Zoals beloofd dit hoofdstukje eerder. Wauw mijn vorige hoofdstuk is in een paar dagen tijd al zo vaak gelezen. Love you all xxx

( POV Rein)

1 week later

'Owen please ga mee, je laat me toch niet alleen met die twee gekken' smekend kijk ik Owen aan. Owen kijkt grinnikend op 'Ik denk niet dat Iris blij wordt wanneer ze hoort dat je haar vriendinnen gekken noemt'. Geërgerd schud ik me hoofd 'Nee zo bedoelde ik het niet maar.... Nouja je weet wat ik bedoel'. Owen knikt. 'Dus je gaat mee?' zeg ik enthousiast. Hij knikt ' hoelaat komt die trein aan?' Vraagt Owen. Heel eventjes heb ik de neiging om 1000 te zeggen maar ik realiseer me dat dat Nils zijn humor is waarna ik snel zeg half twaalf'. Samen lopen we richting het station en zoeken we het juiste spoor. Al gauw hebben we spoor 3 gevonden waar over enkele minuten de trein van Zwolle aankomt. Melanie en Priscilla, de vriendinnen van Iris zouden vandaag naar Eindhoven komen en dan weet ik dus eindelijk meer van haar. 'Wat nou als ze Iris niet kennen of geen contact meer met haar hebben?Ze wonen niet voor niets zo ver uit elkaar' vraag ik me hardop af. 'Rein stop please, ik word helemaal gek van je en als ze haar niet kennen dan merken we dat snel genoeg. Focus je liever op de trein die nu van links komt aangereden'. Ik loop wat dichter naar het spoor toe en wacht tot de trein tot stilstand is gekomen. Allerlei soorten mensen komen naar buiten lopen maar ik let alleen op de meiden met onze leeftijd. Teleurgesteld kijk ik toe hoe de deuren weer sluiten. Ben ik voor de gek gehouden? Vast niet ze hebben gewoon hun trein gemist, gebeurd mij ook zo vaak. Ik draai me om en wil terug lopen naar Owen maar dan zie ik dat hij met twee meisjes zit te praten. Mijn hart maakt een sprongetje van opluchting, dan is toch alles niet voor niets geweest. Ik loop op de twee meiden af waarna die meteen naar elkaar beginnen te lachen. 'Is er iets'? Vraag ik . 'Nee hoor' zegt de kleinste van de twee. 'Zullen we ergens íets gaan drinken'? Vraagt Owen. Priscilla en Melanie van wie ik nog steeds niet weet wie wie is knikken instemmend. We lopen een cafeetje binnen en bestellen een drankje waarna we aan een tafeltje gaan zitten. Al snel wordt er een gesprek gestart over school, vrije tijd en muziek. Wanneer ik halverwege mijn drankje ben realiseer ik me opeens dat ze nog geen enkel woord over Iris gesproken hebben. Ik kijk een van de twee meiden aan en stammel 'ehm ik wil niet de spelbreker zijn maar kennen jullie Iris wel'. De grootste van de twee begint te grinniken waarna ik een ellendig gevoel krijg. 'Tuurlijk denk je nou echt dat ik die gekkerd zo vergeet'. Ik glimlach 'sorry ik dacht eventjes dat je me voor de gek hield' 'nee joh, alleen ze ...' Ik spring op 'wat is er met haar?' De kleinste doet nu weer de mond open 'Nou ze weet het zeg maar nog niet'. Niet begrijpend kijk ik haar aan 'wat niet?' 'Ze wilde niet dat we haar door gaven, dus hebben we dit stiekem gedaan'. Opeens dringt het tot me door ze wil me niet en stuurt hun om het te vertellen. Bij Owen dringt het blijkbaar ook door want niet veel later zegt hij 'waarom heeft ze niet gewoon gebeld of ze haar mobiel terug mocht'. 'Nou kijk ze is Mainstreet fan en ik denk dat ze dacht dat ze zichzelf voor schut had gezet op de ijsbaan. Maar toen na die uitzending kon ze het allemaal niet echt geloven en wou ze alles maar laten zoals het was'. 'Dus ze vind me wel leuk' roep ik uit. 'Nou als artiest in ieder geval wel, persoonlijk weten we niet echt want we hebben haar al een tijd niet gesproken'. 'Ho wacht nu snap ik hem niet meer jullie zijn toch haar vriendinnen'? 'Klopt maar ze is naar Eindhoven verhuist dus spreken we haar niet meer zo veel'. Ik knik begrijpend. 'Ik stuur haar wel eventjes een app dat ze hier heen moet komen dan kunnen jullie even praten' een van de meiden haalt een mobiel tevoorschijn en begint te typen. Waarna ze naar haar mobiel blijft staren voor een antwoord. Zal iris terug reageren? 1 ding ben ik de afgelopen minuten wel achter gekomen en dat is dat het niet aan deze twee meiden ligt dat Iris niets van zich heeft laten horen. Ze zullen er alles aan doen om ons bij elkaar te brengen en daar ben ik ze heel dankbaar voor maar laat haar please nu eventjes reageren. Dan kan ik op zijn minst me excuses aanbieden voor de laatste tijd en de zoekacties van de mainiacs.

Reageer (2)

  • PlsMainiac

    SNEL DOOR XX

    1 decennium geleden
  • UrWishhx

    LEUKK OMFGG EN NU LOOPT SHANA ZO VOORBIJ & DAN KWIJLT OWEN EN SLAAT OP HAAR KONTJEEE LAALALALA *HINTTT* SNAP JE HEM EEN BEETJEE JAA?? NEE OKE IK WIL GEWOON EEN ROL ;( xxxx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen