Mercedes Kendrick.


Samen met Aston lig ik aan het zwembad. Kort hoor ik een meisjes stem gillen voordat ik nat word. Als ik opkijk staat Romanée lachend voor mee. Aston begint ook te lachen. 'Kreng' mompel ik naar Aston. Hij begint nog harder te lachen. Dat joch is niet nat. In een paar seconden ligt Aston in het zwembad. 'Oh nee, dit gaat je bezuren' gromt hij kort. Lachend wil ik weg rennen maar door mijn slappe lach lukt het rennen niet meer. Aston klimt het zwembad uit en wilt op me afrennen. 'Ren weg dan' gilt Romanée hard. Ik wil rennen maar het lukt niet. De tranen stromen over mijn wangen van het lachen. Een nat lichaam komt tegen me aan leunen. '3' grijnst hij kort. '2'. Zo hard als ik kan ren ik weg, om 5 meter verderop zelf in het water te duiken. Er aan ontkomen zou toch niet lukken. Aston maakt naast mij een bommetje. De deurbel verstoort het leuke moment. Een zucht verlaat mijn mond. 'We kunnen ook niet open doen' mopper ik iets wat chagrijnig. Dit is al de 5de dag achter elkaar dat er mensen aan de deur komen voor Bentley. Aston schudt abrupt zijn hoofd. 'Ik ga wel' knikt hij. Ik was het ook eigenlijk niet van plan om te gaan, oeps. Natuurlijk is het leuk dat Bentley geboren is, we keken er al maanden naar uit. Maar al dat bezoek, de foto's die gemaakt worden en feestjes die voor hem gegeven worden zijn iets teveel van het goede. Er is zelfs al een rekening voor hem geopend. Wat moet hij kopen? Hij heeft nog geen eens een idee wat geld is. Arm kind. 'Bentley slaapt nu. Iets te drinken?' hoor ik Aston zeggen. 'Kom, we gaan er ook bij zitten' knik ik naar Romanée. Ze schudt haar hoofd,'Ik heb geen zin'. Ik kan het haar niet kwalijk nemen, zelf heb ik ook geen zin. Maar als ons vader er achter komt zwaait er wat. Bij bezoek zitten we er netjes bij, dat is standaard. Kort droog ik me af en trek een kort jurkje over mijn bikini heen. 'Ach lieverd! Gefeliciteerd met je broertje!' hoor ik mijn tante Angelique roepen. 'Dankjewel!' glimlach ik. Standaard drie kussen. 'Ach en Romanée! Raar he een broertje erbij, het is wel een poppetje zag ik op de foto's!'. Drie kussen voor Romanée. 'Ja het is wel een liefje' glimlacht Romanée trots. 'Kan je hem echt niet even voor me wakker maken? Ik ben toch zo weg'.

'Eetsmakelijk' knik ik naar mijn tante. Dat ze zo weg zou zijn was een leugen. Dat had ik kunnen weten. We zijn inmiddels vier uur verder en nog steeds is ze er. Moeders is ondertussen ook thuis gekomen. Die was weg voor controle. 'Deed het veel pijn?'. Voorzichtig slik ik. Ik hoef geen details over de bevalling te horen. Alsjeblieft niet. 'Nee, maar ik ben het nu ook gewend he' lacht mijn moeder vrolijk. Gedver. Romanée trekt een vies gezicht. 'Je hebt wel heerlijk gekookt' glimlacht mijn tante vervolgens naar Aston. Ik knik. Aardappel kroketjes uit de oven en een salade maken is ook echt heel veel moeite. Het is niet dat ik mijn familie niet mag, ik houd van ze echt waar. Maar mens wees tijdens het eten stil. Laat me rustig eten. Vanuit de babyfoon horen we Bentley wakker worden. 'Ach, is die eindelijk wakker!' gilt mijn tante. 'Ga jij hem even halen' knikt mijn moeder. Ik knik en schuif van tafel. Als ik de kamer uit ben pak ik snel mijn telefoon. Mijn vader heeft me meerdere keren gebeld. Nog kauwend en trap oplopend bel ik mijn vader terug. 'Lieverd!' hoor ik zijn stem door de speakers. 'Pap' mompel ik terwijl ik nog een stukje vlees doorslik. 'Een geheimpje hoor, tegen niemand vertellen'. Lachend knik ik. Hij altijd ook met zijn geheimpjes. 'Papa is de hoofdsponsor geworden' vertelt hij trots. 'Van wat nu weer?' lach ik kort. Voorzichtig open ik de grote witte deur waarachter mijn broertje ligt. Wild draait hij om zich heen in zijn kleine bedje. 'Rustig maar kleintje' fluister ik hem toe. 'Van Columbia Records'. Even slik ik. Moet ik dat kennen? Denk het wel anders had hij geen drie keer gebeld. Bentley kiert vrolijk. Net huilde hij nog. Ik til hem uit zijn bedje en kom erachter dat hij een poepluier heeft. Jakkes. Pap zet ik op de speaker en ik begin met het verschonen van Bentley. 'Ben je er nog of ben je al flauw gevallen?' lacht mijn vader. Weer denk ik na, wat is Columbia Records? 'Als ik eerlijk mag zijn pap, ik heb geen idee wat Columbia Records is'. Een lach schalmt door de speaker. 'De platenlabel van verschillende grote artiesten, zoals Adele, Beyonce en One Direction'



Like it?
(flower)


Ik hoop dat jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling hebben en al je vingers houden enzovoorts.
Op een top 2016!
Liefs,
heavenslove

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen