12.
Bella deed haar ogen open en ze zag Edward naast haar op de grond liggen. Ze probeerde hem wakker te maken maar het werkte niet. Ze begon te huilen, omdat ze dacht dat Edward dood was. Haar tranen vielen op Edward´s gezicht en ineens bewoog hij weer. Bella straalde helemaal toen ze het zag en sloeg haar armen om hem heen. Edward gaf Bella een zoen en kroop toen overeind. Hij keek door de tralies en bedacht zich waar ze konden zijn. Bella dacht eens goed na en zei: ‘Volgens mij zijn we in het moeras.’ Edward keek haar aan en zei: ‘Je hebt gelijk, nu weet ik het weer: Ik werd vast gegrepen door een paar mannen en in deze cel gestopt. Maar waarom wij?’ Bella ging ook staan en zei: ‘Volgens mij zitten we in de kerkers van het Dorpshuis.’ ‘Dus?,’ vroeg Edward. ‘Dan betekent het dat hier die aardige bewakers ook zijn,’ zei Bella. Ze dacht even goed na en zei toen: ‘We moeten het liedje ‘’Figter’’ zingen.’ Bella begon te zingen en Edward deed ook mee. Er kwam een bewaker naar hun toe die Bella meteen herkende. Hij zei: ‘Meisje wat doe jij nou hier? Jullie zouden toch vluchten?’ ‘Deden we ook,’ zei Bella. Maar toen Edward door de poort wou gaan werd hij vastgegrepen en was hij weg. Daarna werd ik ontvoerd terwijl ik gewoon thuis was. De bewaker maakte hun cel open en gaf hun een paar schone kleren waardoor ze niet zo zouden opvallen. De bewaker zei ook dat ze niet mochten doen of ze een setje waren want, liefde en elk ander geluk is verboden hier. Toen ze vrij waren gingen ze gelijk naar de poort toe terwijl ze een paar meter uit elkaar liepen. Ze gingen door de poort en waren weer in hun wereld. Edward smste Blaine dat ze weer vrij waren. Ze besloten om maar naar huis te gaan en wat uit te rusten.
Toen ze met zijn zessen bij Gif zaten en net een plan hadden bedacht om Edward en Bella te redden, kreeg Blaine een smsje. Hij las het voor: ‘Blaine, we zijn weer vrij. Als jullie niks te doen hebben kunnen jullie bij ons langskomen. Wil je dit ook even aan de rest vertellen. Edward.’ Ze keken allemaal naar Gif en zeiden dat ze naar Bella en Edward gingen om te kijken hoe het met hun ging. Eenmaal aangekomen bij Edward´s huis zagen ze hun samen op de bank liggen. Jacob belde aan en Edward deed open. Hij groette hun en zei dat ze binnen mochten komen Bella lag op de bank te slapen. Ze lieten haar maar slapen en Edward vertelde wat er allemaal was gebeurd en hoe ze weer ontsnapt werden. Meteen daarna werd Bella wakker en ze vroeg gelijk wat Puck, Sam en Finn hier deden. Kurt antwoorde dat hun bij hun moesten blijven voor bescherming. Hij vertelde ook over het smsje. Na een uur gingen ze allemaal naar huis. Omdat ze nog steeds in gevaar waren besloten Puck en Finn met Kurt en Blaine mee te gaan naar huis. Sam bleef bij Edward en Jacob ging met Bella mee.
Er zijn nog geen reacties.