De Wegisweg (hfst 2.1)
De muur ging steeds een stukje verder, eigenlijk steen voor steen. Daar begonnen de problemen al, de muur zat halverwege vast. OH NEE. hoorde ze Harry vanachter hun schreeuwen. Ik ga maar weer eens naar binnen, naar die gekke oude barman. zei Harry daar vlak achteraan.
Toen ze allemaal weer binnen waren, ging de muur weer gewoon dicht. Na lekker te zijn gaan zitten, kwam de barman naar ze toe en vroeg of ze nog een boterbiertje wilde hebben. Iedereen zei een beetje teleurgesteld: Ja. Maar ook dit biertje ging er gewoon goed in. Zelfs bij de kinderen, die natuurlijk een alcoholvrij biertje hadden, wat maar beter was. Als dat biertje niet alcoholvrij was geweest hadden jullie nu straalbezopen geweest. stond de barman een beetje te grappen.
Zelfs na hun boterbiertje had de familie Potter nog steeds dorst en keek Harry eens goed om zich heen. Na twee of drie keer te hebben gekeken, pakte Harry zn toverstok en sprak: Aguamenti. Een klein straaltje water kwam uit zn stok en vulde alle glazen. Gelukkig zag de barman het niet. zei Albus nadat zijn water op was. We hadden echt geen problemen gehad hoor. zei James een beetje geïrriteerd tegen Albus. Toen al hun water op was, ging Harry naar de barman en betaalde alle drankjes. Dat is dan vijf Galjoenen. zei de barman. beetje duur geworden. zei Harry tegen de barman. Even over die muur. zei Harry. Hij werkt niet zo lekker meer, hè. probeerde Harry vrolijk te zeggen. Het is een oude muur zei de barman een beetje geïrriteerd.
Even later stonden ze allemaal weer bij de muur, zo ook de barman. Even kijken. zei de barman. Ik heet Peter trouwens. kwam er vlak achteraan. Wat een grappige naam. zei Lily. Ook Peter kwam er het eerste kwartier niet uit.
Na nog een kwartier te hebben gewacht, was Peter het helemaal zat. Bombardeer die muur maar. zei Peter uiteindelijk. Dus nog geen 10 seconden later had Harry zijn toverstok gepakt en sprak de woorden: Bombarda Maxima. Nog geen seconde later was de muur helemaal weggeblazen. Na nog geen 5 seconden werden ze overdondert door een goudgele gloed. Dit is nou de Wegisweg. zei Harry tegen Albus.
Er zijn nog geen reacties.