Day 8 morning
sorry, deze dag maken we een beetje veel nieuwe hoofdstukken
Annie werd wakker van een bekend geluid. Ze drukte haar wekker uit en sprong meteen uit bed.
Ze had voor de zekerheid haar wekker een uur vroeger gezet.
Allereerst nam ze een lekker warm bad en daarna trok ze haar roze badjas aan.
'Tijd voor een lekker maskertje' zei Annie.
Ze smeerde haar lievelingsmasker met aardbei en vanille op en ging genietend op bed liggen met een tijdschrift.
Gelukkig had ze nog een half uur de tijd om zich mooi te maken voor school.
Annie glimlachte tevreden naar de kleding die op haar stoel klaarlag.
Het was een leuk wit topje met een wijd lichtroze rokje. Ook had ze een leuke haarband met een rode strik om in haar haren te doen.
Na een tijdje ging haar wekker opnieuw af. Annie waste het maskertje van haar gezicht af en trok haar nieuwe kleding aan.
Zelfverzekerd op haar roze ballerina's liep ze trap af. Haar moeder was niet in de woonkamer. Annie liep naar de koelkast en vulde een kom met 'Coco pops'.
'Hey, was je al wakker?' vroeg moeder die naar binnen kwam. 'Ja, ik ben al bijna twee uur wakker' zei Annie.
'O, lieve help, het is al bijna 9 uur. Ik moet gaan mam'. 'Oké lieverd. Weet je zeker dat ik je niet met de auto moet brengen?'
'Heel zeker' zei Annie. 'Ik ga lekker fietsen'. Annie haalde haar roze fiets uit het grote fietsenrek en fietste weg over het grindpaadje.
De weg naar school was prachtig. Annie moest eerst door de bossen fietsen, daarna door een leuk gehuchtje, en daarna kwam ze bij een heuvel waar de school lag. Ze zag al een hoop kinderen. Een paar meisjes keken haar vreemd aan en fluisterden wat tegen elkaar.
Annie glimlachte vriendelijk naar ze. De school was niet groot en begroeid met bloemen. Het viel Annie op dat de kinderen er allemaal zo saai uitzagen.
Ze zette haar fiets neer en ging naar binnen. De school was gelukkig niet zo groot als de Emerald school. 'Hoi' zei Annie tegen een meisje met korte blonde krullen. 'Ik ben Annie en nieuw hier. Eh, weet jij waar ik de klas van mevrouw Sennfree kan vinden?'.
'Natuurlijk weet ik dat nieuwe!' zei het meisje op een onvriendelijke toon. 'Zoek het zelf maar uit'.
Annie keek haar stomverbaasd aan. Dat had ze niet verwacht. 'Nou, dan niet' zei Annie en ze draaide zich om.
Gelukkig kwam er net een lerares door de gang lopen. 'Hallo' zei ze tegen Annie. 'Jij moet Annie Butterfly zijn, het nieuwe meisje'.
'Dat klopt' zei Annie blij dat er iemand op een aardige toon tegen haar praatte.
'Weet u wie mevrouw Sennfree is?' 'Dat ben ik' zei de vrouw lachend. Ze zag er aardig uit.
Annie schatte haar ergens in de 30. Ze droeg een lange rok en ze had wilde rode krullen.
'Loop maar met me mee naar de klas Annie' zei mevrouw Sennfree.
Annie liep achter de lerares aan naar haar nieuwe klas. De spanning begon te stijgen.
Er zijn nog geen reacties.