5.
Bij het bos aangekomen, hoorde en zag ze niks. Ze liep door, na een tijdje hoorde ze een fluitje. Ze rende er naartoe zo snel als ze kon. Door alle planten en bomen heen. Het was niks, gewoon een man die een fluitje in zijn mond had. Bella werd boos en rende overal en nergens heen. Ze zag nog naast de omgevallen boomstam het bloed van Kurt. Een stukje verderop zag ze het shirt van Edward aan een tak hangen, helemaal aan stukken gescheurd. Bella rende er naar toe en greep het vast. Ze begon te huilen en keek om. Ineens zag ze een man voor haar staan met een bebloede hand en 2 brieven erin. Op de brieven stonden de namen van Bella en Gif. Hij gaf de brieven aan Bella en Bella maakte die van haar open. Er stond in: ‘Kijk uit, we komen je persoonlijk halen. Anders kom je onder vuur te staan en ben je uitgestorven.’ Nadat ze de brief gelezen had keek ze op, maar de man was weg. Ze keek nog een keer om zich heen of ze de man nog zag, maar hij was helemaal verdwenen. Ze rende het bos uit, op weg naar Gif.
Aangekomen bij Gif, gaf ze gelijk de brief aan haar. Ze vertelde wat ze had gezien van Edward. Gif schrok ervan en maakte haar brief open. Ze stond op en deed heel snel de gordijnen en het raampje dicht. Daarna ging ze weer liggen. Bella vroeg aan Gif waarom ze dat deed en wat erin haar brief stond. Gif gaf geen antwoord en Bella deed de deur dicht voor Gif. ‘Vertel wat meer over jezelf en over je afkomst,’ dwong Bella haar. Gif begon: ‘Ik kom uit het moeras, samen met de rest van de bende. Dat moeras ligt in de Zwarte Wouden heel diep in het bos verscholen. Niemand echt niemand kan het zien, alleen als diegene een moord heeft gepleegd. Sommige van de bende zijn gedwongen een moord te plegen, anders worden ze zelf vermoord.’ Gif twijfelde even: ‘Ik heb Kurt mishandeld. Maar niet goed genoeg, daarom deden ze hetzelfde bij mij, ik wilde eerst vluchten.’ ‘Gif, je moet met me meegaan op zoek naar die bende voordat er nog meer slachtoffers vallen,’ zei Bella. ‘Dat kan niet!’ zei Gif. ‘Je moet het zelf doen, anders zijn je vrienden er geweest.’ ‘Je moet mee!’ dwong Bella. ‘Nee!’ schreeuwde Gif. ‘Jij bent de enige die weet hoe die bende is en hoe hun eruit zien,’ probeerde Bella haar te overtuigen om toch mee te gaan. ‘Je hebt ze toch zelf gezien!’ riep Gif en ze pakte een plattegrond uit de mouw van haar jurk. Ze gaf hem aan Bella en zei zacht: ‘Begin bij de omgevallen boom van Kurt.’ Bella liep zonder een bedankje weg.
Er zijn nog geen reacties.