1.
Edward, Bella en Jacob stonden bij de uitgang van het muzieklokaal op Kurt en Blaine te wachten toen Jacob werd geroepen door Santana, die voor de zoveelste keer weer eens spijbelde van de Glee-club. Jacob ging naar haar toe en ze vroeg: ‘Wil je een keer met me uitgaan?’ Jacob vond het niet leuk dat ze dat zei omdat hij haar haatte en omdat hij verliefd was op Bella. Santana nam daar geen genoegen mee en zei dat ze het bleef proberen totdat hij een keer ja ging zeggen. Jacob lachte en ging weer naar Bella toe en ze vroeg wat Santana vroeg en hij antwoorde: ‘Niks belangrijks’ Hij keek Edward woest aan. Edward vroeg waarom Jacob zo boos naar hem keek, maar terwijl hij het vroeg ging de bel en kwamen Kurt en Blaine naar buiten. Kurt en Blaine giechelde en gaven elkaar een zoen. Edward keek hun een beetje vreemd aan en ze besloten om maar een koffie te gaan drinken in het dichtstbijzijnde cafe. Jacob vond het saai, maar Kurt en Blaine vonden het wel gezellig om samen een bakkie te gaan drinken. Bella, Edward, Kurt en Blaine besloten om maar met zijn vieren te gaan en ze lieten Jacob achter in de gang. Santana zag dat en ging gelijk naar hem toe om hem gezelschap te houden. Bella keek achterom en zag dat maar Edward nam haar mee. Ze kon net zien dat Jacob haar wegstuurde en een ijsje ging halen. Later in het cafe vroeg Bella aan Kurt: ‘Wat doen jullie eigenlijk bij die Glee-club?’ Kurt antwoorde dat ze daar zingen en repeteren voor de nationals die over een paar weken beginnen. Bella knikte, en Kurt vroeg aan haar hoe ze het vond dat Jacob een shapeshifter is en Edward een vampier. Bella zei lachend: ‘Gewoon normaal, maar anders.’ Kurt knikte en vroeg of ze goed kon zingen want ze misten nog 1 iemand voor de nationals nu Santana nooit komt. Bella zei: ‘Nou, ik kan niet zo goed zingen, maar ik kan het proberen.’ Bella vroeg wie er allemaal in zaten. Kurt begon met iedereen op te noemen: ‘Rachel, Finn, Tina, Mike, Quinn, Brittany, Sam, Mercedez, Puck, Santana, Artie, Blaine en ik.’ ‘Aha’, zei Bella zonder het te onthouden. Ineens kwam Jacob aanhollen met Santana achter zijn kont aan. Jacob vluchtte gauw de wc in, in de hoop dat Santana dan weg zou gaan. Kurt zag dat en ging naar Santana toe om te vragen waarom ze Jacob volgde. Ze zei woest: ‘Hij is echt gemeen tegen mij, terwijl ik gewoon heel leuk en aardig ben. ‘Kurt zei zacht daarop: ‘En arrogant...’ Santana keek hem raar aan en Kurt besloot om maar weer naar Blaine toe te gaan. Edward besloot om naar Jacob toe te gaan en te vragen wat er was. Toen hij aankwam zat Jacob hijgend in de spiegel te kijken, toen hij Edward zag ging hij de wc in. Edward zag dat en ging voor zijn deur staan en vroeg waarom hij rennend het cafe inkwam. Jacob zei: ‘Santana, ik wordt gestoord van haar...’ Edward zei: ‘Ik merk het, ze is best trots op haarzelf, he?’ Jacob antwoorde: ‘Nee echt, daar was ik nog niet achter. Ze zei ook dat ze me leuk vindt en nu volgt ze me al sinds het moment dat jullie me achter lieten in de gang.’ Op dat moment kwam Kurt binnen lopen en kwam Jacob de wc uit. Jacob mompelde: ‘Wel wat voor jouw he, met zijn drieën in de jongens wc.’ Kurt bloosde en zei: ‘Hoezo wat voor mij? Alleen omdat ik homo ben zeker? Ik dacht dat jullie mijn vrienden waren maar toch niet.’ En hij liep beledigd de wc uit. Jacob zei achteraf: ‘Sarcastische bedoelingen.’ Edward lachte en knikte, hij liep de gang uit en Jacob kwam nadat de kust veilig was ook uit de wc. Jacob wou naast Bella zitten totdat hij Santana zag, hij rende heel snel weer weg. Blaine vroeg aan Bella of ze een stukje wou zingen. ‘Oke’, zei Bella verlegen en ze keek naar Edward die glimlachte. ‘Maar niet waar veel mensen zijn.’ Blaine antwoorde: ‘Oke is goed, zullen we naar mijn huis toe gaan?’ Bella knikte en zei: ‘Edward, ga je mee? En trouwens, waar is Jacob?’ Op dat moment zagen ze Jacob voorbij stormen met Santana achter hem aan. Bella vroeg aan Kurt of hij ook mee ging, maar hij reageerde niet. Blaine stootte tegen Kurt´s elleboog en vroeg waarom hij niet reageerde. Kurt antwoorde: ‘Sorry, ik was aan het denken, maar ik ga graag mee.’ ‘Oke, zei Bella, nu nog Jacob volgen, waar zou hij nou zijn?’ Iedereen keek elkaar stom aan maar ze besloten om hem buiten te zoeken.
Er zijn nog geen reacties.