Ik verveel me dus ben een stukje gaan schrijven xoxo

Ik kijk hoe de zon langzaam op komt en hoor de vogeltjes vrolijk fluiten. Ik ben helemaal stijf en koud. Ik moet opeens denken aan mijn opa en oma, die zouden wel heel erg bezorgd zijn! Ik snap hun situatie wel maar vind het raar dat ze er niet eerder over zijn begonnen. Het is niet een onderwerp dat je een, twee drie bij iemand neer kan leggen. Ik heb over alles we nagedacht, ik had ook ruim de tijd genomen en had alles op een rijtje. Ik sta moeizaam op en loop richting het huis van mijn opa en oma. Eenmaal daar aangekomen probeer ik zachtjes binnen te sluipen maar zie dat mijn oma al op is. " wil je ook een kopje thee? Je ziet er naar uit dat je die wel nodig hebt" wat is het toch ook een schatje. Ik knik en ga aan de eettafel zitten. "Dus.. hoe gaat het nu precies verder? Wanneer ga ik weg? Moet ik naar een andere school? Wonen er nog meer kinderen bij hun? Krijg ik nog wel een eigen kamer?" "We hebben alle tijd om al je vragen te beantwoorden." Als ik me omdraai om te kijken wie reageerde zie ik Mary zwakjes glimlachen. "Een kopje groene thee voor mij alsjeblieft". Ze bekijkt me eventjes en als de thee er is begin ik met mijn vragen te stellen. "Nee, je hoeft niet van school te veranderen, er wonen geen andere kinderen bij ons en je hebt je eigen kamer. We vinden het een goed plan als je zo snel mogelijk komt (misschien morgen al) zodat je rustig kan wennen. Josef en ik vinden het fantastisch als je bij ons komt wonen en we willen er een leuke tijd van maken. ". Aan de grote glimlach op der gezicht kun je zien dat ze er geen woord van heeft gelogen.
De laatste tijd bij mijn opa en oma gingen heel snel.. Voordt ik het weet ben ik afscheid aan het nemen en zie ik mijn spullen in een busje verdwijnen. "Je kan altijd langs komen en als er iets is je kan altijd bij ons terecht, niet vergeten." Ik knuffel haar voor de laatste keer en doe dan de deur van de auto dicht. "Ben je er klaar voor?" Mary kijkt me opgewekt aan. "Helemaal. Ben stiekum wel nerveus maar vind het ook wel weer leuk, denk ik ... Ik weet niet wat ik er vind. " Ze moest lachen om mijn rare zin. " het komt allemaal goed. Ik zorg ervoor dat je je heel snel thuis voelt. Het is maar 30 minuten rijden dus je kan je opa en oma zo vaak bezoeken als je wilt. Als we thuis komen mag je je kamer inrichten en je een beetje innestelen. We eten om 7 uur dus je kan rustig aan doen. " ik heb nooit echt een moederfoguur gehad maar als ik naar Mary kijk dan krijg ik een gevoel van hoe dat had horen zijn. Ik vind Mary nu al aardig en weet dat we een goede band gaan krijgen. Ik merk dat we verminderen van vaart en kijk snel naar buiten. Ik kan mijn ogen niet geloven. We zijn gestopt voor een hele mooie grote villa! Ik kijk haar vebaast aan. Tuurlijk ze zag je mooi aangekleed aan en had een mooie auto maar dit... Ik was sprakeloos. "Nou... dit is je nieuwe huis. Er is een zwembad aan de achterkant van het huis en ik laat je, nadat je je tas heb uit gepakt het huis zien. " het enige wat ik kon doen was met open mond knikken. Whoww! Terwijl Mary door babelde over iets van morgen shoppen voor mijn nieuwe kleding kast en over welkome in de familie cadeautje geniet ik eventjes. Ik heb me since een hele lange tijd niet zo blij en opgewonden gevoeld. Zo zie je maar dat je levens ups en downs heeft. Ik zou altijd mijn vader blijven missen en ik zou altijd hopen dat hij terug komt. Ik pak mijn tas en duw langzaam de deur van 'mijn nieuwe huis' open. Ik kom gewoon worden tekort, wat kan een huis toch mooj zijn! Ik voelde me net een princessje dat thuis komt. Het is gelukkig minder groot dan ik had gedacht en het is veel gezelligger. Ik wist dat mijn vader me niet alleen achter zou laten. Het eerste wat me binnen schiet is dat ik dit aan Jane moet vertellen!! Ik pak snel me telefoon en ga buiten an het zembad zitten. "Hallo met Jane. " " heee Ja, je gelooft nooit wat er allemaal is gebeurt... "

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen