Help me!......Help me!.......roept een vrouw lang de weg "mijn man!" .
Ik word wakker de wekker gaat, het is half 7 in de ochtend ik loop naar mijn wekker en zet hem uit en mij computer aan.
Even denk ik dat ik wat hoor maar al gouw denk ik bij me zelf ik slaap vast nog.
Ik kleed me aan pak mijn boeken in en ga naar de tafel voor ontbijt, mijn vader was al op aan het werk voor het collage wat hij moet geven vanmiddag.
"Goeienmorgen pap" zeg ik als ik hem zie, ik krijg gemompel terug "Goedemorgen heb je nog gedacht aan je MBO waar je straks naar toe gaat ?" pppff zeg ik daar hou ik me nog even buiten maar terwijl ik dat zij dacht ik "ja daar moet ik wel aan gaan denken".
Ik doe het gordijn open en op het moment dat ik dat doe zie ik de lucht "licht groene lucht?!" Wat! zij mijn vader "Dat klopt niet je slaapt vast nog!", Nee echt kijk zelf! maar toen hij keek werd de lucht weer normaal en was er niks aan de hand "Ik zei het toch! " zei vader.
Na het eten ruim ik rustig mijn spullen op en loop naar mijn kamer zonder iets te zeggen.
Het is onderhand 8 uur in de ochtend dus tijd om mijn fiets te pakken en wachten op Koen de vriend waar ik samen mee naar school fiets.
Nog geen 5 minuten buiten en ik zie hem de hoek omkomen, hij was een beetje haastig maar okej hij was wat laat!
We fietsen samen naar school en zodra we daar aankomen, hebben andere leerlingen het over het nieuws "een nieuw virus is er ondekt!"
Toen ik dat hoorde gingen bij mij allerllij vragen op doen zoals: Welk virus? en Wat doet dat virus?.
De leerlingen konden geen antwoord op de vragen geven want op het nieuws werd er bekend gemaakt dat de eigenschappen en werking van het virus geheim werden gehouden maar
er werd wel gezegd dat alleen mensen met een goede gezondheid er nooit last van zullen hebben.
Maar toen ging de bel. Deze maandag zal mij nog lang heugen!
Eerst Wiskunde hhmm leuk op zo'n maandag morgen, de halve klas kwam niet eens opdagen!
Daar zat ik dan naast één van mijn vrienden Devin met hem wiskunde vlogen was altijd wel lachen dus net zo als andere lessen kwam ik deze wiskunde les weer lachend uit!
Het volgende uur is economie dit is een leuk vak alleen als je er gaat praten en nakijken is het soms wel heel erg saai!
Die les was saai.....
Het volgende uur was Nederlands in deze les veranderde mijn hele wereld!
Ik zat nog geen 5 minuten in de les en plotseling veranderde de lucht groen net zo groen als de lucht van deze ochtend, Ik schrok en rende het lokaal uit en niemand snapte waarom . Blijkbaar
zagen hun het niet omdat ze zo als gewoonlijk niet oplette!
Ik rende zo snel ik kon naar de school poort die deze ochtend dicht was gedaan, Wat...Maar... Allemaal mensen die onder het bloed bedolven waren en een soort raar geeuwend geluid
maakte.
Mijn eerste indruk.... ZOMBIES!
Opeens stond Devin naast me en zei:"we moeten snel weg hier".
Ik kon niks anders dan hem gelijk geven dus we renden naar het scheikunde lokaal waar de leraar naar ons begon te schreeuwen want we verstoorden zijn les,maar dat deed ons niks, op
naar het raam en zo klommen we
het dak van de school op.
en nu sta ik hier op het dak van de school naast Devin, Ik...ik ben Joppe Lodewijks en dit is mijn verhaal!

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen