Een flashback van Kurt in Alenkye voor zijn verbanning. hoe hij en Blaine elkaar ontmoetten in dat leven. Reacties en vragen zijn welkom

'Kurt!' de koning roept me bij zich, het klinkt dringend. Ik laat mijn werk uit handen vallen. Geef bij het voorbij rennen Amureen een kus. Amureen is het broertje van Jace, de koning en mijn boyfriend. 'Succes, babe. Ik mis je nu al!' roept hij me achterna. Lachend klop ik aan bij de werkkamer van Jace. 'Kom binnen.' beveelt Jace. Ik snel naar binnen, waar ik verbaasd op kijk dat de koning niet alleen is, maar er zit ook een verdomd knappe gozer. Oké, Kurt. Niet zo denken, je hebt een vriend. bijt ik mezelf toe. Kak, het is de zoon van Chef Anderson. We zijn samen opgegroeid zo 'n beetje, maar we zeiden nooit wat tegen elkaar. Eigenlijk is hij gewoon een vreemde. 'Ga zitten, ik heb geweldig nieuws voor je.' gebaard de koning. Ik ga op de bank naast de new guy zitten. 'Wat is dat geweldige nieuws, heer. Ik heb een beetje haast namelijk. Er zijn wat omstandigheden.' zeg ik. 'Ik wil je promoten tot mijn voorman.' zegt Jace. 'Eh oke, wat heft hij er mee te maken?' vraag ik wijzend naar de persoon naast me. 'Dat is Blaine Anderson, hij is de zoon van een van onze beste mannen ooit. En jij gaat hem begeleiden en onderwijzen zodat hij mijn broer kan aanvullen.' legt Jace uit. 'Gaaf, kom Blaine. Dan beginnen we meteen.' zeg ik opgewekt. 'Ehm, Kurt. Je weet wat ik heb gezegd over mijn kleine broertje. En de gevolgen als je dat verbreekt.' waarschuwt hij me. Ik knik, 'Ja, ik zal hem niets aan doen, heer. Dat heb ik u beloofd en ook aan hem meerdere keren.' zeg ik en begeleid Blaine mee naar de wapenkamer.

'Welk wapen is jou favoriet?' vraag ik. 'De werpsterren.' zegt hij. 'Geen slechte keus, maar niet echt handig als iemand je te pakken hebt en je werpsterren geen nut hebben.' zeg ik. 'Oke. Maar wat is er tussen jou en de broer van de koning?' vraagt hij. 'Oh daar kom je nog wel achter. Kom ik wil je zwaard kunsten wel eens zien.' ontwijk ik de vraag en loop naar de schedes met de zwaarden. Ik pak Yres, mijn zwaard er tussen uit en pak dan een ander zwaard, en gooi het naar Blaine. 'Je ontwijkt mijn vraag. Mister Hummel. En volgens moet je mij onderwijzen, dus moet je al mijn vragen beantwoorden.' zegt hij terwijl hij langs me loopt, dichtbij. Te dichtbij. 'Blaine, Wacht. Ik weet het, maar hij houd er niet van als ik het over ons heb. Waar hij niet bij is.' zeg ik. 'Dus jullie zijn samen maar je je mag je buddy's niet met hem pronken.' zegt hij. Ik zucht, behendig weer ik zijn pogingen tot me te raken af. 'Ik weet het, maar hij vind dat hij zijn broer, het al te moeilijk maakt door met mij te gaan. En er een hoop mensen zich nu tegen Jace hebben gekeerd dankzij hem.' leg ik de situatie uit aan eigenlijk nog een wild vreemde, maar toch voelt het zo goed om met hem er over te praten. 'Blijven op letten, mister Hummel.' hij raakt me op mijn hals. 'Heey Nieuwe, een beetje voorzichtig met mijn vriend, oke.' klinkt er vanuit de deuropening. 'Sorry, jij moet Amureen zijn. Je broer heeft een hoop over je vertelt.' snelt Blaine naar Amureen toe. 'Ja en hij is niet de enige zo te horen.' antwoord hij geïrriteerd. Ik kijk Blaine even aan en hij begrijpt mijn hint en verlaat de zaal.

'Amureen, het spijt me. Ik.. Weet dat je het haat als ik... over ons praat met...' 'Hell yeah. vooral met verdomd knappe gozers zoals hij.' fluistert hij in m'n oor. Ik por hem in zijn buik. 'Die knappe gozer is mijn leerling. Jace heeft me gepromoveerd tot zijn voorman.' zeg ik. 'Dat is ge-wel-dig. Laten we het vieren. Ik zei toch dat hij je mocht.' Hij leunt tegen me aan en trekt mijn shirt over mijn hoofd. Ik geef hem een zoen. 'Schat, je weet de regels van je broer en als ik die overtreed dan worden we voor altijd gescheiden. Hij waarschuwde me net weer. Kom.' Ik pak zijn hand en leid hem mee door de lucht naar onze eigen plekje in dit kasteel. De toren, de plek die Jace ons heeft geschonken voor als we met z'n tweeën wouden zijn. 'Nu mag je verder gaan.' fluister ik voor ik hem zoen.

'Hij was boos gister of niet?' zegt Blaine als we elkaar in de wapenkamer treffen. 'Ja of nee. Ik weet het niet meer. We praten de laatste tijd eigenlijk niet meer.' zeg ik. Ik sla mezelf voor m'n kop. Blaine raakt m'n arm even aan. 'Het is goed om te uiten hoe je je voelt. Wat bedoel je met. ''We praten niet meer.'''?' vraagt hij. 'Ik bedoel, Amureen is vaak op reis voor Jace, en als hij thuis is, heb ik vaak werk hier. Dus de tijd dat we samen zijn gaat het om de lust inhalen van al die tijd.' zeg ik. 'Dat is echt klote.' 'Ja en ik heb geen idee waarom ik je dit allemaal vertel. Ik bedoel ik weet haast niks van je, maar toch voelt het zo fijn om met je te praten.' zucht ik. 'Ik weet het. Laten we het zo doen. Gister heb jij vertelt over jou en Amureen en net eigenlijk ook weer, maar vandaag is jou beurt om mij te leren te kennen.' 'Klinkt tof. Bedankt dat je wilde luisteren, Oké Vandaag gaan we de bijlen slijpen.' zeg ik. 'Kurt, wacht.' Hij pakt mijn arm als ik hem voorbij loop om de bijlen te halen. 'Wat? Is er iets mis mee?' vraag ik. 'Nee, maar ik moet je een geheimpje vertellen. Kom eens.' zegt hij. Verbaasd leun ik naar hem toe. 'I love you. Not since yesterday. Ik heb je eigenlijk een beetje gestalkt. Je kwam wel eens bij ons thuis als onze ouders weer een conflict hadden.' Hij drukt zijn lippen in mijn hals. 'Blaine, dit is een slecht idee. Kijk, ik weet wie je bent, maar als we dit doorzetten en Amureen of Jace komen er achter dan ben ik mijn thuis kwijt. Dan word ik verbannen..' 'Ik weet het, maar ik zal je overal volgen, waar je ook heen word verbannen. Ik hou van je.' Ik veeg de tranen uit m'n ogen, 'Dat is het lief. Iets wat nog nooit iemand heeft gezegd. En ik moet bekennen je bent echt verdomd lekker en vond ik je voor Amureen echt geweldig.' zeg ik. 'Dus wat word het? Een hoop lol maken of alleen maar LUST.'

'Geen van die twee als Jace hier van hoort.' Het was de papegaai van Jace, Ik pak mijn boog maar die K* vogel is al vertrokken. 'Hoe gaan we dit aan pakken?' vraagt Blaine. 'Niks, Jace geloofd zijn papegaai, dus ik word verbannen uit Alenkye.' Ik pak Yres aan de verkeerde kant,. 'Aaahh, shit zooi.' Ik gooi het zwaard op de grond en vlucht naar de toren. Wetend dat dit de laatste keer zou zijn....

Reageer (1)

  • KimiCat

    Omg snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen