Proloog
Het begon heel onschuldig.
Het was een herfstachtige zaterdag in Oktober, en rond 19:00 toen er een blauw lichtpuntje aan de hemel verscheen. Sommige omstanders dachten dat het een grap was van die verschrikkelijk George Hendriksen, die 2 straten verderop woonde. Maar hij was al een tijdje niet meer buiten de deur gezien. Het blauwe lichtpuntje kwam steeds dichterbij en werd ook alsmaar groter en groter. Er kwamen steeds meer mensen bijstaan om dit, waarschijnlijk buitenaardse tafereel te aanschouwen. Toen het blauwe lichtje de stenen grond raakte, verzwakte de gloed net zolang totdat het uiteindelijk een grijs ruimtescheepje bleek te zijn. Mensen hielden hun adem in. Het deurtje ging met luid gesis open en daaruit schuifelde een klein en mechanisch mannetje van ongeveer 15 centimeter. Zijn gezicht was wit met daarin 2 grote zwarte gaten, die zijn ogen moesten voorstellen. Zijn kleine lichaam bestond uit een middenlijf met daaraan 2 kleine beentjes. Zijn uiterlijk was best cute en dat hoorde je sommige mensen hier en daar ook zeggen. Totdat hij zijn mond opende en zich daar een lange zwarte tong uit worstelde. Het greep het eerste de best kind en trok het omhoog, richting zijn mond, dat ondertussen vol zat met scherpe messen. Het kind spartelde wild en liep blauwrood aan. de tong verstevigde zijn greep extra hard en een luid gekraak was het gevolg. Het kind was dood. Vliegensvlug liet de tong het dode kindje los en het viel op de grond. Het monstertje bleef even staan maar sprong toen bovenop het kind en begon het vlees eraf te scheuren. Bloedspetters vlogen in het rond en binnen een paar minuten was het een complete chaos op straat. Overal liepen en schreeuwden de mensen en kinderen wurmden zich huilend tussen de mensenmassa door. de robot kauwde ongestoord verder. Dat was slecht een kleine voorproef van alle aankomende ellende die zich hierna zou plaatsvinden.. En Die George? Die vonden ze ongeveer een week later dood in zijn huis. Het monster was dus niet alleen gekomen..
Er zijn nog geen reacties.