Hoofdstuk 1
Als er nog tips zijn hoor ik het graag!
Kus
Terwijl ik verwoed mijn haar uitwrong en mijn vertrapte witte(nu meer bruine) Allstars kwam ik de muziekwinkel aan. 'Goedemorgen' begroette ik de eigenaar beleefd. 'Bonjour Alex' zie mijn oom lachend terug. Ik gaf hem een knipoog en zette mijn schoenen netjes naast de deur. Daarna liep ik op mijn natte sokken verder de winkel binnen. 'Wat een pokkeweer zeg' mopperde ik omdat ik echt helemaal doorweekt was. 'Tja dat heb je in Engeland hé? Zei mijn oom terwijl hij naar achteren verdween. Waarschijnlijk om een handdoek voor mij te halen. 'Nou, dan verhuis ik naar de Bahama's' riep ik hem nog achterna. Ik hoorde zijn bulderde lach vanachter uit de winkel opstijgen.
'Keep dreaming' riep hij terug terwijl ik het geluid van stromend water hoorde. 'Later ga ik reizen hoor oompje! Naar Rio om daar carnaval te vieren. En naar Rome om een muntje in de Trevi fontein te gooien. En Parijs niet te vergeten.' Ik slaakte een verliefde zucht en stelde mij voor hoe het zou zijn om over de Champs-Élysées wandelen met een knappe Francois naast je.
Met een hoop gestommel kwam mijn oom teug met een handdoek en een mok thee. Dankbaar liep ik naar hem toe en pakte de handdoek uit zijn handen. Ik wreef de handdoek wil over mijn haren heen. Toen ik daarmee klaar was probeerde ik het door te kammen met mijn handen maar daar was geen beginnen aan. Zoals gewoonlijk.
'Dus? Is er nog iets bijzonders gebeurd?' vraag ik mijn oom terwijl ik mijn handen om te kop thee die nu op de toonbank stond. 'Niet echt veel bijzonders. Er komt zo wel een of andere hoge pief die instrumenten komt uitzoeken.' Verbaast keek ik hem aan. 'Veel?' vroeg ik hem. 'Waarschijnlijk wel' grijnsde hij. 'Poehpoeh' zuchtte ik terwijl ik een slok van mijn thee nam. Ik brandde bijna mijn mond en slikte met moeite de slok door. Mijn oom zag waarschijnlijk mijn rode hoofd en grinnikte. 'wanneer leer je nou een kleine slokjes nemen?' Ik maakte een 'pff'' geluidje en zette mijn mok weer neer. 'Is er nog iets dat ik voor je kan doen?' vroeg ik aan mijn oom. 'Ga maar even zelf kijken of er nog wat te doen valt in de winkel. En anders ga je zelf maar iets spelen. Ik ben achterin omdat ik zelf nog een bestelling moet plaatsen. Roep dus maar als er een chique meneer binnen komt' en hij verdween naar achter. Dingen doen in de winkel, chique meneer. Check. Dat valt wel te onthouden. Zelfs voor mij.
Ik heb een geheugen als een zeef. Met dingen die ik saai vind tenminste. Knappe acteurs uit leuke films kan ik zo opnoemen plus hun woonplaats/vrouw (wat ik altijd erg spijtig vind) en eventule kinderen, maar Franse woordje of hoelang je een ei moet koken krijg ik er niet in.
Maar zeg nou eerlijk, als je later ergens gaat werken is het toch belangrijker dat je je medemens een beetje kent, dan dat je het perfecte ei kun maken. Behalve als je kok wilt worden maar dat word 't 'm bij mij niet. Ik herhaal: Geen idee hoelang je een ei moet koken/bakken/stomen of weet ik veel wat je allemaal met een ei kunt doen.
Reageer (1)
Ik heb precies het zelfde! Haha, oh mijn god wat kan jij goed schrijven! Snel verder x
1 decennium geleden