Foto bij even een rustig dagje

het is ochtend. Eevee heeft voor het eerst een fijne nacht gehad. nu moeten ze op zoek naar bessen om te eten.

terwijl de groep de grot uit loopt kijkt Marsy haar moeder vragend aan: 'mama, waarom praatte u gister avond tegen de schrijfster?'. 'omdat de schrijfster ook nacht rust nodig heeft, ze kan dan veel beter schrijven in een tussen uur ofzo...(en ja, nu terwijl ik type is het een tussen uur! :P)' antwoord moeder.
de groep loopt verder, Black en Gray dollen een beetje, Marsy vraagt zich nog steeds af waarom haar moeder tegen de schrijfster praat en Eevee staart gewoon voor zich uit terwijl ze met de groep mee loopt. aangezien Black en Gray een beetje achter lopen is het erg stil. iets te stil wat Eevee betreft.
ze komen aan bij een grote boom vol met mooie vruchten. de vruchten hangen erg hoor dus Eevee vraagt zich af hoe ze die van de boom af kunnen halen. daar komt ze snel genoeg achter; Black en Gray rennen met een aanloop naar de boom toe. dan springen ze en gebruiken een dubbele ijzerstaart aanval om een aantal vruchten van de boom te halen. nu is het Marsy's beurt: nadat ze een groot blad heeft gehaald, vangt ze alle vruchten mee op. het blad geeft ze aan moeder en die brengt ze snel naar huis. dan begint het proces opnieuw.
Eevee wil graag helpen dus ze probeert een ronde mee met het tweetal Poochyana's. in het begin is het nog een beetje ongemakkelijk maar het gaat steeds beter. nadat er nog maar een paar vruchten aan de boom hangen, gaan ze weer naar hun grot. weer is het erg stil. alleen de woud geluiden zijn te horen: geritsel van de bladeren en struiken, het gefluit van vogels, het stromen van water. 'allemaal zo vredig' denkt Eevee bij zichzelf. ze blijft staan en sluit haar ogen. de groep loopt door maar dan merkt Marsy dat Eevee er niet is. ze zegt snel dat ze nog even buiten gaat spelen met Eevee. dan loopt Marsy terug en komt Eevee weer tegen.
'lekker rustig hier he?'. 'huh?! oh, jij bent het maar, je liet me schrikken Marsy!' zegt Eevee verward terug. ze kijkt eens goed rond: een aantal goed verzorgde bomen, zonnestralen schijnen tussen de bladeren door, een paar Aipoms slingeren door de bomen en spelen tikkertje. iedereen was hier zo gelukkig en zo zorgeloos. Eevee wenste dat zij ook een keer zo mocht leven.
Marsy vroeg zich af wat er zich in Eevee's hoofd afspeelde. na even twijfelen nam ze Eevee weer mee naar de grot. 'ik begin wat honger te krijgen, zullen we terug gaan?'. Eevee knikte en liep mee.
de rest van de dag verliep goed en Eevee dacht niet meer na over de Charizard, haar broer of over haar ouders.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen