-022-
(POV Iris)
'Iertje kun je alsjeblieft vanavond bij Julia logeren'? Ik kijk op van de televisie waar ik naar zat te kijken 'Ehm ja denk het wel hoezo?'. 'Oh nee niets hoor' schijnheilig haalt Olivier zijn schouders op waarna hij zo nonchalant mogelijk de kamer uit probeert te lopen. 'Hooo wacht niet zo snel' Ik spring van de bank af en ren Olivier achterna. 'Waarom moet ik naar Julia'? Olivier kijkt weg 'gewoon' mompelt hij. 'Nee niets gewoon, als het gewoon was dan vroeg je het ook niet'. Langzaam loopt hij rood aan en gaat er bij mij een belletje rinkelen. 'Je hebt een date!' roep ik uit. Olivier wordt nog roder waarna ik het zeker weet. 'Omg wat leuk' 'Wie is het'? 'Ken ik haar'? 'Wat gaan jullie doen'? 'Nee je kent haar niet en ik ga voor haar koken dus daar hoef ik niet zo'n kleintje als jou bij te hebben'. 'Omg zooo cute' zeg ik opnieuw. 'Wat ga je koken'? 'Man jij bent ook nieuwsgierig zeg, ik ga zo naar de supermarkt en dan zie ik wel. Ik moest eerst zeker weten dat jij weg was'. Ik grinnik 'Wanneer jij terug komt van de supermarkt heb ik allang mijn tas ingepakt'. Olivier verdwijnt via de deur naar buiten waarna ik Julia snel een app stuur of ik bij haar kan blijven slapen. Ik leg me telefoon terug op het tafeltje en ga zelf weer op de bank zitten. Na een halve minuut trilt me telefoon weer. Ik pak hem weer op en zie dat ik een berichtje van Melanie heb in plaats van Julia. Wat heeft die nu weer? Eerst zit ze het door te lullen en moet ik het van een ander horen. Waarna ze zelf dood leuk niet reageert en dan na een paar dagen stuurt ze opeens een bericht. Ik open het bericht 'IRIS STATION EINDHOVEN NUUUU! LEUKE VERASSING!!!! Ik zucht typisch Melanie eerst niets laten weten en nu dit. Nou ze bekijkt het maar. Waarschijnlijk valt het alleen maar tegen als ik er heen ga. Net als die ene keer dat ze me vol spamde dat ze een cadeautje voor me had en ik de mooiste dingen in me hoofd haalde. Uiteindelijk bleek het een cadeautje voor haar zelf te zijn. Zo'n mentos kauwgompakje met de foto van mainstreet erop waar ik slechts naar mocht kijken en 1 kauwgompje van kreeg. Ik zucht en leg me telefoon weg. Laat ik maar eens mijn tas inpakken. Ik loop naar mijn kamer en pak een sporttas waar ik mijn pyama, toiletspullen en andere kleren in stop. Ik pak mijn beer nog van me bed af en leg deze boven in de tas die ik vervolgens dicht rits. Ik hoor de deur open en dicht gaan en besef dat Olivier al weer thuis is. Ik werp nog snel een blik op me mobiel waar Julia aangeeft dat ik kan blijven slapen en loop terwijl ik mijn twitter tijdlijn check naar beneden. Allemaal berichten van Melanie en Priscilla dat ze in de trein zitten. Ik scrol door Bo, Justin Bieber, een mainiac, xite, Rein van duivenboden, Kim, Femke. Ho wacht Rein, ik scrol weer terug naar de tweet van Rein 'Today is the day can't wait for it. Bij de reacties is meerdere keren mijn naam vermeld. Waarom denken de Mainiacs de laatste tijd meteen wanneer Rein iets tweet dat het met 'die Iris' te maken heeft. Het kan net zo goed een nieuwe single of optreden zijn. Ik sluit de app af en loop terug de kamer in waar ik Olivier niet aantref en dus door loop naar de keuken. Ik trek me aan het aanrecht omhoog en plof erop neer. 'Is er iets'? Olivier kijkt me bezorgd aan. 'Nee, nou ja eigenlijk wel problemen met Melanie en Priscilla. Ze blijken het door vertelt te hebben van mijn telefoon'. 'Ahw gewoon afwachten denk ik of niet?' Ik knik en pak een van de boodschappen aan die Ollivier me toereikt en leg het in een kastje. Net wanneer ik de chocopaste erin wil leggen gaat de deurbel waardoor ik zo erg schrik dat ik de pot laat vallen ende scherven zich over de vloer verspreiden. Ollivier grinnikt 'zwaar he'. Ik schud lachend mijn hoofd 'jij had me ook wel even kunnen vertellen dat die bel zo hard gaat'! 'Had gekund maar deed ik niet' 'Dan hadden we in ieder geval nog...' 'Doe die deur nou maar open' onderbreekt Olivier me. 'Nee straks is het zo'n collecte en ik ben blut. Dat is dan ook zo lullig zeggen van nee sorry als je morgen terug komt heb ik geld gepint'. Olivier lacht 'fuck ik heb ook geen geld, ik heb zojuist met de pin betaald'. Ik zucht 'wat nu'? 'Ik kijk wel of het een man of vrouw is, als het een man is doe ik open en bij een vrouw jij, deal'? Ik knik waarna Ollivier naar het raam sluipt en de richting van de deur op kijkt. 'IRIS is dat Melanie niet'! Ik ren nu ook richting het raam en zie Melanie en Priscilla met twee jongens staan. Al snel draaien ze om en kijk ik recht in de ogen van Rein die gauw de jongen naast hem aanstoot waarna ik dus ook Owen in beeld heb. 'Kut, kut' vloek ik hardop en trek Ollivier snel mee naar beneden tot onder de vensterbank. Wat moet ik nu doen?
Reageer (2)
SNEL VERDERR EN DAN KOMT SHANA AANGEREND EN BIJT IN OWENS KONT OWEN DRAAIT ZICH BOOS OM EN PAKT SHANA VOLOP OP DE BEKK LALALA OKE DOEI XXX
1 decennium geledenOMG SNEL VERDER! XX
1 decennium geleden