Silent cries 001
Ik word wakker door mijn telefoon die over gaat. Zonder te kijken neem ik op. “Hello?” “Leah! Where are you? I was so worried something happened! You are never late and” “W wait? Late? Luke what are you talking about?” Ik hoor hem lachen aan de andere kant van de telefoon. “You overslept didn't you?" Ik kijk op mijn wekker, 8 uur. Damn it, ik was te laat! “Don’t move. Stay there. I’ll be there in 5.” Ik sta op en gooi mijn telefoon op het bed. Ik trek snel wat kleren aan, pak mijn tas en ren naar beneden. “Bye Liz!” schreeuw ik en ren naar buiten om mijn fiets te pakken. Ik at wel wat op school. Als ik mijn fiets heb zie ik dat mijn band lek is. Gefrustreerd zucht ik, de dag kon niet beter beginnen. Ik zet mijn fiets terug en ren naar de brug waar Luke op me staat te wachten. Ik spring op zijn bagagedrager en zeg dat hij moet fietsen. “Where’s your bike?”vraagt hij. Ik vertel hem over de lekke band. Hij lacht alleen maar. Dit werd nog een lange dag.
Ik ben met Becky aan het praten over onze nieuwe scheikundeleraar als ik geschreeuw hoor e gevolgd door het geluid van iemand die valt.. Ik kijk om me heen en zie Calum op de grond. Luke staat voor hem met zijn vuisten gebald. Hij was duidelijk boos. Ik ren naar ze toe en duw Luke tegen de muur. “What the hell Luke?” schreeuw ik. “He was calling you a slut.”mompelt hij en kijkt weg. Ik kijk Calum's kant op, hij staat alweer. Zijn neus bloed. Natuurlijk deed het me pijn dat Calum dat soort dingen over me zei maar dat was geen reden voor Luke om hem te slaan.. “So? That’s no reason for you to punch and throw one of your best friends on the ground.” zeg ik. Hij kijkt me aan en langzaam word zijn gezicht weer normaal. Zijn donkrblauwe ogen worden weer een tint lichter. “But he had no right to call you that.”fluistert hij. Ik kijk naar Calum. “I’m sorry. I heard that you were seeing a couple of guys and I wasn’t thinking” zegt hij. Ik kon in zijn ogen zien dat hij het niet meende maar toch draaide ik mijn hoofd terug naar Luke.. “See he didn’t mean it.” zeg ik en lach naar hem. Hij knikt alleen maar. “Now go appologize before you get yourself into trouble, okay?” zeg ik en laat hem los. Ik kijk toe hoe de twee jongens elkaar knuffelen. Calum kijkt me raar aan. Het werd nog moeilijk om hem voor me te laten vallen, maar ik ging het zeker proberen. “I’ll see you at band practice this afternoon,yeah? Bye Leah.”zegt Calum en loopt weg met een paar jongens die ik niet ken .Het deed me echt heel veel pijn dat Calum me een slet noemde. Ik had nooit gedacht dat hij iemand was die snel geruchten geloofde. Luke kijkt me aan. Ik lach naar hem en ik wist dat hij dwars door me heen keek, ik kon alleen maar hopen dat hij dat niet deed.
De bel ging. Eindelijk. Ik loop naar mijn kluisje, waar Luke staat te wachten. “Hey” zegt hij en lacht naar me. Ik knuffel hem en open mijn kluisje. Snel wissel ik mijn boeken en maak hem weer dicht. “So do you want me to drop you off at home or are you going with me to Ashton’s?”vraagt hij. Ik wist niet zo zeker of ik wel mee moest gaan na wat er gebeurd was met Calum. “Come on! The boys love having you around.” Ik bijt op mijn lip en kijk weg. Ik kon niet zeggen dat ik het niet geweldig vond met de jongens . “But Calum” “I knew that was bothering you. Babe believe me. He really didn’t mean it.” verzekerd hij me. “I don’t know Luke.” zeg ik “Come on. Please just come with me? Don’t make me call Ashton or Michael.”dreigt hij met een lach op zijn gezicht. Ik lach. “Fine I’ll come with you. On one condition.” zeg ik. “Anything” “Since Liz has to work late and Andrew is out of town you’re cooking for me and your brothers tonight.” zeg ik lachend. He knikt en trekt me mee naar zijn fiets. “Jump on princess” grapt hij en rijd weg. Ik ren achter hem aan en spring achterop. Ik dacht hier te veel overna, Calum meende het vast echt niet. Het kwam wel goed.
Reageer (1)
Uhm... je week is op en ik wacht. AL 5 SECONDEN!!! (<--- see what I did there )
1 decennium geledenMaar het punt is dat dat 5 seconden te veel zijn!!!
+abo
XxxSnelVerderXxx