Sorry dat ik me niet aan de belofte hield. Dus nu heb ik op school dit hoofdstuk geschreven. Shana had ik een rol beloofd en die komt er volgend hoofdstuk in. Xxx echt nogmaals sorry maar ik had problemen en tja die ga ik hier nu niet zeggen maar het komt erop neer dat ik geen schrijftijd had

(POV Iris)

'YOOOOO SLAAPKOP, wakker worden' ergens vaag achter in me hoofd hoor ik iemand tegen me praten maar echt doordringen doet het niet. 'Sorry maar dan zit er niets anders op' even ben ik blij dat degene naast me stopt met praten maar niet veel later voel ik iemand met een harde knal op me vallen. Verschrikt doe ik me ogen los 'JULIA' roep ik uit. Grijnzend komt ze van me af 'Sorry je wou niet wakker worden dus zat er niets anders op' zegt ze zo onschuldig mogelijk. Ik schud lachend me hoofd en rits de slaapzak open. Via de klok die aan de muur hangt zie ik dat het half 9 is. Dat valt toch best mee? 'Waarom zo vroeg'? vraag ik. 'Om 10 uur gaat het zwembad open, en als we vroeg zijn is het rustig bij de glijbaan en de wildwaterbaan'. Alsof ik dat zelf niet had kunnen bedenken Julia denkt meteen weer aan de wildwaterbaan. Ik dump mijn bikini vanuit de sporttas in een andere tas waarna ik mijn badlaken er ook bij in prop. Snel trek ik een setje kleren aan en kijk naar Julia die weer lui op haar bed is gaan liggen en met iemand aan het appen is. 'Juul schiet op'. Verward kijkt Julia op 'hoezo we hebben nog een uur'. 'Kijk als we snel zijn dan kunnen we nog langs de Hema voor een ontbijtje'. Julia komt grinnikt overeind 'Jij denkt ook echt alleen maar aan eten'. 'Das niet waar' zeg ik nu ook lachend. 'Nee klopt sinds gisteren denk je 24/7 aan Rein'. 'Oke no comment'. Julia springt nu boven op haar bureau 'wat waarom niet?'. 'Nou ik kan het moeilijk gaan ontkennen he'. 'ahw je mist hem nu al'. 'misschien..' Julia staat op en loopt de trap af. Ik volg haar voorbeeld en wandel ook naar beneden. 'Heb je alles'? vraagt Julia. ik knik en loop achter haar de deur uit.

'konden we niet eerst rustig aan het water wennen'? vraag ik wanneer Julia me het trappetje van de glijbaan opdrukt. 'Nee joh, dit is juist fijn'. ik haal me schouders op en loop verder naar boven. Even wacht ik tot het stoplicht op groen staat en glijd vervolgens naar beneden. Met een plons val ik in het water en wacht ik even op Julia. 'Kom op nu de wildwaterbaan' roept Julia nadat ze tien seconden in het ligt. Ik loop haar opnieuw achterna. Althans dat was de bedoeling, halverwege raakte ik haar kwijt waarna ik zelf maar ben begonnen aan de wildwaterbaan. Ze zal al wel weer ergens aan het einde zijn. Voorzichtig glijd ik over de eerste bulten waarna de stroomversnelling me meetrekt in een bocht naar links waar je over een soort van glijbaan naar beneden gaat. Aan het einde hebben zich al een aantal mensen verzameld dus probeer ik rustig af te remmen, wat natuurlijk niet lukt. Ik knal tegen een jongen op. Meteen grijp ik naar me hoofd 'AUW, sorry die stroomversnelling trok me mee'. 'Iris!, gaat het wel'. Ik hef me kin op om te kijken wie er voor me staat. Fuck niet weer denk ik.

'Rein?, wat doe jij hier'? 'Zwemmen' zegt hij grijnzend. 'dat doe je meestal in een zwembad'. Ik haal me hand bij me hoofd weg en glimlach terug. Waarom stel ik nu net zo'n domme vraag. 'Je bloedt' zegt Rein verschrikt en pakt mijn hoofd vast. Ik plaats mijn hand nu ook weer terug en voel inderdaad bloed over mijn hoofd stromen. 'Niet aanzitten dat maakt het alleen maar erger' zegt Rein waarna hij mijn hand naar beneden trekt en me naar de uitgang van de wildwaterbaan brengt. Ik trek me aan zijn hand op het water uit en volg hem richting een aantal stoelen waar een handdoek overheen ligt. Snel slaat hij een van de handdoeken om me heen, wat blijkbaar die van hem is en kijkt me met een bezorgde blik aan. 'Moeten we niet even langs de EHBO' vraagt hij. 'Rein, het is maar een beetje bloed gewoon gestoten. Het valt allemaal wel mee, over een half uur zie je er niets meer van' zeg ik lachend. Rein haalt zijn schouders op en komt naast me zitten. 'Als het niet gaat zeg je het he'. Ik knik en kijk naar het bad naast ons waar vaag acht paar handen op de badrand ligt met bij een een pluk blonde haren. Ik zucht 'Julia kom der maar uit ik zie je heus wel'. 'Jouw vriendin lijkt op mijn vrienden' fluisterd Rein in me oor. Niet begrijpend kijk ik hem aan. Zijn vrienden?

Reageer (1)

  • PlsMainiac

    Omg snel verdeer x

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen