Foto bij Getting a Dragon gift

Hey ik zou graag een One Shot willen aanvragen

Drie opties:
1. Een Fantasy (Liefdes) One Shot
2. Een LOTR Faramir (En mij) One Shot
3. Over Fred Weasley en mij (Hehe)

Anna opent haar ogen en geniet van het uitzicht. In de verte ziet ze allerlei draken vliegen. Zou ze op een dag zelf een draak hebben? Wat zou het heerlijk zijn om een vriendschap uit te bouwen met een eigen draak. Meteen ziet ze ook Lyari voor zich. Lyari heeft zijn eigen draak. Meer nog, hij is de stalknecht. Hij mag enorm veel draken verzorgen. Wat een heerlijk leven. Het is ook geen geheim dat Anna Lyari erg leuk vindt. Wat hij over haar vindt weet ze niet. Anna duwt haar gedachten opzij en probeert opnieuw te genieten van het mooie uitzicht. De draken vliegen sierlijk langs, het dorp wordt langzaam wakker. Anna staat zuchtend recht. Hoog tijd om terug te gaan. Nu iedereen wakker is kan Anna aan haar dagelijkse ronde beginnen.

Thuis neemt Anna nog snel een douche en loopt dan naar het hoofdkantoor. 'Goedemorgen!' Roept ze naar Elza en rent dan het kantoor weer uit. Vrolijk begint ze aan haar ronde. Na een paar uur heft ze overal de post afgeleverd. Overal behalve bij de stallen. Zoals altijd houdt ze die helemaal tot het laatste. Op die manier kan ze bij de draken én Lyari zijn. 'Goedemorgen Anna.' 'Goedemorgen Lyari.' Zegt ze zo kalm mogelijk, al voelt ze hoe heel haar lichaam schreeuwt om Lyari. 'Alles goed? Je ziet er echt geweldig uit.' Zegt Lyari. Anna bloost en kijkt naar de grond. Wat moet ze hier nu op zeggen? 'Dank je.' Zegt ze omdat ze op niets anders kan komen. 'Kom je naar de draken kijken?' Anna knikt en wordt door Lyari meegenomen naar de draken. 'Er zijn kleintjes.' Zegt Lyari trots. 'Echt? Wanneer zijn ze geboren?' 'Deze nacht. Kom, ik laat ze zien. Pas wel op, de mama's kunnen agressief doen.' Anna knikt en kijkt met open mond wanneer Lyari de stal opent. 'Wauw... Ze zijn prachtig!' Lyari opent nog een stal. Anna kijkt nieuwsgierig naar wat hij van plan is. 'Niet kijken, het is een verrassing.' Geschrokken draait Anna zich weg en kijkt naar de baby draken. Anna is betoverd door de schoonheid.

'Nu mag je kijken.' Voorzichtig draait Anna zich om. Daar staat Lyari met een baby draak in zijn armen. 'Wat is dat?' Vraagt Anna. 'Deze is verlaten door zijn mama. Waarschijnlijk is ze gevlucht voor we haar konden helpen.' 'Oh wat erg. Wat gebeurt er nu met deze?' Vraagt Anna en komt dichterbij de baby draak. 'Ik ben op zoek naar iemand die voor haar wilt zorgen. Het is niet gemakkelijk omdat je er echt elk uur bij moet zijn.' Even blijft Lyari stil. 'Wil jij voor haar zorgen?' 'Ik? Vraag je dat echt aan mij?' Lyari knikt. 'Volgens mij zou jij dat echt super goed kunnen. De manier waarop jij begaan bent met draken. En natuurlijk kan ik je daar ook bij helpen.' Voegt Lyari er zacht aan toe. 'Dat zou ik heel graag hebben.' Zeg ik en aai de draak voorzichtig. 'Hier, ze is van jou.' Zegt Lyari en geeft de draak aan Anna. Anna kijkt blij naar haar draak. Ik heb gewoon een eigen draak. Denkt ze bij zichzelf. 'Dank je. Dit is de beste dag ooit.' Lyari glimlacht. 'Daar ben ik blij om.' 'Ik ga even naar huis om een naam te bedenken voor mijn draak.' 'Oké, ik ze je nog wel.' Zegt Lyari en gaat verder met het schoonmaken van de stallen.

Die avond gaat Anna naar het feest op het plein. Trots neemt ze haar draak mee. Anna geniet van het feit dat iedereen haar draak komt bewonderen. 'En heb je een naam kunnen vinden?' Vraagt Lyari zacht. Voor de eerste keer ziet Anna hoe zijn elfen oren trillen. Wat zou dat willen zeggen? 'Ja hoor. Ik heb haar Kalseru genoemd.' 'Hoe ben je op die naam gekomen?' Vraagt Lyari geïnteresseerd. 'Ze is vernoemd naar een godin.' 'Wauw, dat is speciaal.' Zegt Lyari en komt dichterbij. 'Anna, mag ik je een geheim vertellen?' Anna knikt en volgt Lyari naar een stille plek. 'Wat voor een geheim?' 'Mijn diepste ooit.' Zegt hij en kijkt Anna aan. Opnieuw trillen zijn oren en Anna kan haar ogen er niet meer vanaf houden. 'Sorry.' Zegt ze wanneer Lyari door heeft waar ze naar kijkt. 'Het is oké. Ik... Euhm... Ik.' Lyari zucht en kijkt Anna aan. 'Mijn oren trillen omdat ik nerveus ben.' 'Nerveus? Waarom dan?' 'Omdat... Ik toon het je wel.' Nog voor Anna iets kan zeggen of vragen voelt ze Lyari's lippen op de hare. Meteen lijkt het alsof de hele wereld verdwenen is. Het gevoel is heerlijk. Nog nooit heeft Anna zich zo verbonden gevoelt met iemand. Plots maakt Kalseru een vreemd geluid. 'Sorry meid.' Zegt Lyari en streelt over haar neus. 'Volgens mij waren we je even vergeten.' Grapt Lyari. 'Je hebt gelijk.' Zegt Anna en glimlacht. Ze drukt een kus op Kalseru's neus. 'Dus het is eindelijk gebeurd?' Vraagt Elza. Lyari en Anna glimlachen, Lyari drukt snel nog een kus op Anna's wang. 'Ik kon haar niet langer laten wachten. Ze is echt geweldig.' Elza glimlacht. 'Jullie zijn voor elkaar gemaakt.' 'Waar is Kalseru?' Vraagt Anna een beetje ongerust. 'Geen paniek. Ze is bij Falkor.' Zegt Lyari en wijst naar zijn draak. Hand in hand gaan Anna en Lyari naar hun draken kijken. Blijkbaar hebben ook zij elkaar gevonden.


Voor Dragonista
Dit is dus optie 1 :D Niet mijn beste ik weet het... maar hopelijk ben je er toch blij mee.
De andere 2 volgen nog, tenminste als je deze leuk vond.

Reageer (3)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen