#19 The feeling
~Eliza POV~
Ik eet thuis, vanavond ga ik terug en blijf ik daar slapen. Ik pak mijn tas in, pyjama, m'n ball jurk en de nodige zooi. Ruth blijkt morgen middag even langs te komen en wilt dan wel mijn haren doen. Sophie kan het nu niet. Ik zet mijn beanie op, doe mijn sjaal om en zeg mam gedag. Ik wandel over het schoon geschepte voetpad en voel zachtjes nieuwe sneeuw vallen. Bijna ieder huis waar ik in kan kijken is vrolijk versierd en staan kerstfilms aan op de tv. In de straatverlichting vallen sneeuwvlokken zachtjes naar de grond en schijnt de maan hier en daar door de wolken. Met een kerstdeuntje in gedachten benader in de voordeur van Liam en klop zachtjes aan. Karen opent de deur al glimlachend voor me en laat me binnen. Ik hang mijn jas en sjaal op, sla mijn beanie een beetje uit van de sneeuw en wandel de woonkamer in waar de jongens zitten. Harry en Zayn zijn ook terug. Harry vliegt op me af, tilt me op en draait een rondje.
"Gaat het een beetje met je? We hebben net te horen gekregen wat er gebeurd is." Hij kijkt me hoopvol aan dat ie geen tranen hoeft te zien maar juist omdat ie het vroeg komen er toch weer tranen op. Al snel staat Niall naast me en neemt me in zijn greep. Met een hand drukt ie mijn hoofd tegen zijn schouder en sust me. De neiging om weg te rennen trekt vrijwel direct weg en de tranen ook. Ik leg een hand om zijn middel en til me hoofd rustig op. Ik glimlach naar 'm en kijk dan naar Harry die vol vragen naar ons kijkt. Ik neem Harry ook in een knuffel en ga dan naast Niall op de bank zitten.
"Liam, kun je even komen?" roept Karen zachtjes vanuit de keuken. Liam haalt zijn schouders op en wandelt die kant op. Ik volg 'm een beetje en kijk dan even naar Niall. Ik weet wat ie wilt en stiekem wil ik dat ook. Ik ontwijk de neiging door hem in de armen te duiken. Hij trekt me op schoot en verstopt zijn gezicht in mijn hals.
"Guys, me ouders gaan een dagje weg zo, dus we kunnen zo wel even films kijken." Zegt Liam als ie terug wandelt. Ik stem direct in door van Niall zijn schoot te springen en slide naar de DVD kast. Louis komt al snel bij me staan en samen beslissen we welke film het wordt. Al grijnzend komen we terug met een kerst komedie. Niall schiet weg naar de keuken en komt terug met een paar zakken chips en flessen frisdrank. Liam pakt schaaltjes en bekers. Harry doet de DVD in de speler en Zayn mag de afstandbediening in handen houden.
Al snel zit ik weer half bij Niall op schoot. Hij speelt een beetje met m'n haar terwijl we helemaal in de film zitten. Zijn andere hand ligt om mijn middel waarmee hij me steeds een stukje dichterbij trekt. Mijn handen zitten verstopt in de mouwen van zijn vest en liggen er maar een beetje bij. Zayn en Harry hebben een discussie over welke meid het mooiste is en welke ze zelf voor een miljoen nog niet mee zouden daten. Het mooie eraan is, ze kiezen ook alleen de au-natural meisjes uit en niet de make-up dozen.
Als ik dan ineens een hand tegen de mijne voel, opzoek naar houvast, kijk ik Niall aan. Zijn blauwe ogen schitteren gewoon helemaal. Ik leg mijn hoofd tegen zijn schouder en laat zijn vingers tussen de mijne glijden. Zo onopvallend mogelijk drukt ie een kus op mijn hoofd en legt er dan zijn wang tegen aan.
Na een uurtje beginnen mijn ogen zwaar te worden en leg ik mezelf zo prettig mogelijk tegen Niall voor het geval dat. Ik leg mijn hand op zijn borstkas terwijl ik tegen 'm aan kruip. Ik voel hoe zijn hartje langzaam sneller slaat. Ik sluit mijn ogen en zak langzaam weg. Een schel gelag van Louis laat me schrikken en daardoor schiet ik omhoog met mijn hoofd waardoor Niall en ik een beste kopstoot krijgen. Louis lacht nog harder om ons en Liam en Zayn kunnen het ook niet meer inhouden. Harry grinnikt enkel, wrijft over mijn voorhoofd en kijkt me stom aan. Met diezelfde grijns zet ie zich weer goed en kijkt verder.
Na de film is het toch al weer laat en worden de slaapplaatsen verdeeld. Louis en Harry zijn al snel weg om het ouderlijk bed in te pikken. Zayn slaapt weer op Ruth haar kamer en Liam op zijn eigen. Als Niall dan met moeite opstaat om ook naar boven gaan zeggen we elkaar gedag. Liam wandelt nog terug met een kussen en dekbed en kijkt even gek als Niall naar boven kruipt. Liam maakt de bank voor me op en ondertussen kleed ik me om. Liam en ik hadden elkaar toch al vaak genoeg half bloot gezien. Hij drukt een kus op mijn wang en knuffelt me gedag.
"Als er iets is weet je het te vinden, he?" Ik knik en leg mezelf dan onder het dekbed. Ik sluit mijn ogen en doe zo mijn poging om in slaap te vallen.
Er zijn nog geen reacties.