Eenmaal aangekomen bij de kerkers, keken de bewakers Kurt en Blaine raar aan. Ze keken naar elkaar en toen begrepen ze ineens waarom die bewakers zo raar keken, ze stonden nog steeds hand in hand. Kurt zei tegen de bewakers: ‘Waarom kijken jullie zou raar? Nog nooit een homo stelletje gezien?’ Een van de bewakers zei dat homo stelletjes hier in de Zwarte Wouden verboden waren en dat ze moesten oppassen voor de elfenkoning, want als die hun zou zien dan werden ze voor altijd opgesloten in de kerkers van het paleis. Blaine liet gelijk Kurt´s hand los en liep bij hem weg. Kurt keek hem raar maar ook begrijpelijk aan. Ze gingen terug naar de cel waar Kurt en Santana hadden gezeten. Jacob zat bij Santana en hield haar hand vast. Santana zag er nu al gelijk een stuk beter uit dan ervoor. Ze zat nog wel onder het bloed en er zaten ook nog overal plekjes, maar ze zag er al een heel stuk beter uit. Kurt zat ook nog onder het bloed en de plekjes maar daar had hij nog weinig last van. Jacob had allemaal blauwe plekken en zat ook over het bloed, maar niet zo erg als Kurt en Santana. Edward en Blaine hadden alleen blauwe polsen door de touwen. Bella zag er nog het best uit na haar hele avontuur in het moeras. ze had alleen het plekje op haar pink en haar haar zat door de war, meer niet. De bewaker maakte de cel open en liet Jacob en Santana eruit gaan. De bewaker zei dat ze snel weer naar hun wereld moesten gaan voordat ze gesnapt werden.

Toen ze weer buiten waren zei Bella dat ze eerst nog even naar de vader van Gif moest gaan. Toen ze bij Houw waren aangekomen zagen ze allemaal mannen binnen in zijn huis staan. Bella klopte op de deur. Edward keek eens goed door het raam en zag.......DE BENDE!!! Blaine vroeg aan Edward waarom hij zo raar keek en hij zei zacht: ‘De bende, de bende is hier in huis.’ ‘O mijn god,’ zei Kurt. ‘Bella we moeten hier echt weg,’ zei Edward. ‘Gaan jullie maar,’ zei Bella. ‘Ik heb een belofte gedaan en beloftes mag je nooit breken.’ ‘Bella denk nou eens even goed na,’ zei Jacob. ‘Ze kunnen ons aanvallen en weer in de cel stoppen. Het is veel verstandiger om nu weg te gaan.’ ‘Ik ga niet weg zonder Houw,’ zei Bella. Ze klopte nog eens op de deur. Deze keer werd er wel opengedaan. Bella zag Houw in de deuropening staan en zei dat als hij Gif nog wou zien dat hij nu mee moest gaan. Houw zei dat ze nu weg moesten gaan of het was gedaan met ze. Bella vroeg waarom, maar Houw deed de deur dicht. Ze liepen terug naar de poort maar net toen Edward erdoorheen wou gaan (hij liep achteraan), werd hij bij zijn been gegrepen. Jacob probeerde hem nog vast te pakken, maar de mannen die Edward vast hadden waren veel sterker. Blaine trok Bella mee, die achter Edward aan wou gaan. Kurt stapte de holle boom poort uit en zag op de grond een envelop liggen met Gif´s naam erop. Hij liet het aan de anderen zien en ze besloten om maar naar Gif toe te gaan.

Toen ze het ziekenhuis binnen gelopen kwamen, liepen er gelijk dokters hun kant op. De dokters namen Santana, Kurt en Jacob mee naar een kamer en Bella bleef met Blaine nog over.
Ze gingen samen naar Gif toe en zei: ‘Ik weet wat er met Edward is gebeurt.’ Toen Bella dat hoorde barstte ze gelijk in tranen uit. Blaine probeerde haar te troosten en vroeg aan Gif hoe ze dat wist. Gif zei dat ze soms in de toekomst kan kijken, maar dat alleen kan al er iets ergs gebeurt met vrienden. Op dat moment kwamen Jacob, Kurt en Santana binnen. Blaine zei tegen Santana dat ze beter naar huis kon gaan om wat uit te rusten, en dat deed ze ook. Met zijn vieren bleven ze nog even bij Gif zitten. Kurt keek op zijn horloge en zag dat het al 10 uur was. Hij zei tegen de rest dat hij maar eens naar huis toe ging, omdat hij nog van alles moest uitleggen aan zijn vader. Blaine vroeg aan Kurt of hij met hem mee mocht naar zijn huis, en Kurt zei dat dat goed was. Jacob ging met Bella mee naar huis, want ze hadden afgesproken dat ze niet alleen mochten blijven. Buiten namen ze afscheid en ze spraken af dat ze morgen op school wel zouden bedenken wat ze nu moesten gaan doen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen