Foto bij 1 - Split a milkshake

Soms denk ik echt dat jullie wat té veel vertrouwen in mijn schrijfwerk hebben, haha. Al negentien abo's en negen kudo's? Jullie zijn raar, mensen. Raar en awesome. *O*

“Chocokikker.”
      “Bananenwortel.”
      “Wat dacht je van vlinderaardbei?”
      Percy zuchtte en sloeg zijn armen over elkaar. “Zou het niet een stuk gemakkelijker zijn als we allebei onze eigen milkshake bestelden?”
      Oliver schudde vastbesloten zijn hoofd. “Nee. Dat is niet wat er op de lijst staat.”
      “Jij wilt graag dat we die dingen doen, dus vind ik dat ik tenminste wat inspraak verdien in de manier waarop.”
      Oliver keek gepijnigd, maar hij trok zijn geldbuidel tevoorschijn en wierp een blik op de prijslijst. Percy gaf hem een bemoedigend schouderklopje.
      “We zullen zien hoelang je volhoudt dat je dit echt wilt doen. Ik ga alvast een tafeltje zoeken.”
      Percy vond een lege tafel in een hoekje naast een raam. Twee minuten later kwam Oliver met een plastic beker aanzetten die zo groot was dat Percy gokte dat zijn vingertoppen elkaar maar net zouden raken als hij zijn handen er omheen sloot. Hij nam het rietje dat Oliver hem triomfantelijk aanreikte automatisch aan, maar hij kon zijn ogen niet van de milkshake zelf losscheuren.
      “Oliver, wat is dat?”
      “Een bananenwortel milkshake, precies zoals je graag wilde. Ik hoop dat je bereid bent het meeste hiervan te drinken, want je weet dat ik niet zo van wortels houd. Of bananen, bleh.”
      Percy schudde zijn hoofd. “Dat is geen milkshake, maar een driegangenmenu.”
      Oliver grijnsde terwijl hij zijn rietje in de beker doopte. Als hij het los had gelaten, zou het in het geel-oranje schuim onder zijn gegaan. “Eet smakelijk, dan.”
      “Oh Merlin,” mompelde Percy, hoewel hij wel zijn rietje bij dat van Oliver stak.
      “Jij bent degene die hier een wedstrijdje van maakte.” Oliver praatte met een grijns om zijn mond en het rietje nog tussen zijn lippen, wat hem erg moeilijk verstaanbaar maakte. Percy kon echter sowieso al bijna raden wat hij zei. “Ik wilde gewoon een milkshake delen met een belangrijk persoon in mijn leven.”
      “Pfft,” zei Percy intelligent.
      “Je onderschat me, Percy. Klaar?”
      Percy haalde zijn schouders op. Oliver scheen dat op te vatten als een bevestiging, want hij zoog wat van de milkshake door zijn rietje omhoog. Het gezicht dat hij trok toen het in zijn mond belandde zorgde ervoor dat Percy zijn eigen eerste slok nog maar net binnen kon houden.
      “Lach maar,” zei Oliver. “Ik kom hier wel op terug zodra jij de rest in je eentje hebt opgedronken.”
      Daarmee kreeg hij Percy erg snel stil.

Reageer (9)

  • Wiarda

    Ik denk dat dit iets is wat ik stilletjes ga volgen. (Althans, dat durf ik niet al te hard te zeggen. Dat dacht ik namelijk ook bij die verjaardagsdrabbles en je weet hoe dat uiteindelijk afliep. :'D)

    1 decennium geleden
  • Cresseyde

    Leuk, nu ik mijn mormel eindelijk gepubliceerd heb, kan ik jouw werk ook lezen. Ik ben echt zo'n prutfluffschrijfster, zeker in vergelijking met jou, waar ben ik aan begonnen?
    Awesome piece (:

    1 decennium geleden
  • Phlegethon

    we hebben genoeg redenen om er vertrouwne in te hebben en ik zie bewijs in dit stukje. (:

    1 decennium geleden
  • MrsLeto

    raar is leuk! en goed! en cool!
    banaan wortel milkshake lijkt me inderdaad niet zo heeeel lekker XD
    echt super leuk geschreven! :)

    1 decennium geleden
  • SPECS

    We hebben ook vertrouwen in je schrijfwerk en niet teveel hoor want je voldoet altijd aan de verwachtingen.=D

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen