Alien 3
“Mel, waar zijn je koffers?” vroeg Femke met een glimlach.
“Os brengt ze zo. Je denkt toch niet dat ik al die koffers zelf ga dragen zeker?!” vroeg Melanie ongelovig. Paula en Femke begonnen te lachen.
“Fem, waarom komt Stef niet? Hij zou jou toch vertellen wat de reden is?” vroeg Mel. Femke draaide zich geërgerd om.
“Ik weet niet waar hij is.” zei ze kortaf. Ze deed de deur van bungalow Venus open en ging op de bank zitten. Haar koffer zou ze straks wel uitpakken.
“Eén ding weet ik wel…. Er is iets aan de hand.” mompelde ze voor zich uit. Melanie en Paula wisselden een bange blik met elkaar.
“Femke heeft wel een punt.” zei Bo. Iedereen keek vragend naar Bo. “Ja, ik ken Stef niet zo goed, maar hij is Femke’s beste vriend. Buiten ons kent hij niemand. Waarom laat hij dan niks weten van waar hij zit? Of waarom hij niet naar het park komt?”
“Dit is niks voor Stef.” zei Paula stil. “We moeten hem op de één of andere manier zien te vinden!” vervolgde ze, nu iets luider.
“Ja, dan zitten we hier volgend jaar nog!” zei Mel sarcastisch.
“Ik weet het!” riep Paula. Femke keek vragend naar Paula, die vervolgs haar uitleg deed. “Didi kon twee jaar geleden toch contact maken met het ruimteschip van de Exo’s? Als we dat nog eens proberen, kunnen we vragen of Robin terug naar hier komt.”
“Paula, je moet nu niet vriendinnetjes uitnodigen om op de koffie te komen hé!” zei Mel. Paula smeet haar een nijdige blik toe, maar negeerde haar opmerking.
“Ik denk dat ik het snap.” zei Bo al denkend. “Jij wil vragen of de Exo’s elkaar op een bepaalde manier kunnen opsporen?” vroeg Bo aan Paula.
“Precies!” Paula wijsde opgewonden met haar vinger naar Bo.
“Paula, als ze dat 2 jaar geleden niet konden, kunnen ze dat nu toch ook niet?!” zei Femke ongelovig. “Je doet het niet! Begrepen?! Het zorgt alleen maar voor problemen tussen de Exo’s en de mensen!” zei Femke streng en liep zonder nog een woord te zeggen naar haar kamer, om haar koffer uit te pakken. Ze hoopte dat Paula naar haar zou luisteren.
Ondertussen in de woonkamer van bungalow Venus.
“We gaan het toch doen hé?!” vroeg Paula al fluisterend aan Bo en Melanie.
“Ik weet het niet, Femke Wil niet-” begon Bo, maar ze kon haar zin niet afmaken omdat Paula haar onderbrook. “Dat we de Exo’s contacteren, omdat er anders problemen van komen… Jaja..”
“We moeten het doen! Femke wilt weten waar Stef is, maar durft geen stappen te ondernemen!” Melanie legde haar hand tussen hen in. “Doen jullie mee?” vroeg ze. Paula legde haar hand er zelfverzekerd op. Mel en Paula keken verwachtingsvol naar Bo.
“Wat ga je doen Bo? Doe je mee of niet?” Bo beet op haar lip.
Er zijn nog geen reacties.