het geld bijna was opgegaan aan alle spullen.
Er zijn nog geen reacties.