Foto bij Vissen

Vissen

20 februari/21 maart
Kleur: zacht zeegroen
Planeet: Neptunes
Element: Water
Metaal: Tin
Planten: waterlelie
Bomen: vijg, wilg en bomen die bij het water voorkomen
Landen: Portugal, de Sahara
Steden: Alexandrië, Sevilla
bekende mensen : Dakota fanning, Katja schuurman, ashley green en joop v/d ende

Vissen worden erg beïnvloed door invloeden van buiten af, maar ook hebben ze vaak een slechte gezondheid en vinden ze hun toevlucht in de religie. De vismens is fijngevoelig, onwerelds. Goede beroepen voor een vis zijn de dichtkunst, toneel, horeca en dans. De vis laat zich makkelijk mee slepen in relaties en zal hier ook de volle 100% voor inzetten. De vismens is zeer barmhartig en probeert altijd iedereen naar zijn zin te maken. De vis is voor andere lief, mysterieus, sierlijk, houden van kunst en dagdromen regelmatig. Ook is de vis meegaand, inlevend, normloos, geen gevoel voor eer en onhandig. De vis is snel verslaaft aan iets en neigt tot minderwaardigheidsgevoelens. De vis is een echt gevoelsmens er houd er van om bij mensen te zijn maar de vis kan ook erg op zich zelf zijn en uren alleen rond lopen. Besluiteloosheid, misleiding en zich maar al te graag opstellen als martelaar voor zichzelf zijn de negatieve karaktertrekken van Vissen.
De goede eigenschappen zijn dat Vissen gevoelig zijn voor de verlangens van anderen en idealisme nastreven. Het symbool Vissen laat twee vissen zien, waarvan er één tegen de stroom opzwemt; dit symboliseert dat Vissen hun best doen om over de negatieve aspecten en gebeurtenissen in hun leven heen te stappen door te zoeken naar inspiratie, maar deze tegelijkertijd met anderen willen delen. Wellicht stellen zij te hoge eisen aan zichzelf en aan anderen.
De andere vis die met de stroom in naar beneden zwemt, suggereert dat iedereen met de nodige inspanning op een gegeven moment belandt op het punt dat hij wil bereiken. Deze vis heeft geen doel of ambitie; de vis die tegen de stroom opzwemt wel, maar kan daar zo mee bezig zijn dat hij op een gegeven moment zijn doel totaal voorbijschiet. Deze tegenstelling laat het karakter van Vissen zien die enerzijds hun koers nauwgezet uitstippelen, terwijl zij aan de andere kant denken: ach, waarom eigenlijk ook? Door de innerlijke onrust die dan ontstaat, geven Vissen de ander vaak allerlei verschillende indrukken: van oprechte altruïst tot subtiele manipulator, van mysterieuze persoonlijkheid tot buitenbeentje. De oorzaak van deze misleidende impressies is hun innerlijke gevoel dat alles één is en één alles. Zo kunnen Vissen alles doen en iedereen zijn. Met andere woorden, zij kunnen alles betekenen voor de ander.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen