005
Eindelijk waren we er. Ik stapte uit en botste tegen een jongen met Blond haar. Sorry zei ik. De jongen keek me woedend aan. Kijk eens uit! Ik heb toch als sorry gezegd. Wees eens wat minder chagrijnig. Ik keek hem aan en liep daarna snel weg. Ik stapte in een koets en paar tellen later stapte de blonde jongen met drie anderen in. Ik ben Draco Malfidus. Dat is Vincent Korzel naast hem Karel Kwast en Patty Park. Nu mag je jou naam wel eens zeggen zei Patty boos. Waarom zou ik dat zeggen zei ik tegen haar. Ik wilde uitstappen maar de koets begon te rijden. Fijn nu zat ik met hen opgescheept. Rustig Patty snauwde Draco naar haar. Zij is het. Lucy Lewin. Het meisje waar professor Perkamentus het over had? Zei ze verbaasd. Ja ik ben Lucy Lewin. Zo Lewin je durft wel. Je moet beter uitkijken waar je loopt. Jezus ik heb al sorry gezegd. Ik was razend. Wat is die gast een hufter. Welke straf zou ik jou nu eens geven. Straf? Jij bent mijn baas niet snauwde ik. Gelukkig stopte de koets. Ik stapte snel uit. Draco greep me bij mijn arm. Au! Riep ik luid. Je kunt je straf niet ontlopen zei hij woest. Harry Ron en Hermelien rende naar me toe. Laat haar los zei Harry. Bemoei je met je eigen zaken Potter. Dit zijn mijn zaken Malfidus. Au! Riep ik nog een keer. Laat haar los blafte Harry naar Draco. Eindelijk liet hij me los. Draco trok zijn stok en bedreigde Harry. Waag het niet Malfidus zei ik woest. Cru..... Begon Draco. Maar voor hij zijn zin af kon maken sloeg ik hem keihard in zijn gezicht. Hij werd woest en dit keer bedroog hij mij. Ik toonde geen angst ik was niet bang voor hem. Ron en Hermelien begonnen zich er ook mee te bemoeien. Draco snauwde ik krijg je nog wel en liep daarna woest weg. Wees de volgende keer een beetje voorzichtig. Hij kent alle martel spreuken. Iedereen is bang voor hem zei Harry. Nou, ik niet zei ik kalm. Kom we gaan naar binnen zei Ron. Ik volgde mijn drie nieuwe vrienden. Wauw wat is het hier mooi en groot. Ja duhhh het is een kasteel zei Hermelien alsof ze hier al jaren woonde. Ik schoot in de lach. Maar mijn vrienden begrepen het niet dus stopte ik maar. We liepen door een gang dat vol hing met schilderijen. Geen gewone, want deze schilderijen bewogen en praten. Best wel eng. Maar ik had niet anders verwacht. Het is een toverschool hoe stom kon ik zijn. Iedereen keek me aan alsof ik een prinses was. De meisje met een jaloerse blik en de jongens met een verliefde blik. Waarom staren ze zo naar me? Ze vinden je mooi antwoordde Harry. Ya right. Serieus ik meen het. Oké als jij het zegt. Kom jongens we moeten naar de grote zaal voor het welkomsmaal. Voor wie? Vroeg ik nieuwsgierig. Voor jou natuurlijk zei Hermelien. Waarom voor mij? Omdat je nieuw bent en later dan ons zei Ron. Oké dat is nieuw. Hoezo? Nou als ik te laat kom op mijn dreuzelschool wordt ik de klas uitgestuurd. Dan krijg ik dus geen welkomsmaal. We lagen alle vier in een deuk en liepen daarna snel naar de grote zaal.
Reageer (1)
Go meid sla die malfidus tot moes
1 decennium geledenje schrijft het beter dan daarvoor