25ste hungergams!!!

Mogen de kansen immers in je voordeel zijn.

District 7 3728-4 april

De tv rommelt terwijl de show gaat beginnen, Jacks komt op met een luid applaus maar ik hoor het niet. Buiten op het plein is een vrede bewakers feest bezig en ik kan mij gedachten niet bij de show houden, niet dat dat moet hoor maar ja. Mijn zus stoot mij in mijn zij, de bekendmaking van de kwartskwelling komt. Jacks spreekt luid en zijn knal paarse lippen gaan op en neer.''Voor de 25ste kwartskwelling kunnen er 2 winnaars zijn, als voorwaarde dat zij uit het zelfde district komen, ook strijden de jongens en de meiden apart voor gelijke kansen, maar om je aan deze regels te houden zou de mannelijke tribuut sterven zodra de vrouwelijke tribuut vermoordt is.'' Het applaus barst los en lampen doven, de tv suist en het beeld wordt zwart. De show is voor bij en de kwartkwelling bekent. Het dringt tot me door dat met dit systeem alles twee keer zo snel gaat en je volledig van je districtparter afhangt. ''Fijn'' zegt mijn moeder, ''wie wil er wat eten?''.Maar de bank is al snel leeg en ik beantwoordt de vraagt door weg te lopen, het enigen wat nu in mijn maag zit is een brok een grootte. Op mijn kamer zit Lin mijn kleine zusje van 11 ik probeer haar altijd te beschermen maar volgend jaar wordt het zwaar.''Ik snap het niet''zegt Lin. ''Waarom is het Capitool boos?'' ''Dat weet je wel Lin'' antwoordt ik ''ik heb het al duizend keer gezegd''. Dan komt mijn moeder de trap op, ''ga maar slapen'' zegt ze'' mogen is de boete''

Reageer (2)

  • Joyceyolo112

    leuk hoofdstuk ik wil graag de volgende lezen

    1 decennium geleden
  • punkygirl

    cool verhaal mette het is spannend ik wil verder lezen(yeah)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen