The future is not the past - Niall Horan (part 1)
Vermoeid opende ik mijn ogen wanneer ik de melding kreeg dat ik een bericht had. Ik opende het, maar kneep mijn ogen dicht door het felle licht.
'Lala, zou je willen komen helpen opruimen? Pleaseeee? H.x
Een gesmoorde kreun verliet mijn mond en mijn mobiel landde op de grond.
Harry, mijn beste vriend, gaf gisteren een feest zonder dat zijn ouders er vanaf wisten. Ik kon jammer genoeg niet gaan omdat ik op mijn zusje moest passen.
"Olena, lig jij nu nog in je bed? Kom, we hebben nog heel wat werk vandaag.." Ik trok de lakens over mijn hoofd wanneer mijn moeder het gordijn opentrok en er super veel licht binnenkwam. Het deed pijn aan mijn ogen.
"We moeten nog naar de winkel, de auto moet nog gewassen worden, strijken, eten maken, de woonkamer en keuken opruimen,.."
Een geërgerde zucht verliet mijn mond.
"Mam, ik heb beloofd dat ik Harry ging helpen met.. Euh.. De verjaardagstaart voor zijn zus" bedacht ik snel.
"Oh, liefje, dat is heel erg vriendelijk van je. Dat gaat hij heel erg appreciëren." Ik knikte en rolde me opnieuw in de lakens.
"Je moet wel nog altijd opstaan jonge dame, kom op!" Ze trok de lakens van me af en meteen kreeg ik het ijskoud in mijn pyjama dus kleedde ik me maar snel om. In de keuken nam ik snel nog een broodje mee en haastte me dan richting Harry's huis. Eens daar aangekomen schrok ik me rot.
"Lena, ik ben zo blij dat je er bent!" Een hese stem liet me opkijken. Harry stond te sleuren met een grote vuilzak waarna hij bij me kwam.
"Wat hebben jullie gisteren allemaal gedaan?" Vroeg ik geschrokken.
Harry haalde zijn schouders op waardoor ik even grinnikte.
Allebei schrokken we op van zijn beltoon. Hij nam op en zijn ogen werden groot.
"Ja, doei mam"
Ik keek hem vragend aan.
"Mijn ouders zijn binnen een uurtje al terug"
"Dan moeten we er dringend aan beginnen, denk ik!"
"Jij beneden, ik boven!" Zei Harry. Ik knikte.
Harry rende zijn huis binnen en ik volgde hem. Ik trok de deur van de woonkamer open en schrok me nog eens rot.
In de zetel lag iemand languit, vol met klevende slierten en slingers. Ik ging naar de persoon toe en merkte dat het Zayn was. Één van Harry's beste vrienden. Op de salontafel stond een voetbaltoeter en dat vond ik wel een goed idee om hem wakker mee te maken.
Zayn schoot gemakkelijk een halve meter in de lucht waardoor ik in de lach schoot.
Hij begon met de slingers uit zijn haar te halen terwijl ik de keuken binnenging.
Daar zag ik zo'n schattig beeld. Op de keukentafel lag ook iemand te slapen. Hij hing vol bloem, of poedersuiker en rondom hem lagen allemaal lege plastic bekers, bierflesjes en slingers. Hat was Niall. Ik ging naar hem toe en nam de bus slagroom. Ik deed wat op zijn hand en kriebelde daarna aan zijn neus. Zoals verwacht ging hij met zijn hand naar zijn neus waardoor heel zijn gezicht volg slagroom hing. Hierdoor verloor hij zijn evenwicht en viel hij op de grond. Een pijnlijke kreun verliet zijn mond en meteen hurkte ik me naast hem neer.
"Nialler, gaat het ?" Vroeg ik hem. Hij knikte, maar wanneer hij zich wou rechtduwen zakte hij door zijn arm, waarvan hij zijn schouder had bezeerd.
"Kom" ik hielp hem recht en nam hem mee naar buiten. Hier stonk het tenminste niet naar alcohol. Ik nam een klapstoeltje waar hij op ging zitten. Ik ging naast hem op de grond zitten.
"Gaat het?" Vroeg ik. Niall schudde zijn hoofd en greep opnieuw naar zijn schouder.
"Zal ik wat ijs halen?"
Opnieuw schudde Niall zijn hoofd.
"Waarom niet?"
"Het doet teveel pijn"
"Niall, ik heb een goed idee. Trek je shirt uit en ga in de zon zitten. Wij zullen Harry's huis wel opruimen."
Zei ik terwijl ik opstond.
"Zal ik je even helpen met je shirt?" Vroeg ik. Niall's wangen kleurden meteen knalrood en hij keek even weg.
"He Ni, ik ben er zeker van dat jij een prachtig lichaam hebt!" Zei ik en legde mijn hand op zijn borst.
"Zeker?"
"Tuurlijk, kom" ik hielp hem wat onhandig met zijn shirt uit te doen net op het moment dat Harry buitenkwam.
"Niall, er hangt wat slagroom op je gezicht" lachte hij, "en waarom zit je zonder shirt?" Vroeg hij.
"Hij heeft zijn schouder gekwetst" zei ik.
"Ni, weet jij waar Liam is?" Vroeg Harry.
"Je kamer" antwoordde hij.
"Ohw, kom je anders even mee?" Vroeg Harry. Ik knikte en liep met hem naar boven. Harry trok een deur open en een hele hoop plastic speelgoedballen kwamen op me af. Harry's kamer was veranderd in een groot ballen-bad.
"Liaaaam!" Ik nam een aanloop en sprong op Liam, die ergens in het midden lag. Ik schoot in de lach en die lach is er voor de rest van de dag niet meer af gekomen. Louis zat nog ergens in de kelder en samen hebben we Harry's huis helemaal opgeruimd terwijl Niall van buiten in zijn stoel orders gaf. Als het huis helemaal was opgeruimd besloot ik Niall's schouder even te verzorgen.
"Guys, ik ga naar huis!" Meldde Liam ons.
"Ik ga mee" zei Zayn.
Ik smeerde een zalf op Niall's schouder terwijl ik van hen beide een zoen op mijn wang kreeg. Louis volgde hun voorbeeld en alle drie gingen ze naar huis.
"Gaat het al beter?" Vroeg ik aan Niall. Hij knikte en bewoog zijn schouder wat.
"Dan zal ik ook maar eens doorgaan" zei ik. Ik gaf Niall en Harry een zoen op hun wang. In de gang deed ik mijn jas aan net als er aangebeld werd.
"Mijn ouders" mompelde Harry. Zonder na te denken duwde hij ons allebei in de kast en sloot de deur.
"Harry?" Verliet Niall's mond.
"Ssht!" Zei ik.
"Maar mijn schouder.." Piepte Niall
"Oh.. Sorry" we hoorden hoe de deur open ging. Ik voelde Niall's warme adem in mijn gezicht wanneer ik mijn hand op zijn schouder legde, zodat deze niet tegen de muur lag.
"Lena..?" Vroeg Niall zachtjes.
"Ssht" zei ik.
Ik hoorde hoe hij nog iets ging zeggen, maar er kwam iemand richting de kast dus zonder na te denken drukte ik mijn lippen op de zijne.
Meteen ontspande hij en zweeg hij ook. De voetstappen vertrokken. Ik grinnikte zachtjes en Niall zoende me terug en dat was het begin van onze relatie.
Reageer (1)
Awh, ze zoenen dankzij Harry
1 decennium geleden