De brief (hfst 1.5)
Zo’n 8 uur later maakte Ginny de kinderen weer wakker en zei dat ze vandaag is lekker verwend gingen worden en dus niks hoefden te doen.” Zullen we vandaag maar eens naar de Wegisweg gaan?” vroeg Harry nadat hij een half uur later wakker werd. Vanaf dat moment was de dag van Albus niet meer kapot te maken.
Toen ze na het ontbijt weer lekker op de bank zaten besloot Harry om zijn jas en tas te pakken en de rest van de familie te roepen om naar de Wegisweg te gaan.
Toen Harry de auto had voorgereden, was de familie eindelijk klaar om te vertrekken. Nadat iedereen was ingestapt bedacht Harry dat hij de sleutel van de kluis nog niet had gepakt. Hij liep terug naar binnen, naar het kastje waar hij hem had neergelegd, maar daar lag hij niet. Dat betekende dus dat hij opnieuw moest gaan zoeken naar de sleutel. Harry had geen zin om te zoeken en gebruikte “Accio Kluissleutel” toen kwam de sleutel naar hem toevliegen.
Nadat Harry weer was ingestapt in de auto, startte hij de auto.
Eenmaal in het centrum van Londen aangekomen stapte de hele familie uit de auto. Nadat ze allemaal even uithadden gestrekt liepen ze naar een klein hoekje ergen op de grote winkelstraat. Op een bord verscheen de tekst: De Lekke Ketel. Ze wachtte totdat iedereen bij elkaar stond en opende Harry de deur. Iedereen in het café begroette Harry. Hij was en is uiteraard de bekendse persoon in de toverwereld.
Na even 10 minuten lekker op een kruk te hebben gezeten kwam de barman naar ze toe en vroeg:” Iets te drinken misschien?” waarom iedereen wel wat reageerde, iedereen reageerde eigenlijk met boterbier. Toen ze na het lekkere glas boterbier nog even bleven zitten, ging Harry naar de barman en vroeg:” Wat was het ook alweer?” waarop hij als antwoord kreeg:” Drie omhoog en twee naar rechts.” Op het moment dat Harry terug liep naar z’n gezin die allemaal alweer opgestaan waren en klaar waren voor vertrek. Toen ze eenmaal naar achter waren gelopen had Harry zijn toverstok gepakt en vervolgens drie stenen omhoog en twee stenen naar rechts.
Er zijn nog geen reacties.