Foto bij day 7

heeyheeyheeey.
oooh dit is zooo leuk om te doen!
sorry ik ben een beetje hyper hihi

Annie keek voor de zoveelste keer tussen haar kleding.
Waarom had ze dat gevoel nou?, waarom kon ze geen outfit vinden?.
Zouden het de zenuwen voor haar nieuwe school zijn?. Nee, dat kon niet!.
Zij Annie Butterfly was nooit zenuwachtig!.
'Annie, ga je mee naar het dorp?' riep moeder. 'Ja mam, een momentje!' riep Annie terug.
Annie gaf het op. Ze zou 's avonds nog wel speuren tussen haar enorme garderobe.
'He he' zei moeder met een zucht.
'Wat was je allemaal aan het doen op je kamer?' 'O gewoon, een outfit voor morgen zoeken.
Morgen is het mijn eerste schooldag'. 'Maak je nou maar geen zorgen lieverd'.
Moeder sloeg een arm om haar schouder en drukte haar tegen zich aan.
'Je ziet er altijd leuk uit'. 'Dank je mam' zei Annie glimlachend. Het viel Annie op dat haar moeder steeds minder begon te geven om haar populariteit.
Daar was ze eigenlijk wel blij mee. Annie stapte in de auto en wat later reden ze weer over de heuvels van Wales.
'Kijk, dat is het dorp' zei moeder. 'Ja dat weet ik mam, eergisteren reden we hier ook'.
Moeder parkeerde de auto op de parkeerplaats naast de dorpswinkel.
Een paar mensen die langsliepen keken op naar moeder en Annie.
Annie verbaasde zich daar niet over. Het was logisch dat de mensen keken naar hun opvallende kleding.
'Hallo' zei een blonde vrouw vriendelijk. 'Zijn jullie nieuw in Menthol?'
'Menthol?' vroeg Annie. 'Ja, het dorp' zei de vrouw. 'O, ja we zijn pas eergisteren hiernaartoe verhuisd' zei moeder.
'O, wat leuk!. Waar komen jullie vandaan?'. 'We komen uit Manchester' zei Annie.
'Hmm, dat is een prachtige stad' zuchtte de vrouw. 'Wonen jullie hier in het dorp?'.
'Niet precies' zei moeder. 'We wonen in dat huis met al die torentjes'. 'O, je bedoelt 'Angelina's castle'.
Dat huis is prachtig, maar er worden nare verhalen over verteld.
Sommige mensen denken dat er ooit iemand is vermoord en weer andere mensen denken dat er iets van magie is'.
'Mijn overgrootmoeder is er overleden' zei Annie. 'Is dat hetzelfde als vermoord?'.
'Nee Annie' zei moeder vlug. 'Eh, wat is uw naam mevrouw?'. 'Melinda Crashbone' zei de vrouw lachend.
'U doet me denken aan mijn oude lerares mevrouw Rusty' zei Annie.
'Wat leuk, dat is mijn zus' zei Melinda. 'Was ze een goede lerares?'. 'Ja, ze was heel erg aardig' zei Annie.
'Ze had mij al verteld dat u in Wales woonde en ze zei ook dat u een dochter hebt'.
'Ja, dat klopt!. Je zult haar morgen wel op school zien'. 'Eh, wij moeten nog wat winkels bekijken' zei moeder.
'Zijn hier leuke kledingwinkels?'. 'Ja hoor, ik kan ze jullie wel laten zien, want ik ken Menthol op mijn duimpje'.
Melinda liet Annie en haar moeder wat leuke winkeltjes zien en al gouw hadden ze al wat kleding gekocht.
'Bedankt mam!' zei Annie blij en ze gaf haar moeder een kus.
'Ik heb een geweldig outfit voor morgen'.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen